تازه های سایت

کد مطلب: 20687
19. مرداد 1393 - 9:02
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند کتاب ماجراهای حماسی آقا معلم و 6 دانش آموز شهید را در راستای معرفی گروه انقلابی ابوذر نهاوند به نوجوانان عنوان کرد.
 رونمایی از کتاب “ماجراهای حماسی آقا معلم و شش دانش آموز شهید” در نهاوند + عکس

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمدتقی شهبازی در مراسم رونمایی از کتاب «ماجراهای حماسی آقا معلم و 6 دانش‌آموز شهید» در سالن همایش‌های جمعیت هلال احمر استان همدان‏، عنوان کتاب را به خوبی نشانگر محتویات آن دانست.

وی با بیان این‌که حماسه و رفتارهای حماسی حکایت از رفتارهای مبتنی بر شجاعت و دلاوری دارد‏ آن را دارای یک بعد بیرونی و یک بعد درونی قلمداد کرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان نهاوند با بیان این‌که تا زمانی که یک آرمان در اندیشه تحقق پیدا نکند در رفتار هم نمود بیرونی پیدا نخواهد کرد از تاثیر شیوه تربیتی بر رفتار نوجوانان و جوانان سخن گفت.

وی با گرامیداشت یاد معلم شهید محمد طالبیان اظهار کرد: آقا معلم در این کتاب شخصیتی است که قبل از انقلاب فرهنگ غرب‌زدگی و گرایش به اسلام‌زدگی را در حال رسوخ دید بنابراین پس از ورود به نهاوند‏ تنها به تدریس اکتفا نکرد و منشا پیدایش انقلاب‌های بزرگی در درون دانش‌آموزان شد.

شهبازی به 6 دانش‌آموز شهید گروه چریکی ابوذر نهاوند اشاره کرد و افزود: این دانش‌آموزان تحت تاثیر آموخته‌های خود از یک معلم آزاده‏‌، چنان به عرصه خودسازی و رشادت ورود پیدا می‌کنند که پا را از کلاس‌های مدرسه فراتر نهاده و هم‌بند امثال رهبر معظم انقلاب می‌شوند.

وی به درخواست همکاری سازمان مجاهدین خلق از گروه چریکی ابوذر نهاوند به عنوان نمونه‌ای از موفقیت‌های این گروه در خلق حماسه‌های ایثار و از جان گذشتگی اشاره کرد و گفت: تمامی این موارد به زبان ساده با مخاطب قرار دادن نسل نوجوان و جوان در کتاب مذکور به قلم در آمده است.

دیدگاه شما