تازه های سایت

کد مطلب: 18915
21. ارديبهشت 1393 - 9:26

تامین اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری گرو، فرماندار نهاوند در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان اظهار کرد: سهمیه اشتغال زایی شهرستان نهاوند در سال گذشته 3 هزار و 255 نفر بوده که 2 هزار و 954 اشتغال توسط 20 دستگاه اجرایی ایجاد شده است.

 امامعلی عبدالملکی  گفت: سال گذشته ۷ هزار و ۱۲۷ نفر در نهاوند بیمه شدند که نسبت به مدت مشابه سال ۹۱ شاهد ۱۲ درصد رشد منفی بودیم.

وی از تحقق 91 درصدی تعهد اشتغال ایجادی در سال گذشته خبر داد و افزود: تعداد بیمه شدگان تأمین اجتماعی شهرستان نهاوند تا پایان اسفند سال 91 قریب به 8 هزار و 108 نفر بوده است و در اسفند سال گذشته تعداد بیمه شدگان به 7 هزار و 127 نفر رسیده است که نشان از کاهش 12 درصدی بیمه شدگان تأمین اجتماعی نهاوند دارد.

فرماندار نهاوند افزود: این رشد منفی 12 درصدی بیمه شدگان نشان می دهد که اشتغال های ایجاد شده پایدار نبوده است و اگر هم شغلی ایجاد شده به همان میزان نیز افراد بیکار شدند.

وی عنوان کرد: در شهرستان نهاوند 90 طرح شناسایی شده است که نیازمند اخذ تسهیلات سرمایه در گردش هستند که از این تعداد 45 نفر به بانک معرفی شدند.

عبدالملکی با بیان اینکه 70 درصد واحدهای تولیدی نهاوند تعطیل هستند، افزود: 95 درصد واحدهای فعال نیز زیر ظرفیت حقیقی خود کار می کنند که در این میان واحدهای روغن نگین، آرد و سیلو زهیری و لبنیات احسان سپید که سومین مرکز غرب کشور به شمار می‌آید هر کدام از این واحدها 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری کردند و اکنون نیازمند حمایت استان هستند.

دیدگاه شما