تازه های سایت

کد مطلب: 18527
1. ارديبهشت 1393 - 10:07
پایگاه خبری گرو: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 15مسجد شهرستان خبر داد.

 

5w3da30h

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت الاسلام حسین گروسی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: هرساله بر روند کیفیت و کمیت برگزاری مراسم اعتکاف افزوده می شود، با این حال باید با برنامه ریزی دقیق در جهت برگزاری بهترآن تلاش کنیم.

گروسی گفت: پیش بینی شده یک هزار نفر نهاوندی در مراسم اعتکاف ۹۳ حضور داشته باشند که مساجد شهرستان نهاوند در راستای پذیرش معتکفان آمادگی لازم را دارند.

وی بیان داشت: در شهر نهاوند علاوه بر مسجد صاحب الزمان (عج)، مساجد دیگری در کوی مهدیه، شهرک حیدری، جوادیه، دستغیب، آیت الله علیمرادیان و همچنین روستاهای سهران، توانه، دهفول رزینی، بابارستم، جهان آباد زامین سفلی و شهر برزول و فیروزان  برای معتکفان در نظر گرفته شده است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند با تاکید بر اینکه در اعتکاف نفس انسان آن قدر نورانی می‌شود که به راحتی می تواند در وادی های بلند معنویت گام نهد، عنوان داشت: در میان عباداتی که خداوند تبارک و تعالی برای تهذیب و رشد و تکامل بشر تشریع فرموده، اعتکاف از عبادت هایی است که ویژگی های مخصوص و آثار و فواید مهمی به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۵ درصدمعتکفین را افراد زیر ۲۵ سال تشکیل می دهند، ابراز داشت: امسال برنامه ها با رویکرد قرآنی تدوین شده و علاوه بر توجه ویژه به تصحیح قرائت نماز و ترویج سبک زندگی اسلامی در هر شبانه روز در ایام  اعتکاف ۵۰ عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی برگزار خواهد شد.

وی گفت: برنامه ها شامل مراسم محافل انسی با قرآن، توزیع بسته‌های فرهنگی، ختم قرآن، مراسم ادعیه، حلقه های معرفت، گلشن وحی، مدیحه سرایی، مسابقات فرهنگی، ختم صلوات، شبی با شهدا، جشن ولادت حضرت علی(ع)، مراسم وفات حضرت زینب(س)، مراسم سخنرانی با موضوعات مختلف شامل ولایت مداری، تاریخ اسلام، مهدویت، همسرداری، تربیت فرزندان، مقتل‌شناسی  و راه‌های مقابله با نحله‌های انحرافی اجرا می‌شود

دیدگاه شما