تازه های سایت

کد مطلب: 17934
25. اسفند 1392 - 12:17
پایگاه خبری گرو: درسالروز شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت زهرا (س) شهرستان نهاوند یکپارچه در حزن و اندوه فاطمی فروفت.
به گزارش پایگاه خبری گرو، مردم عزادار نهاوند به همین منظور در قالب دستجات عزاداری و سینه زنی در خیابانهای سطح شهر به حرکت در آمدند و با نوحه خوانی به یاد مظلومیت و گریه های شبانه حضرت زهرا (س)بر سر و سینه زدند. در این مراسم عزاداران پس از عبور از خیابانهای شهر در مصلی نمازجمعه گرد هم آمده و به طور دسته جمعی در سوگ دردانه رسول خدا و مظلومیت آن بانوی دوعالم ناله سر دادند.

در این مراسم حجت الاسلام محمد حسین صابری اراکی از فضلای حوزه علمیه قم با بیان فضائل حضرت فاطمه الزهرا (س) افزود: حضرت فاطمه الزهرا (س)از فضائل خاصی برخوردار بودند که از جمله آن می توان به سروری او بر زنان عالم و همچنین تعزیت گفتن جبرئیل به او اشاره کرد.

وی یاد آور شد: رفتار آن بانوی بزرگ در زندگی اجتماعی، سیاسی،تربیت فرزند و دیگر مسائل نشان داد که زن مسلمان می تواند با حفظ کرامت و حجاب و همچنین هویت دینی خود در تمامی عرصه ها موفق و اثر گذار باشد.وی گفت: اگر ما صرفا برای آن حضرت گریه کرده و عزاداری کنیم اما در عمل رضایت غیر خدا را بر رضایت خدا ترجیح دهیم فاطمی زندگی نکرده ایم.

وی حضرت فاطمه (س) را بهترین الگو برای زنان عالم به ویژه مسلمانان عنوان کرد و گفت: باید حضرت فاطمه به صورت عملی الگوی زنان ما باشد به گونه ای که زنان همسران خود را در زمینه معنویت تقویت کنند و ساده زیستی را در زندگی به کار گیرند.

تصاویر عزاداری مردم نهاوند در سالروز شهادت بانوی دوعالم

دیدگاه شما