تازه های سایت

کد مطلب: 18972
24. ارديبهشت 1393 - 12:27
شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در نهاوند برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری گرو، در این مراسم که  در سالن اداره ارشاد نهاوند برگزار شد امام جمعه نهاوند گفت: در فرهنگ دینی ما دنیا، بازار و جان و مال سرمایه است و کسانی که این سرمایه را در جهت رضای خدا و خدت به خلق خدا به کار گیرند موفق ترین افراد بازارند.

مغیثی افزود: شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان نهاوند و بخش خزل تقدیر و تشکر از همت والای خیرینی است که زمینه رشد و تعالی اوزش و پرورش را فراهم کرده اند.

وی افزود: خیرین مدرسه ساز این انسان های بزرگ با که با انگیزه الهی قدم در این وادی گذاشته اند نقش مهم و تعیین کننده ای در تربیت نسل های پاک و با ایمان و با بصیرت امروز دارند.

امام جمعه نهاوند گفت: این نیک اندیشان که با عشق و ایثار در ساخت مدرسه سهیم هستند به همان میزان نیز در تربیت نسل های پاک و موفقیت در تحصیل سهیم خواهند بود.

>>> شهرستان نهاوند تلاقی فرهنگ و تاریخ است

امامعلی عبدالملکی فرماندار نهاوند نیز در این مراسم گفت: شهرستان نهاوند با داشتن تاریخ چند هزار ساله و با پرورش عالمان و بزرگان فراوان نشان داده است که تلاقی فرهنگ و تاریخ است به گونه ای که امروز بیشترین میزان مشارکت خیرین درسه ساز در استان همدان بر عهده خیرین نهاوندی است  .

وی افزود: از سال 1378 تا کنون که مجمع خیرین مدرسه ساز در کشور فعالیت خود را آغاز کرده است پنج هزار میلیارد تومان از سوی خیرین صرف احداث فضاهای آموزشی شده است.

عبدالملکی گفت: در شهرستان نهاوند تاکنون 50 فضای آموزشی به دست خیرین احداث شده است که باعث شده 20 درصد دانش آموزان در فضاهای آموزشی خیرین به کسب علم و دانش و معرفت بپردازند.

وی گفت: بدون شک پیشرفت هر جامعه ای به فرهنگ آن جامعه بستگی دارد و توسعه فرهنگی جامعه نیز در گرو فراهم آمدن زمیه های لازم از جمله فضای آموزشی می باشد.

 فرماندار نهاوند گفت: امروز خیرین مدرسه ساز همپای دولت در امر مدرسه سازی فعالیت دارند و اگر نبود تلاش و همت این نیک اندیشان به طور یقین شاهد مشکلات زیادی در زمینه فضاهای آموزشی بودیم.

عبدالملکی گفت: شایسته است که از تمام خیرین مدرسه ساز شهرستان نهاوند که در ایران و خارج از کشور سکونت دارند و با ایثار و سخاوتمندی خود، مجع خیرین مدرسه ساز را قادر به اقدامات و توفیقاتی نموده اند و با گسترش مدرسه سازی به نشر دانش و اعتلای فرهنگ جامعه پرداخته اند تقدیرو تشکر کنیم .

در پایان این مراسم با اهدای لوح یادبود از خیرین مدرسه ساز نهاوند قدردانی شد. 

دیدگاه شما