تازه های سایت

کد مطلب: 20962
31. مرداد 1393 - 0:13
استاندار همدان گفت: ۹۲۰ میلیون دلار سهمیه تسهیلات فاینانس به استان همدان اختصاص یافته است که باید در عرصه پروژه‌های ملی از جمله آب، راه و صنعت جذب و تعیین تلکیف شود.

نبکبخت استاندار همدان

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، محمدناصر نیکبخت امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر در تاریخ ایران به خوبی ماندگار شده اند و زمینه توفیق خدمت مسئولان به مردم شریف ایران را فراهم کردند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه های هفته دولت باید با آبرومندی و تناسب با جایگاه ویژه آن برگزار شود، افزود: لازم است مدیران دستگاه‌های اجرایی مشارکت، همکاری، همراهی و هماهنگی خوبی در این هفته با یکدیگر داشته باشند چرا که این هفته فرصتی برای معرفی خدمات ارائه شده به مردم است.

استاندار همدان هفته دولت را هفته تبلور عظمت خدمات نظام جمهوری اسلامی به مردم دانست و گفت: مسئولان باید در هفته دولت که امسال مزین به شعار "آرامش و امید" شده است مردم را دلگرم و امیدوار به خدمات دولت کنند و نشاط و امیدواری بیشتری برای مردم فراهم کنند چرا که امید به آینده رفع بسیاری از مشکلات و موانع را تسهیل می‌کند.

لایحه رفع موانع تولید کشور توسط مجلس تصویب شد

وی با بیان اینکه از دل آرامش و امید، برنامه و توفیق خارج می‌شود، عنوان کرد: دولت تدبیر و امید در یکسال عمر عملکردی خود تلاش اساسی برای رفع مشکلات اقتصادی مردم انجام به طوری که لایحه رفع موانع تولید را تهیه و تقدیم مجلس کرد که این فوریت لایحه بدون یک مورد مخالف در مجلس پذیرفته شد که با تصویب آن تمام موانع پیش روی تولید رفع می‌شود.

نیکبخت با اشاره به توفیقات حاصل شده در توسعه سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاری در استان همدان بیان کرد: در هته گذشته سایت گردشگری همدان با سرمایه گذاری 500 میلیارد تومانی بخش خصوصی توسط معاون رئیس جمهور کلنگ زنی شد که در این سایت استقرار 300 واحد کمپ اقامتی در کنار راه اندازی‌های پراستار، هتل پنج ستاره و پارکینگ با ظرفیت 3 هزار خودرو پیش بیتی شده است.

وی افزود: شهرداری همدان نیز اجرای پروژه پارک ملل همدان را در کنار سایت گردشگری در دستور کار دارد که سرمایه گذار این سایت نیز اعلام آمادگی برای ساخت این پارک 25 هکتاری شهرداری کرده است.

رقابت سرمایه گذاران برای ساخت هتل 5 ستاره در همدان

استاندار همدان تأکید کرد: با وجودی که تنها یک هفته از آغاز عملیات اجرایی ساخت هتل پنج ستاره در سایت گردشگری همدان می گذرد سه سرمایه گذار بخش خصوصی نیز از جمله شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی(شستا) برای اجرای پروژه هتل 5 ستاره در همدان اعلام آمادگی کردند که به دنبال امکان سنجی این طرح‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری برای ساخت هتل در همدان عوارض برای صدور پروانه ساخت نمی‌گیرد، افزود: عملکرد شهرداری همدان برای استقبال از سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور توسعه شهر بسیار قابل تقدیر است.

موانع سرمایه گذاری در استان همدان برچیده شد

نیکبخت با تاکید بر اینکه موانع سرمایه گذاری در استان همدان برچیده شده است، گفت: خوشبختانه مدیران بانک های عامل استان برای پرداخت تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران بخش خصوصی در اجرای طرح هیا تولید، صنعتی و گردشگری همکاری لازم را دارند و به نوعی همراه مدیران دستگاه های اجرایی برای پیشبرد اهداف ترسیم شده توسعه همه جانبه استان شده اند.

وی ابراز کرد: خوشبختانه توزیع منابع طبیعی و اقلیمی در سطح استان همدان مناسبت است و باید توزیع منابع اقتصادی و مالی نیز در شهرستان‌ها مناسب دیده شود بر این اساس لازم است فرمانداران نسبت به پیگیری حقوق شهرستان خود تلاش کنند.

کلنگ زنی 3300 میلیارد تومان طرح صنعتی در هفته دولت

استاندار همدان با بیان اینکه همه جای استان استعداد توسعه گردشگری و اجرای طرح‌های تولیدی، صنعتی و معدنی دارد، افزود: به مناسبت هفته دولت 3 هزار و 300 میلیارد تومان طرح آماده کلنگ زنی در بخش صنعت و معدن استان همدان داریم که تحقق این پروژه ها بهترین توفیقات را برای مردم کشور و استان به همراه دارد.

وی بیان کرد: استقبال از سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان همدان در آینده تبعات مالی و اقتصادی دیگری برای تداوم مراجعه بخش خصوصی و سرمایه گذاری به دنبال دارد.

اجرای طرح‌های بزرگ معدنی توسط شرکت شستا در همدان

نیکبخت گفت: براساس توافقاتی که با مدیرعامل شرکت شستا به عنوان بزرگترین شرکت سرمایه گذاری ایارن و خاورمیانه وابسته به سازمان تأمین اجتماعی، حاصل شده قرار است این شرکت طرح‌های بزرگ معدنی استان همدان از جمله معادن دولومیت نهاوند و سیلیس ملایر اجرا و سرمایه گذاری کند.

وی با تأکید بر استفاده از منابع ارزی صندوق توسعه ملی برای رونق تولید و اشتغال استان افزود: 920 میلیون دلار سهمیه تسهیلات فاینانس به استان همدان اختصاص یافته است که باید در عرصه پروژه‌های ملی از جمله سدسازی، راه، کشاورزی و صنعت جذب و تعیین تلکیف شود چرا که در صورت عدم جذب سهمیه ابلاغی همدان به دیگر استان‌ها اختصاص داده می‌شود.

جذب منابع ارزی از صندوق توسعه ملی در همدان پایین است

استاندار همدان بیان کرد: همدان تنها استانی در کشور است که میزان طرح‌های آن در صندوق توسعه ملی بسیار پایین است که باید دلیل آن مشخص شود و بر این اساس از تعامل بانک‌های استان برای حمایت از تخصیص اعتبار به واحدهای تولیدی و صنعتی استفاده شود.

وی درباره تقاضای خانواد های ایثارگران برای استخدام در دستگاه‌های دولتی تصریح کرد: خانواده معزز ایثارگران نباید چشم به استخدام در سازمان‌های دولتی را داشته باشند البته حق آنها در مجوزهای استخدامی محفوظ است اما از آنجایی که دولت به دنبال کوچک شدن است باید جذب امکانات اقتصادی بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد.

نیکبخت ابراز کرد: 205 فرزند ایثارگری که با گذراندن مراحل گزینش مجوز استخدامی دریافت کردند اما به خاطر کمبود اعتبار به کار گرفته نشده‌اند حداکثر تا پایان مهر ماه مشغول به کار می‌شوند.

دیدگاه شما