تازه های سایت

کد مطلب: 17809
19. اسفند 1392 - 10:11
رئیس پلیس کشور با اعلام اینکه وقوع سرقت در سال جاری افزایش 20 درصدی را نشان می دهد، در مورد آخرین وضعیت 5 مرزبان ربوده شده گفت: هیچ تغییری در شرایط آنها ایجاد نشده و بر اساس آخرین اطلاعات آنها سالم هستند.

 

 

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان جریمه های واریز شده به حساب خزانه دولت در یازده ماه نخست امسال هزار میلیارد تومان است که در این میان سهم فرهنگسازی امداد و نجات و مراقبت جاده ای در قانون روشن شده است. دولت در پرداخت سهم دستگاهها از جریمه های رانندگی تاخیر داشته است که البته امیدواریم این پرداختها تا پایان سال محقق شود.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص لزوم هوشمند سازی جاده ها گفت: باید عقب ماندگی ها در این رابطه جبران شود و تمامی نقاط حادثه خیز اصلاح شود. آنچه امروز در حال اجراست مورد انتظار ما نیست و امیدواریم تا پایان سال 94 میزان جاده های تحت کنترل به 30 هزار کلیومتر برسد. خوشبختانه شهرداری ها حرکتهای خوبی را در این رابطه انجام داده اند و از جاده جلوتر هستند.

 

رئیس پلیس کشور با اعلام اینکه 240 هزار پلیس در طرح نوروزی فعال هستند تاکید کرد: در ایام نوروز 240هزار مامور  از دل پایتخت تا مرز مشغول خدمت هستند. دو سوم نیروهای پلیس در این ایام به صورت شبانه روزی در جاده ها حاضرند و یک سوم به استراحت می پردازند.

 

*افزایس 20درصدی سرقت در کشور

 

احمدی مقدم از افزایس 20درصدی سرقت در سال جاری خبر داد و گفت: جرایم خشن نسبت به سال قبل افزایش نداشته و به نظر می رسد کاهش نیز داشته باشد البته در سال گذشته هیچ حادثه تروریستی در کشور رخ نداد اما امسال چند مورد حادثه تروریستی در جوار مرز داشتیم. در سال جاری وقوع سرقتها رشد 20درصدی را نشان می دهد. البته میزان پرونده های مقدماتی ثبت شده یک درصد کاهش داشته است.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه  امسال دولت گام های خوبی را برداشته است شرایط نیز با وجود اینکه در دوران گزار هستیم بسیار خوب شده است. در مجموع نارضایتی ها و ناآرامی های اجتماعی 12درصد کاهش را نشان می دهد.

 

خبرنگاری درباره اظهارات رئیس سازمان استاندارد درباره اسکانیا پرسید که وی در پاسخ اظهار داشت: پلیس با هیچ شرکتی خصومت ندارد. واقعیت این است که آیا حادثه ای رخ می دهد یا نه، اگر استاندارد نیز موضوع را تأیید کند و نتایج چیز دیگری باشد باید آن را اصلاح کنیم. در همه دنیا اعلام فراخوان و رفع نواقص امری پذیرفته شده است و گرفتن موضع در برابر رفع مشکلات به نظر ما خوب نیست. اگر همه دستگاهها کارشان را به خوبی انجام می دادند تمام مطالبه ها به نیروی انتظامی سر ریز نمی شد. اگرچه همه خوب می دانند که پلیس هیچگاه عقب نشینی نمی کند.

 

وی درمورد آخرین وضعیت 5 مرزبان ربوده شده اظهار داشت: هیچ تغییری در شرایط آنها ایجاد نشده و بر اساس آخرین اطلاعات آنها سالم هستند. مقامات پاکستانی ابتدا هیچ همکاری با ما نداشتند و حتی قبول نمی کردند که سربازان ربوده شده در این کشور هستند اما خوشبختانه اکنون قول همکاری دادند و قبول کردند که این افراد را تحت تعقیب قرار دهند.

 

وی درمورد اظهارات رئیس مجلس بلوچستان پاکستان مبنی بر اینکه سربازان ربوده شده تا قبل نوروز آزاد می شوند گفت: چنین اطلاعاتی ندارم اما ما هم همانند خانواده این افراد از آزادی شان خوشحال می شویم و خوشحال تر خواهیم شد که پاکستان اقدامات بازدارنده را انجام می دهد.

دیدگاه شما