تازه های سایت

کد مطلب: 22505
29. آبان 1393 - 21:10
فرماندار نهاوند از امضای قرارداد ۴۲ میلیون دلاری نهاوند و اقلیم کردستان عراق در حوزه صادرات دام خبر داد.
امضای قرارداد ۴۲ میلیون دلاری نهاوند و اقلیم کردستان عراق

به گزارش سایت گرو، امامعلی عبدالملکی گفت: با امضا تفاهم نامه و عقد قرارداد ۴۲ میلیون دلاری بین یک شرکت نهاوندی و اقلیم کردستان عراق ۱۰هزار گوساله پروار و ۵۰هزار گوسفند پروار از نهاوند به اقلیم کردستان عراق صادر می شود.

 وی اظهار داشت: در پایان نخستین روز همایش سرمایه گذاری و فرصت های شغلی در استانداری همدان تفاهم نامه ای بین شرکت آناهیتا از نهاوند و شرکت توفیق از اقلیم کردستان عراق به ارزش ۴۲ میلیون دلار به امضا رسید که طبق آن ۶۰ هزار راس گوسفند و گاو پرور از نهاوند به این منطقه صادر خواهد شد.

عبدالملکی گفت: مدت زمان این قرارداد یک ساله است و براساس آن ۱۰ هزار راس گاو پروار و ۵۰ هزار راس گوسفند پروار از نهاوند به اقلیم کردستان عراق صادر می شود.

وی افزود: در شهرستان نهاوند بیش از ۱۸۰ هزار راس گوسفند وجود دارد که تمامی ۵۰ هزار راس گوسفند صادراتی از نهاوند تأمین شده است اما در صادرات ۱۰ هزار رآس گوساله پرواری دوهزار راس از نهاوند و هشت هزار راس دیگر از شهرهای همجوار تأمین شده است.

فرماندار شهرستان نهاوند عنوان کرد: این تفاهم نامه و امضا قرارداد با حضور اعضا اتاق تعاون و اتحادیه صادر و واردکنندگان اقلیم کردستان عراق و اعضا اتاق تعاون استان همدان به امضا رسیده است.

 عبدالملکی بیان داشت: ۶۰ هزار رأس گوسفند و گوساله پروار در طول یک سال آینده  از طریق گمرک باشماق شهر مریوان کردستان ایران به اقلیم کردستان عراق صادر خواهد شد.

وی در پایان گفت: شهرستان نهاوند استعدادهایی در زمینه گردشگری، صنایع تبدیلی و فرآوری کشاورزی و صنعت دارد که با معرفی آنان به سرمایه گذران می توان زیرساخت های توسعه و پیشرفت نهاوند را هموار کرد.

دیدگاه شما