تازه های سایت

کد مطلب: 22572
15. آذر 1393 - 9:38
کارگردان و مستند ساز شبکه سوم سیما به سایت گرو خبر داد:
فیلم سینمایی دانش آموزان شهید گروه انقلابی ابوذر نهاوند پخش می شود
کارگردان و مستند ساز شبکه سوم سیما گفت: کار ساخت فیلم سینمایی دانش آموزان شهید گروه انقلابی ابوذر نهاوند که متشکل از ۶ دانش آموز و معلم انقلابی شهید بودند از دی ماه با بیش از 80 بازیگر ملی و بومی آغاز و در سالگرد شهادت آنها از سیما پخش می شود.
فیلم سینمایی دانش آموزان شهید گروه انقلابی ابوذر نهاوند پخش می شود

ایمان گودرزی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سایت گرو، اظهار کرد: اقدامات و پیگیری های تمامی مراحل ساخت این فیلم سینمایی که شامل فیلم نامه، لوکیشن ها، انتخاب بازیگران و دکورها است بیش از 2 سال است که به اتمام رسیده است ولی به علت کمبود بودجه و همکاری نکردن مسئولان وقت و تامین نشدن اعتبار کار آن بر زمین ماند.

وی گفت: با مسئولان سیما به این نتیجه رسیده ایم که برای جبران کمبود بودجه و بها دادن به بازیگران شهرستانی و استانی بیش از 80 درصد کار را با همین بازیگران بومی انجام دهیم و به همین منظور از همه آنها دعوت به کار می کنیم.

کارگردان  و مستند ساز شبکه های سیما افزود: گروه انقلابی ابوذر نهاوند که هسته اولیه آن توسط معلمی مومن و دلسوز که مورد احترام مقام معظم رهبری بود، شخصی بنام حاج محمد طالبیان بوده که با دانش آموزان دبیرستان ابن سینا در سال 1349این گروه انقلابی را تشکیل داد و توانستند برای رژیم منحوس پهلوی دردسرهای فراوانی درست کنند.

گودرزی افزود: در اوج خفقان حکومت شاه در آن سال ها و فشار روحی و روانی چریک های فدایی خلق و کمونیست ها، در زندان این گروه کوچک و منسجم انقلابی با پیروی از دستورات امام خمینی (ره) و روحانیت مبارز دست از مبارزه عقیدتی خود نکشیدند و فرجام خواهی شاه را نیز قبول نکردند تا در 30 بهمن 1352 به دستور مستقیم شاه خائن تیرباران شدند.

 وی بیان کرد: دانش آموزان گروه انقلابی ابوذر نهاوند و معلم شهیدشان که بعدها در درگیری با منافقین در منطقه خانقین عراق به شهادت رسید یکی از گروهای انقلابی مبارز پیشرو در عرصه های انقلاب اسلامی در غرب کشور بودند که بیش از 4 سال ساواک و نیروهای نظامی حکومت پهلوی را به درد سر انداختند.

کارگردان و مستند ساز شبکه سوم سیما بیان کرد: آنچه درباره این گروه برای تولید این فیلم سینمایی حائز اهمیت است سخنان مقام معظم رهبری در مورد شهید طالبیان رهبر این گروه است که ایشان به نیکی و افتخار از وی یاد می کند و وی را مبارز به معنای واقعی خطاب می کند که شهید طالبیان سال گذشته نیز به عنوان شهید فرهنگی شاخص سال کشور معرفی شد.

گودرزی گفت: در این فیلم 90 دقیقه ای به همدلی، ایمان به خدا اعتقاد به ولایت فقیه، سری بودن تلاش های آنها و مهمترین مسئله یعنی توجه این گروه به افراد نیازمند جامعه و کمک کردن به آنها توجه ویژه ای شده است زیرا شخصیت مذهبی 7 معلم و دانش آموز شهید مبارز و انقلابی به نام های عباد الله خدارحمی، بهمن منشط، ماشاالله سیف، روح الله سیف، حجت الله عبدلی، ولی الله سیف و معلم آنها یعنی شهید طالبیان باید به عنوان الگو به نسل جدید معرفی شود.

وی بیان کرد: خرداد ماه امسال لوکیشن های اصلی این فیلم در نهاوند شناسایی شد و کار شناسایی و تست از بازیگران بومی با کمک اداره ارشاد اسلامی نهاوند انجام می شود و بعد از آن نیز اکیب کارگردانی، تصویر برداری و تمامی عوامل تولید برنامه در نهاوند حضور می یابند تا برای سالگرد این شهدا کار ساخت فیلم را به پایان برسانند.

کارگردان شبکه سوم سیما بیان کرد: با توجه به کمبود و محدودیت اعتبارات سازمان و شبکه سوم سیما که نزدیک به 1میلیارد ریال اعتبار برای تولید این فیلم در نظر گرفته شده است تلاش ما بر این است که از حداکثر توان بازیگران بومی استفاده کنیم و در مدت زمان کمتری با عوامل تولید حرفه ای سازمان کار ساخت فیلم را به پایان برسانیم.

گودرزی گفت: از مسئولان دلسوز و با فرهنگ نهاوند تقاضا داریم، برای هرچه سریع تر کلید خوردن این پروژه ملی سازمان صدا و سیما و شبکه سوم را یاری کنند، چرا که صدا و سیما  قصد دارد با تولید این فیلم سینمایی مظلومیت دانش آموزان نهاوندی را در مبارزه انقلابی با رژیم ستم شاهی به گوش مردم ایران و جهان برساند.

مستند ساز و کارگردان شبکه سوم سیما اظهارکرد: تاکنون فیلم های مستند زیادی برای استان همدان و شهرستان نهاوند تولید و پخش کرده ام که مهمترین آنها عبارتند از مراد مادر، سین هشتم، شهدای ورزشکار الله مراد نادری و خیشوند، شهید طالبیان، منیره سیف شهیده ترور، صندوق های سرنوشت، پهلوانی بنام بهرامعلی و ده ها فیلم مستند دیگر از جمله کارهای من در این استان و شهرستان است.

وی افزود: خانواده های شهدای گروه انقلابی ابوذر نهاوند چندین سال است برای معرفی این دانش آموزان شهید به عنوان الگو استقامت، پایداری، ولایت مداری در قالب ساخت فیلمی مستند تلاش می کنند زیرا 6دانش آموز و جوان انقلابی نهاوند زیر نظر معلم شهید خود شهید حاج محمد طالبیان از سال 1349 مبارزه خود برعلیه شاه را آغاز  و در سحرگاه 30بهمن سال1352 توسط دژخیمان شاه به شهادت رسیدند.

 به گزارش سایت گرو، در میان این گروه از دانش آموزان شهید افرادی بودند که قاری قرآن، اهل موسیقی، کشتی گیر و مغازه دار بودند که این بر جذابیت ساخت فیلم می افزاید همچنین ایمان گودرزی که یکی از کارگردانان و مستند سازان باتجربه و انقلاب است که در جشنواره های مختلف شرکت کرده و تاکنون فیلم های مستند "سین هشتم"، "شهدای ورزشکار"، "شهدای ترور"، "شهید طالبیان" "منیره سیف" و ده ها اثر دیگر را ساخته است که از شبکه های مختلف داخلی و برون مرزی صدا و سیما پخش شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما