تازه های سایت

کد مطلب: 20114
24. تير 1393 - 8:52

گندم

احد ظفری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گرو ، گفت:جشن برداشت گندم به صورت نمادین در یکی از مزارع شهرستان نهاوندبرگزار میشود.

وی با اشاره به اینکه گندم یکی از محصولات استراتژیک کشاورزی در ایران است ابراز داشت: اقدامات برداشت در سطح این شهرستان انجام شده، همچنین تمهیداتی برای جلوگیری از خروج گندم از شهرستان نهاوند در نظر گرفته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند بیان داشت: در نهاوند 25 هزار هکتار به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود به طور میانگین از هر هکتار گندم دو تا دو تن و 200 کیلوگرم گندم با مرغوبیت مناسب و در مجموع بیش از 57 هزار تن گندم تولید شود.

ظفری گفت: جشن شکرانه برداشت گندم اواخر تیرماه سال جاری در اراضی کشاورزی روستای گیل آباد نهاوند با حضور مسئولان استانی، نهاوندی و کشاورزان برگزار می شود.

وی عنوان کرد: 85 دستگاه کمباین برای برداشت محصول گندم  در نهاوند مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 45 دستگاه متعلق به شهرستان نهاوند و 40 دستگاه نیز از استان‌های هرمزگان، بوشهر و فارس  برای برداشت اصولی و سریع گندم در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.

ظفری افزود: پیش بینی می شود که میزان برداشت گندم امسال به بیش از 57 هزار تن برسد که در مقایسه با سال گذشته افزایش خوبی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند بیان کرد: ستاد برداشت غلات در شهرستان به منظور نظارت بر برداشت گندم در سطح شهرستان تشکیل و بر اساس آن هفت اکیپ ضایعات کمباین جهت نظارت فنی بر کار برداشت ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: به منظور خرید تضمینی گندم از کشاورزان بیش از 10 مرکز خرید گندم تشکیل شد و علاوه بر آن کارخانه آرد ،سیلو و همچنین اداره غله نهاوند آمادگی خود را در این زمینه اعلام کردند.

ظفری گفت: شکرگزاری در واقع قدردانی از نعمت‌های خداوند با هدف فزونی نعمت و برکت بسیار است و همه مردم به ویژه کشاورزان باید قدردان بارش رحمت الهی باشند که سبب افزایش محصول و تولید بیشتر می‌شود.

دیدگاه شما