تازه های سایت

کد مطلب: 21196
10. شهريور 1393 - 20:52
همایش بزرگداشت امامزادگان استان همدان در آستان مقدس شاهزاده محمد(ع) نهاوند برگزار می‌شود.
همزمان با دهه کرامت و هفته بزرگداشت امامزادگان صورت می‌گیرد: برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان استان در شاهزاده محمد(ع) نهاوند

به گزارش پایگاه خبری گرو، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان همدان با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار ما گفت: همزمان با دهه پربرکت کرامت وهفته بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه، برنامه‌های متعددی در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود که مهمترین آن‌ها، همایش استانی با محوریت شاهزاده محمد(ع) نهاوند است.

حجت‌الاسلام رضا حاجی‌زین‌العابدینی افزود: این همایش شنبه 15 شهریور از ساعت 16 برگزار شده و شخصیت‌های مختلف استان در آن حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه شاهزاده محمد(ع) نهاوند یکی از بقاع شاخص کشوری است، اظهارداشت: 10 بقعه شاخص در استان همدان وجود دارد که هرسال یکی از آن‌ها در هفته بزرگداشت امامزادگان معرفی می‌شود.

مدیرکل اوقاف استان همدان خاطرنشان کرد: ثبت روز ملی امامزادگان در تقویم جمهوری اسلامی، نشان از اهمیت و جایگاه این موضوع در جامعه دارد.

حجت‌الاسلام حاجی زین‌العابدینی افزود: تبدیل بقاع متبرکه کشور به قطب فرهنگی از منویات مهم مقام معظم رهبری است که در این زمینه برنامه ریزی‌های بسیاری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از این طرح ها، برگزاری مراسم‌های مختلف در سطح بقاع متبرکه متناسب با ایام و مناسبت‌های مذهبی است.

حجت‌الاسلام حاجی زین‌العابدینی، برگزاری طرح‌هایی چون آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، نشاط معنوی، ضیافت الهی، جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی و سوگواره بصیرت عاشورایی از مهمترین این طرح‌ها به شمار می‌رود.

گفتگو از سمیه مظاهری

دیدگاه شما