تازه های سایت

کد مطلب: 18715
10. ارديبهشت 1393 - 9:59
پایگاه خبری گرو: همایش بزرگداشت روز شوراها در نهاوند برگزار شد.

546385_SybEicSm

به گزارش پایگاه خبری گرو، در این مراسم که در سالن اداره ارشاد نهاوند برگزار شد حجت الاسلام مغیثی امام جمعه نهاوند گفت:حکومت اسلامی ایران مبنای مردم سالاری دینی است که در این زمینه باید برای انجام هر اموری نظر مردم را در زمینه عمران و آبادانی دریافت کرده و مشورت گرفت.

وی افزود: یکی از شبهات عمده که از ابتدای انقلاب وجود داشت و در حال حاضر نیز عده ای به آن دامن می زنند این مسئله است که قرار گرفتن دو واژه جمهوری به معنای هر چه مردم بخواهند و اسلامی یعنی اجرای دستورات خداوند در کنار یکدیگر با هم ناسازگاری دارند و نمی توانند با هم باشند.

280398

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی ادامه داد: اصل ايجاد شوراهاي اسلامي شهر و روستا در قانون اساسي، نشان دهنده اهتمام نظام جمهوري اسلامي ايران به مجموعه متنوع فکرها، مشورتها و ديدگاهها در اداره امور کشور است و اين موضوع، نقطه مقابل نظامهاي ارتجاعي و استبدادي است.

حجت الاسلام مغیثی افزود: اقتصاد و فرهنگ در هر جامعه از ارکان مهم محسوب می شود که با توجه به جایگاه آنها می توان رویکرد مناسبی در برنامه ها اتخاذ کرد که در این راستا همه مسئولان و مدیران شهری باید اولویت برنامه های خود را با این محور تعیین کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم در شرایط فعلی از عملکرد شورای شهر و شهردار نهاوند رضایت دارند، گفت: موقعیت خوب شوراها در این دوره و عزم آنان برای خدمت به مردم، فرصت خوبی است تا در این مدت بتوان با ایجاد فضای امید در بین مردم مشارکت آنان را در توسعه و تغییر مبلمان شهری جلب کرد.

>>> اعضای شوراها اثر گذاری بالایی بین مردم دارند و باید مدیریت جهادی و مشارکت مردم برای تحقق شعار سال را در دو بخش فرهنگ و اقتصاد جلب کنند.

280394

امامعلی عبدالملکی فرماندار نهاوند در ادامه این مراسم گفت: خوشبختانه با اتحاد و همدلی که در حال حاضر بین مردم و بدنه دولت وجود دارد ،افقهای پیش رو روشن تر از گذشته است و انتظار می رود همه نیروهای وفادار به منویات رهبری توان خود را برای حمایت از برنامه های دولت جهت تحقق شعار سال به کار بندد.

وی همچنین گفت: مقام معظم رهبری به نقش و مشارکت مردم در امور کشور عمیقا اعتقاد داشته و آن را راهگشا می دانند به نحویکه در پیام نوروزی خود چندین بار بر نقش مردم در امور مختلف تاکید داشتند.

DSC03085

وی افزود: عزم ملی با جلب اعتماد متقابل بین مردم و حاکمیت و همچنین پاسخگویی به مطالبات مردم بجود می آید و در این راستا هر چه اعتماد بین مردم و مسئولین بیشتر باشد عزم ملی راسخ تر و استوارتر می شود.

وی گفت: تحقق مدیریت جهادی با سپردن کار به افراد توانمند و متعهد اتفاق می افتد که در صورت وقوع این امر بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور برطرف خواهد شد.

وی افزود:موقعیت خوب شوراها در این دوره و عزم آنان برای خدمت به مردم ،فرصت خوبی است تا در این مدت بتوان با ایجاد فضای امید در بین مردم مشارکت آنان را جلب کرد.

>>> شوراها توان تحقق مشارکت پذیری مردم در امور اجرایی کشور را دارند

280403

عبدالعلی ملکی رئیس شورای شهر نهاوند در این مراسم، دفاع متقابل شورا از حقوق مردم را تضمین کننده تداوم مشارکت آنان در امور شهری و اجرایی عنوان نمود و گفت: یکی از وظایف عمده شوراها دفاع از حقوق مردم در امور اجرایی و شهروندی است و باید قانون را در این زمینه اجرا نماید.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ها از سال 62 به صورت خود گردانی اداره می شوند افزود: با توجه به اینکه بودجه شهرداریها ا زمنابع دولتی بسیار کم بوده و در عوض بر منابع مردمی استوار است لذا مشارکت مردم در پرداخت مطالبات شهرداری می تواند در خدمت رسانی شهری بیشتر موثر باشد .

157966f9b9e2

وی افزود: البته مردم نیز باید پرداخت مطالبات شهرداری را برای خود به عنوان یک وظیفه دانسته و وجود شهری آباد را در گرو شهروندی خوب و وظیفه شناس بدانند.

وی گفت: متاسفانه در حال حاضر شهرداری ها از نظر در آمدی در مضیقه هستند که برای رفع این مشکل می بایست به سمت ایجاد در آمد پایدار حرکت کنند.

ˈملکیˈ افزود: در صورتی که بتوانیم برای شهرداری ایجاد منابع در آمدی پایدار نماییم می توانیم برنامه ریزیهای بلند مدت را برای توسعه شهر طراحی کرده و به افقهای بلند مدت نگاه کرد.

وی فرهنگ سازی در زمینه یک شهروند خوب را از جمله وظایف شورا و شهرداری عنوان کرد و افزود: برای اجرای هر قانون نیاز به فرهنگ سازی وجود دارد که خوشبختانه با اعلام شعارسال جدید به نام فرهنگ نقش این عامل در توسعه جامع کشور بیشتر احساس می شود.

وی گفت: اگر برای اجرای تک تک برنامه های عمرانی زیر ساخت فرهنگ را ایجاد کنیم دراجرای آنها موفق تر خواهیم بود لذا بخشی از وظایف شهرداریها می بایست به فرهنگ سازی در زمینه امور شهری باشد.

65bf46435bd8

دیدگاه شما