تازه های سایت

کد مطلب: 21186
9. شهريور 1393 - 22:54
تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در رقابت های قهرمانی جهان برابر ایتالیا به پیروزی رسید.
خبرگزاری فارس: پیروزی شاگردان کواچ برابر ایتالیا/ ایران برای حریفان خط و نشان کشید

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از خبرگزاری فارس، مسابقات والیبال قهرمانی جهان از روز گذشته به میزبانی لهستان آغاز شد و تیم ملی والیبال ایران امروز از ساعت 15:30 در نخستین دیدار خود برابر ایتالیا قرار گرفت.

در این مسابقه شاگردان کواچ که در دوره گذشته عنوان نوزدهمی را کسب کرده بودند موفق شدند با حساب 3 بر یک از سد شاگردان مائورو برتو عبور کنند. ایران در این جدال تماشایی بازی را با ترکیب سعید معروف، امیر غفور، فرهاد ظریف، محمد موسوی، مجتبی میرزاجانپور و فرهاد قائمی آغاز کرد و توانست در ست های اول، سوم و چهارم با نتایج 25 - 16، 25 - 21 و 25 - 22 از سد ایتالیا عبور کند، اما ست دوم این مسابقه با نتیجه 25 - 23 به سود لاجوردی پوشان خاتمه پیدا کرد.

والیبال ایتالیا یکی از قدرت‌های مهم این رشته ورزشی در جهان است که چهار مدال قهرمان جهانی را نیز در پرونده کاری خود دارد. ملی‌پوشان والیبال ایتالیا در سال‌های 1990، 1994 و 1998 در سه دوره متوالی مدال طلای مسابقات والیبال قهرمانی جهان را از آن خود کردند و در سال 1978 نیز مدال برنز این رقابت‌ها را به دست آوردند.

تیم ملی والیبال ایران در دور مقدماتی مسابقات قهرمانی مردان جهان با تیم‌های ایتالیا، آمریکا، فرانسه، پرتوریکو و بلژیک در گروه چهارم همگروه است. تیم ملی والیبال ایران فردا استراحت خواهد کرد و روز سه شنبه از ساعت 15:30 در دومین مسابقه خود برابر آمریکا قرار می گیرد.

دور مقدماتی این رقابت ها به مدت 9 روز در چهار شهر لهستان پیگیری می شود که 24 تیم شرکت کننده در چهار گروه 6 تیمی با یکدیگر رقابت خواهند کرد. در پایان دور مقدماتی از هر گروه چهار تیم برتر به مرحله دوم صعود می کنند.

تیم های شرکت کننده پس از پایان دور مقدماتی دو روز استراحت خواهند کرد و رقابت های مرحله دوم قهرمانی جهان از چهارشنبه، 19 شهریور در دو گروه E و F پیگیری خواهد شد که به مدت شش روز ادامه خواهد داشت.  در این مرحله هشت تیم برتر گروه های اول و چهارم گروه E و هشت تیم برتر دو گروه دوم و سوم گروه F را تشکیل می دهند. در این مرحله تیم‌هایی که در مرحله نخست با یکدیگر بازی داشتند، نتیجه همان بازی برایشان محسوب می‌شود. بنابر این تیم های صعود کننده در این مرحله تنها چهار بازی خواهند داشت.

در پایان مرحله دوم از هر گروه سه تیم برتر به مرحله سوم صعود می کنند تا شش تیم برتر این رقابت را مشخص کنند. این شش تیم نیز مسابقات خود را در دو گروه G و H پیگیری می کنند. تیم‌های اول و دوم هر گروه به مرحله نیمه نهایی صعود می کنند و تیم های سوم دو گروه نیز برای مقام های پنجم و ششم جهان با یکدیگر در مرحله نیمه نهایی مسابقه می دهند.

تیم‌های اول و دوم گروه های G و H در مرحله نیمه نهایی به صورت ضربدری با یکدیگر مسابقه می‌دهند تا تیم های پیروز این مرحله به دیدار نهایی و تیم‌های بازنده به دیدار رده بندی صعود کنند.

دیدگاه شما