تازه های سایت

کد مطلب: 17822
20. اسفند 1392 - 9:51

ایام فاطمیه شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها حضرت فاطمه

  سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: ۷۵ مبلغ مذهبی نهاوند سبک زندگی فاطمی را با هدف آشنایی نسل جوان و پاسخ به شبهات عقیدتی درباره زندگی این بانوی ولایت مدار ترویج می‌کنند.
حجت الاسلام حسین گروسی گفت : 75مبلغ مذهبی در شبکه تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند دارای پرونده هستند و در ایام فاطمیه اول ودوم وسایر مناسبت های ملی و مذهبی با هدف آشنایی نسل جوان  وپاسخ به شبهات  عقیدتی در خصوص زندگی  ائمه با این اداره همکاری می کنند.

وی بیان کرد:ایام فاطمیه فرصت خوبی برای تبیین نقش ارزنده بانوان در تحقق یک جامعه متعالی است و باید از تمامی ظرفیت ها برای رشد و تعالی جامعه استفاده کرد و حضور پر شور در مراسم سوگواری آن بانوی بزرگوار نشان از ولایت مداری مردم  نهاونداست.

گروسی گفت: حضور 15 روحانی طرح هجرت، 8 روحانی مستقر و 52 مبلغ بومی در سطح شهرستان درمناسبت های تبلیغی، این آمار تا 250 مبلغ افزایش پیدا می کند.

گروسی افزود: برنامه های فرهنگی و مذهبی دهه اول و دوم فاطمیه در شهرستان نهاوند  شامل برپائی نمایشگاه حجاب و عفاف، گفتمان های سبک زندگی فاطمی در مساجد، تجلیل از بانوان فرهیخته وانجام سخنرانی ائمه جماعات و روحانیون شبکه تبلیغ در جمع آحاد مردم در مساجد از جمله دیگر برنامه های فرهنگی در دهه فاطمیه است.

وی اقامه نماز، تفسیر قرآن، مسائل اعتقادی، اجتماعی و سیاسی و پاسخ به شبهات دینی و ذکر معارف فرهنگ ناب اسلامی را از مهمترین وظایف روحانیان اعزامی به مناطق مختلف این شهرستان عنوان کرد و گفت: سرکشی از روحانیان اعزامی، بررسی مشکلات آنها و بیان برخی مسائل مرتبط را از مهمترین برنامه هایی است که پس از اعزام مبلغ به مناطق انجام می‌شود.

دبیر ستاد ساماندهی شونات فرهنگی نهاوند ابراز کرد: موضوع فاطمه شناسی وسیره عملی وتربیتی این بزرگ بانوی اسلام باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد که بهترین الگو برای زنان به لحاظ اخلاق اجتماعی، عبادی، پاکدامنی، عفاف و حجاب حضرت فاطمه (س) است.

وی اظهارکرد: حضرت زهرا (س) پیوند دهنده نبوت و امامت در تاریخ اسلام است زیرا ایشان از طرفی فرزند پیامبر گرامی اسلام و از طرفی نیز همسر امام علی (ع) بودند و از همین رو نیز مادر ولایت در جامعه اسلامی لقب گرفته اند.

گروسی بیان کرد: ایام فاطمیه فرصت خوبی برای تبیین نقش ارزنده بانوان در تحقق یک جامعه متعالی است و باید از تمامی ظرفیت ها برای رشد و تعالی جامعه استفاده کرد و حضور پر شور در مراسم سوگواری آن بانوی بزرگوار نشان از ولایت مداری مردم است./تسنیم

دیدگاه شما