تازه های سایت

کد مطلب: 15963
16. دى 1392 - 10:15
پایگاه خبری گرو : مدیرکل محیط‌ زیست استان همدان گفت : راه‌آهن غرب کشور فاقد مجوز زیست‌محیطی است

به گزارش پایگاه خبری گرو ، قربانعلی محمدپور با اشاره به پروژه راه‌آهن غرب کشور گفت: پروژه راه‌آهن ملایر- نهاوند پس از گذشت هفت سال و با توجه به پیشرفت 99 درصدی، هنوز مجوز زیست‌محیطی را دریافت نکرده و تنها موافقتنامه مشروط دارد، تاکنون نزدیک به 11 مشاور برای این پروژه کار مطالعاتی زیست‌محیطی انجام داده‌اند.

وی از مسئولان وزارتخانه‌های نیرو و راه و شهرسازی خواست در انتخاب مشاور دقت لازم را داشته باشند تا در هزینه و زمان صرفه‌جویی شود.

محمدپور یادآور شد: یکی از اقدامات خوبی که هم‌اکنون در حال انجام است ورود سازمان بازرسی و دیوان محاسبات در مساله پروژه‌های بدون مجوز زیست‌محیطی است، پروژه‌های بزرگی که از 10 سال گذشته در استان آغازیا تمام شده مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورتی که پیوست زیست‌محیطی نداشته باشند، برخوردهای لازم و قانونی با آنها می‌شود.

وی اعلام‌کرد: از این پس هیچ پروژه‌ای بدون داشتن پیوست زیست‌محیطی نمی‌تواند آغاز شود.

محمدپور با بیان اینکه اداره کل محیط‌زیست موافق توسعه همراه با پیوست زیست‌محیطی است، افزود: پروژه‌هایی می‌توانند مجوز توسعه بگیرند مگر اینکه پیوست زیست‌محیطی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون برخی شهرک‌های صنعتی با مشکل تصفیه فاضلاب روبرو هستیم، تصریح‌کرد: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم که هیچ شهرک صنعتی بدون مجوز زیست‌محیطی توسعه یابد، هم‌اکنون بیش از 30 شهرک و ناحیه صنعتی در سطح استان همدان وجود دارد که بیشتر آنها تصفیه‌خانه ندارند./ایسنا

دیدگاه شما