تازه های سایت

کد مطلب: 19966
16. تير 1393 - 8:46
مدیر اداره محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: تا ۵ ماه آینده غبار سنج آنلاین کارخانه سیمان نهاوند نصب می‌شود.

 

به گزارش پایگاه خبری گرو ، علی رسولی گفت: به دنبال شکایت مردم از ایجاد گرد و غبار توسط کارخانه سیمان و تذکرات ارائه شده تا ۵ ماه دیگر سیستم غبار سنج آنلاین کارخانه سیمان نهاوند بر روی دودکش های آن نصب می شود.

وی گفت: برای جلوگیری از آلاینده های زیست محیطی توسط واحد های تولیدی و کارخانه ها این اداره اقدام به بازرسی های ویژه کرده است، به طوری که به دنبال شکایت مردم از ایجاد گرد و غبار توسط کارخانه سیمان چندین بار به آنها تذکر دادیم که هرچه زودتر سیستم غبار سنج آنلاین را نصب کنند.

وی گفت: همچنین در چندین نوبت بازرسان این اداره به کارخانه سیمان مراجع کردند و از ذرات موجود در هوا نمونه گیری کردند که هنوز جواب آزمایشگاهی آن نیامده است.

رسولی افزود: به علت این که شهرستان نهاوند بر سر راه ریزگردهای جوی که از کشور عراق وارد ایران می شوند قرار دارد ایستگاه سنجش آلودگی هوا در مرکز شهر نصب شد که در بعضی از روزها میزان آلودگی هوا از 210 به  400که مرز خطر و هشدار است می رسد.

مدیر محیط زیست نهاوند گفت: به دلیل  شیوع بیماری vhsدر بین ماهیان سرآبی مانند قزل آلا مجوز صید و شکار برای هیچ صیادی صادر نمی شود و از مردم می خواهیم به جهت حفظ محیط زیست و سلامتی خود به دنبال صید ماهی نروند.

وی اظهار کرد:  متاسفانه روزانه بیش از 70 تن زباله در نهاوند و 161  روستای آن تولید می شود که فقط زباله 82 روستای آن جمع آوری و مابقی روستاها به صورت بهداشتی جمع آوری و دفن نمی شوند.

رسولی اظهار کرد: دو منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع ملوسان و آردوشان با مساحت 18هزار هکتار با گونه های مختلف جانوری مانند قوچ و میش،گرگ، شغال، روباه ،خرگوش، کبک، تیهو، عقاب، دشتی، شاهین، تشتی، سنگ چشم و انواع درختان جنگلی و گیاهان مرتعی یکی از مناطق مهم در شهرستان نهاوند است.

مدیر محیط زیست نهاوند عنوان کرد: به زودی منطقه تیر اندازی ممنوع آردوشان به شکار ممنوع تبدیل می شود زیرا در این منطقه بین 12 تا 15 رأس بز و کل زندگی می کنند که اگر مواظب شکارچی ها نباشیم نسل آنها منقرض می شود.

دیدگاه شما