تازه های سایت

کد مطلب: 19412
17. خرداد 1393 - 9:13
رئیس آب و فاضلاب روستایی نهاوند گفت: هر روستایی در نهاوند 1.5 برابر روستاییان کشور، آب شرب مصرف می‌کند

به گزارش پایگاه خبری گرو، آیت شیراوند گفت: متأسفانه مصرف آب در روستاهای نهاوند از میانگین مصرف آب شرب در کشور بسیار بالاتر است که برای مدیریت مصرف نیاز به فرهنگ‌سازی و آموزش داریم.

وی با اشاره به اینکه میانگین مصرف آب شرب در روستاها در کشور به ازای هر نفر حدود 150 لیتر در هر شبانه‌روز است، ادامه داد: این در حالی است که این مصرف در روستاهای نهاوند بیش از 250 لیتر است.

رئیس آب و فاضلاب روستایی نهاوند با اشاره به اینکه آب شرب روستایی در نهاوند از نظر شاخص سلامت و مطلوبیت 98 درصد است، متذکر شد: سالم‌ترین آب در روستاهای استان همدان در شهرستان نهاوند وجود دارد که نشانگر توجه مسئولان بهداشتی به کلرزنی آب است.

این مسئول از فعالیت بیش از 92 حلقه چاه عمیق در روستاهای نهاوند خبر داد و متذکر شد: سالانه از این تعداد چاه بیش از 3 میلیون و 700 متر مکعب آب استخراج می‌شود که در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

شیراوند، مجتمع‌سازی را یکی از راه‌های مدیریت مصرف آب خواند و یادآور شد: در نهاوند تاکنون هشت مجتمع در حال ساخت است که سه مجتمع از آنها در حال فعلیت است و مابقی نیز امسال به چرخه آبرسانی افزوده می‌شوند.

وی اضافه کرد: بیش از 69 درصد جمعیت روستای نهاوند زیر پوشش این مجتمع‌ها قرار دارند که تا پایان سال نیز این تعداد افزایش می‌یابد.

رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند با بیان اینکه از 169 روستای نهاوند 111 روستا زیر پوشش آبفار قرار دارند، عنوان داشت: در نهاوند در سطح روستاها بیش از 19 هزار و 500 مشترک زیر پوشش خدمات مختلف آبفار قرار دارند که 75 درصد کل جمعیت روستایی را به خود اختصاص داده است.

شیراوند به یکی از بزرگترین و مهمترین مشکلات آبفار اشاره کرد و گفت: فرسوده بودن شبکه انتقال و توزیع آب در روستاها موجب هدررفت آب در برخی روستاها می‌شود که با ایجاد سامانه هوشمند پیامکی و اعلام آن به همه روستاها در صورت اطلاع از شکستگی و یا هدررفت آب شرب در کمتر از 24 ساعت اقدام به رفع مشکل می‌شود.

وی در پایان ابراز کرد: شهرستان نهاوند نیازمند احداث بیش از 15 مجتمع آبرسانی است که باید برای مدیریت در مصرف آب و مقابله با بحران کم‌آبی این مجتمع‌ها در روستاهای این شهرستان احداث شوند.

دیدگاه شما