تازه های سایت

کد مطلب: 20202
26. تير 1393 - 18:52
مرضیه کوچولوی شهر ما در یک حرکت خداپسندانه با همان قلب پرمحبت کوچک و دستان مهربان خود، گوشواره اش را برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد هدیه کرد.

در احادیث و روایات مختلف سفارش های زیادی بر کمک به هم نوع شده است به گونه ای که از امام رضا (ع) نقل است که ˈکسی که گِره از کار مومنی بگشاید و شادش کند، خداوند هم در روز قیامت، کار بسته او را می گشایدˈ.

بر همین مبنا خیران و نیکوکاران در آیین های مختلف با کمک های نقدی و غیرنقدی خود در جشن تقسیم محبت ها و مهربانی از یکدیگر سبقت می گیرند تا با ایثار و از خود گذشگی بتوانند غبار غم از چهره افراد بی بضاعت بزدایند.

آیین جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از مراسم هایی است که همه ساله با گسترده شدن خوان نعمت خدادادی برای میهمانان روزه دار برگزار می شود تا بلکه در این ماه پرخیر و برکت افرادی که از روی سهل انگاری در پشت میله های زندان گرفتار شدند بتوانند در کانون گرم خانواده حضور یابند.

مرضیه کوچولو از میهمانان امسال آیین جشن گلریزان همدان بود که برای سهیم شدن در آزادی زندانیان گوشواره های طلایی رنگش را که بسیار دوست داشت، با دستان پر محبتش تقدیم ستاد دیه همدان کرد.

مدیرعامل ستاد استان همدان گفت: در حال حاضر 250 زندانی جرائم غیر عمد در زندان های این استان محبوس هستند که فراهم کردن زمینه آزادی آنها نیازمند 250 میلیارد ریال است.

ˈیدا.. روحانی منشˈ افزود: 71 نفر از زندانیان به علت ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از سوانح رانندگی ، یک نفر به علت قتل غیر عمد، 80 بدهکار مالی، 67 نفر به علت ناتوانی در پرداخت مهریه و 31 نفر نیز به واسطه نفقه در زندان به سر می برند.

به گفته او 183 پرونده متعلق به زندانیان جرائم غیر عمد بررسی و تکمیل شده که برای آزاد سازی این تعداد زندانی 152 میلیارد ریال نیاز است که امیدواریم این میزان بدهی با گذشت شکات کمتر و سهل الوصول تر شود.

وی مهمترین پرونده را متعلق به راننده یکدستگاه اتوبوس دانست که هنگام جابجایی زائران مرقد حضرت زینب (س) واژگون شده بود و گفت: این پرونده بیش از 50 شاکی دارد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان افزود: بخشی از بدهی این راننده با گذشت شاکی، تسهیلات بانکی، کمک بلاعوض و کمک خیرین تامین شده ولی آزادی آن نیازمند تامین شش میلیارد و 500 میلیون ریال است.

روحانی منش اظهار کرد: حدود چهار میلیارد و 500 میلیون ریال کمک نقدی در آیین گلریزان امسال جمع آوری شد که این رقم بیشتر برای کمک به آزادی زندانیانی که بدهی پایین تری دارند استفاده می شود.

250 زندانی جرائم غیر عمد در زندان های همدان محبوس هستند که یک نفر از این تعداد زن بوده که به علت بدهی مالی در زندان به سر می برد.

دیدگاه شما