تازه های سایت

کد مطلب: 20857
27. مرداد 1393 - 9:04

به گزارش پایگاه خبری گرو، نمایش (تکیه بر خاک ) و (نقل سرخ ) دو اثر نمایشی از شهرهای ملایر و کبودر آهنگ بودند که در اولین روز بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان همدان به میزبانی نهاوند روی صحنه رفتند .

نمایش تکیه بر باد به کارگردانی بهرام حاج علی اکبری روایت متفاوتی از جنگ بود که در40 دقیقه به نویسندگی سعید پور حسین به اجرا درآمد .

سعید پور حسین کارگردان ملایری است که بیش از 48 سال سابقه فعالیت هنری دارد و درکارنامه کاری  خود کارهایی از جمله ضیافت ، آموزگاران ، قلندر خونه و یاغی ها را دارد .

نقل سرخ نیز اثر دیگری بود که در ژانر مذهبی به کارگردانی مهدی مسلمی و نویسندگی آرش عباسی روایتگر واقعی روز تاسوعا بود، کارگردان این اثر نیز تاکنون توانسته در جشنواره های مختلف رتبه دوم بازیگری مرد سوم کارگردانی و نمایش منتخب منطقه ای را به خود اختصاص دهد .

لازم به توصیح است نمایش نقل سرخ در 30 دقیقه روی صحنه رفت و حمید محبی ، احمد رضایی ، علیرضا افشار و مهدی مسلمی در این نمایش نقش آفرینی کرده اند .

محمود مصباح مدیر اداره ارشاد نهاوند در حاشیه مراسم افتتاح 26 جشنواره تئاتر استان همدان به خبرنگار ما گفت: مراسم افتتاحیه بیست ششمین جشنواره تئاتر استان صبح امروز با حضور گروه های نمایشی از شهرستان های همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، کبودرآهنگ و بهار با 10 گروه نمایشی با تئاتر تکیه بر خاک از شهرستان ملایر آغاز به کار کرد.

وی گفت: شهرستان‌های همدان و ملایر هر کدام با سه گروه نمایشی و نهاوند، بهار، و تویسرکان هرکدام با یک گروه نمایشی در این جشنواره پس از داوری از میان 80 گروه نمایشی در رقابت استانی و معرفی برترین گروه نمایشی برای شرکت در جشنواره سراسری انتخاب شده اند.

قائم مقام جشنواره تئاتر استان بیان کرد: از زمان افتتاحیه جشنواره تا پایان مراسم بیش از 100 نفر از هنرمندان و عوامل اجرایی گروه‌ها شامل عوامل موسیقی، طراحان صحنه، هنرهای تجسمی در نهاوند حضور می‌یابند، ضمن این که 4 داور نیز از مرکز هنرهای نمایشی و یک منتقد از کانون منتقدان نیز برای ارزیابی و نقد و بررسی آثار ارائه شده به نهاوند اعزام می‌شوند.

مصباح اظهار کرد: این جشنواره در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و ارتقا سطح فرهنگ و هنر با همکاری فرمانداری، شهرداری، آموزش و پروش، ورزش و جوانان، نیروی انتظامی، دستگاه‌ها خدمات رسان  برگزار می‌شود و برای کیفیت بخشی به جشنواره کمیته های ده گانه ایی نیز در این خصوص تشکیل شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند عنوان کرد: در پایان هر روز از جشنواره گروه های نمایشی برای استراحت به مکان‌های گردشگری نزدیک شهرستان اعزام می‌شوند، ضمن اینکه جلسات نقد و بررسی با حضور اساتیدی از تهران در محل این اداره برگزار می‌شود.

دیدگاه شما