تازه های سایت

کد مطلب: 18258
19. فروردين 1393 - 9:18

 

SAM_0719

فرماندار نهاوندگفت:بام نهاوند به وسعت ۴۶ هکتار ساماندهی می‌شود

  به گزارش پایگاه خبری گرو، امامعلی عبدالملکی گفت: تپه ۴۶ هکتاری ابوذر موسوم به بام نهاوند با چشم اندازی بسیار زیبا ساماندهی می شود تا سبب ایجاد رونق گردشگری در این شهرستان شود.

 

وی اظهار کرد: تپه 46 هکتاری ابوذر موسوم به بام نهاوند با چشم اندازی بسیار زیبا ساماندهی می شود تا باعث ایجاد رونق گردشگری در شهرستان شود به همین منظور ابتدا باید با همکاری شهرداری وادارات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب شهری و اداره برق مشکلات آن را برطرف کنیم.

وی گفت: امسال برای جذب گردشگران تابستانی باید حداقل امکانات را که شامل روشنایی و دریاچه مصنوعی اطراف آن است را اندازی کنیم در مراحل بعدی باید فکری اساسی به حال نگهداری جنگل 46 هکتاری آن بکنیم و از ساخت و سازهای اطراف آن جلوگیری کنیم.

فرماندار نهاوند بیان کرد: نزدیک به 40 سال است که ساماندهی این مکان زیبا معروف به بام نهاوند انجام نشده است فقط در بعضی سال ها کارهایی به صورت مقطعی انجام شده و بعد از آن کار رها شده است ولی امسال فرمانداری با همکاری دستگاه های مربوطه مصمم است تا ساماندهی آن را به شکل کاملا جدی انجام دهد.

عبدالملکی عنوان کرد: این تپه تفریحی توریستی  با ارتفاع مناسب از سطح شهرستان نهاوند با چشم انداز بسیار زیبایی در نزدیکی شهرستان قرار دارد که سال گذشته گلزار شهدای گمنام در کنار آن ساماندهی و جاده خاکی آن زیرسازی و حدود 100 متر از آن آسفالت شد.

وی افزود: مهندسین شهرداری و ادارات جهاد کشاورزی ومنابع طبیعی  به زودی کار طراحی آبیاری قطره ای درختان جنگلی آن را آغاز می کنند، همچنین شرکت های برق وآب فاضلاب شهری کار روشنایی و آبرسانی به آن را انجام می دهند تا بیش از این شاهد از بین رفتن این اثر طبیعی و خدادادی نباشیم.

فرماندار نهاوندگفت: در فازهای بعدی این طرح باید به دنبال ایجاد فضای تفریحات سالم ورزش و بازی برای خانواده ها و کودکان باشیم که طراحی رستوران و سوئیت برای مسافران، گردشگران  و آبگیری دریاچه اطراف آن در بالای این تپه نیز جذابیت این مکان را دو چندان می کند.

رئیس شورای اداری شهرستان نهاوند اظهار کرد: در نوروز امسال فقط در یک روز طبق آمار مستند و واقعی بیش از 4 هزار خودرو با چند سرنشین و نزدیک به 25 هزار نفر به سراب گیان مراجعه کردند که این حضور پر رنگ وظیفه ما و مسئولان شهر را سنگین تر می کند.

عبدالملکی اظهار کرد: دو مکان تپه تفریحی توریستی ابوذر و سراب گیان از مراکزی هستند که در بیشتر مواقعه سال مسافر و گردشگر جذب می کنند و ما باید سرمایه گذاری زیادی برای این مکان ها و سایر نقاط گردشگر خیز انجام دهیم.

 

 

دیدگاه شما