تازه های سایت

کد مطلب: 17990
27. اسفند 1392 - 10:16
پایگاه خبری گرو: تولیت حرم امامزاده محمد(ع) شهرستان نهاوند از برگزاری ویژه برنامه های آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی همزمان با عید نوروز در این امامزاده خبر داد.

DSC02624

به گزارش پایگاه خبری گرو حجت الاسلام گودرز سیفی در نشست خبری با اصحاب رسانه نهاوند گفت: طرح آرامش بهاری همراه با سوگواره یاس نبوی به ‌منظور ارج نهادن و تقویت باورهای دینی و مذهبی و بهره‌برداری مطلوب از فضای معنوی بقاع متبرکه در ایام سال جدید در در امامزاده محمد(ع) شهر نهاوند برگزار میشود.

وی گفت: طرح آرامش بهاری از 28 اسفند سال 92 آغاز می شود و تا 15 فروردین ماه سال 93 ادامه خواهد داشت و این طرح با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت ایام نوروز اجرا می شود و در این ایام، گردشگری مذهبی رونق بیشتری می گیرد.

سیفی افزود : ایام تعطیلات نوروز که مصادف با ایام سوگواره یاس نبوی است فرصت مناسبی برای تبدیل آستان مقدس امامزادگان به قطب فرهنگی خواهد بود.

وی افزود: با توجه به تقارن ایام شهادت حضرت زهرا(س) با تعطیلات نوروز همزمان با برگزاری طرح آرامش بهاری سفره هفت سین فاطمی با وسایلی زیبا در بقعه متبرکه امامزاده محمد(ع) نهاوند چیده می شود.

تولیت حرم امامزاده محمد(ع) شهرستان نهاوند عنوان کرد: هدف از برپایی سفره فاطمی معرفی هفت خصوصیت حضرت زهرا(س) یعنی سلیمه بودن، سیده النساء بودن، سرالله بودن، سر العظمه بودن، سعیده بودن، ساجده بودن و سماویه بودن با استفاده از ابزار و وسایلی زیبا برای مخاطبان است.

وی در ادامه افزود: مسافران نوروزی در ایام نوروز از خدمات فرهنگی خیمه معرفت دینی در جوار آرامگاه امامزاده محمد(ع) بهره مند می شوند.

سیفی افزود: طرح خیمه معرفت به منظور آشنایی عموم مردم بخصوص کودکان و نوجوانان و جوانان با مسایل مختلف اعتقادی و مذهبی و دینی و حفظ و تقویت باورهای اسلامی برپا می شود.

وی افزود: این خیمه ها شامل بخش های مختلفی مانند غرفه سلامت، غرفه مشاوره توسط یک روحانی مجرب و آموزش دیده ، غرفه نقاشی بکشید جایزه بگیرید با هدف افزایش نشاط و شادابی برای کودکان ، غرفه قرآن بخوانید جایزه بگیرید، پرسش و پاسخ و نمایشگاه حجاب و عفاف برای عموم مردم بویژه جوانان و نوجوانان و کودکان زائرین و مسافرین در ایام تعصیلات نوروزی دایر می شود.

حجت الاسلام سیفی اظهار داشت: در روزهای پایانی سال 200 عدد سبد غذایی شامل برنج، روغن، رب، ماکارانی و گوشت در بین خانواده های بی بضاعت و مستضعف توزیع شده و به بیماران خاص لباس و کمک های نقدی اهدا شده است.

وی از برگزاری بیش از 200 برنامه فرهنگی و مذهبی و ورزشی شاخص توسط امامزاده شاهزاده محمد(ع) در سال جاری خبر داد و افزود: پخت بزرگترین سمنوی جهان و برپایی 20 نمایشگاه خط و نقاشی، گرافیک و صنایع دستی از مهمترین این برنامه ها بوده است.

 حجت الاسلام گودرزسیفی با بیان اینکه امسال در  امامزاده‌ محمد(ع) نهاوند، مراسم ویژه تحویل سال برگزار خواهد شد، گفت: ابتدای این مراسم با قرائت دعای کمیل آغاز می‌شود و سپس قاریان ممتاز به تلاوت قرآن خواهند پرداخت و در زمان تحویل سال نیز دعای تحویل سال قرائت می‌شود و پیام نوروزی مقام معظم رهبری نیز پخش خواهد شد.

دیدگاه شما