تازه های سایت

کد مطلب: 15699
5. دى 1392 - 9:46
افشاگری عابدینی در مورد سرپرستی تیم ملی و پیشنهاد میلیاردی او، عدم تغییرات مدیریتی در دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، شرط و شروط رویانیان برای ادامه کار در پرسپولیس، اقدام داور ایرانی برای اخراج ستاره برزیل، لغو مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو و قرار گرفتن یگ ایرانی در میان 50 چهره تاثيرگذار ورزش معلولان جهان از مهمترین رویدادهای این هفته ورزش بود.

 

 

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از مهر، این هفته رو به پایان بالا و پایین‌های زیادی برای ورزش داشت و مانند همیشه بیشتر برای فوتبال و فوتبالی‌ها که شاهد برگزاری دو هفته از  لیگ برتر بودند و البته مشخص شدن وضعیت مدیریت سرخابی‎‌ها و اینکه وزارت ورزش قصد تغییر آن را ندارد، شرط و شروط رویانیان برای ادامه حضور در پرسپولیس و افشاگری مدیرعامل باشگاه داماش یعنی امیر عابدینی در مورد سرپرست تیم ملی که به وی برای ماندگار شدن تیمش در لیگ برتر پیشنهاد 1.5 میلیارد تومانی داده بود.

فوتبال ایران در این هفته رو به پایان و در آن سوی مرزها هم حاشیه‌ساز شد؛ جاییکه علیرضا فغانی دیدار رده‌بندی جام باشگاه‌های جهان را قضاوت کرد و طی این دیدار رونالدینیو را از زمین بازی اخراج کرد. همچنین منع حضور اعضای شورای شهر در انتخابات فدراسیون‌ها، راه ندادن سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی به مجمع انتخاباتی این فدراسیون، معرفی معاون جدید امور بانوان وزارت ورزش و جوانان و لغو مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو از دیگر اتفاقات مهم این هفته بود.

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفته رو به پایان ورزش عبارت است از:

معرفی رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی در غیاب سرپرست
مجمع انتخابات ریاست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی پنجشنبه گذشته به ریاست سیدنصرالله سجادی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد که طی آن فرهاد طلوع‌کیان با کسب 17 رای به عنوان رئیس جدید این فدراسیون برگزیده شد. این مجمع هشت کاندیدا داشت اما محمدرضا کارگر، آرش مردانی، مجید مشایخی و سیدمهران هاشمی پیش از شروع آن انصراف دادند. مهمترین مساله مربوط به برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون‌ ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی اما راه ندان محمدرضا طالقانی بود درحالیکه وی سرپرستی این فدراسیون را بر عهده داشت.

هفته نوزدهم لیگ برتر
مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور پنجشنبه و جمعه گذشته با برگزاری هشت دیدار از هفته نوزدهم پیگیری شد. در چارچوب این هفته از مسابقات و در روز نخست، دو تیم فجرسپاسی و گسترش فولاد در شیراز به تساوی بدون گل رضایت دادند. ذوب‌آهن بازی برده در اصفهان را با تساوی یک بر یک برابر مس کرمان عوض کرد. ملوان بندرانزلی با دو گل استقلال صنعتی خوزستان را شکست داد، ضمن اینکه پرسپولیس هم توانست با تک گل محسن مسلمان سایپا را شکست دهد و با مجموع 36 امتیاز صدرنشینی خود در جدول رده‌بندی را تثبیت کند.

در روز دوم از دیدارهای این هفته از مسابقات نیز استقلال توانست 2 بر یک صبای قم را شکست دهد و با مجموع 35 امتیاز فاصله خود را با صدر جدول رده‌بندی کمتر کند. شاگردان یحیی گل‌محمدی در تیم نفت تهران هم در ورزشگاه اکباتان تهران برابر راه آهن سورینت به پیروزی شیرین 3 بر یک دست پیدا کردند تا همچنان هم جزو مدعیان قهرمانی این دوره از مسابقات باقی بمانند. فولاد خوزستان هم در گیلان برابر داماش به پیروزی با ارزش 2 بر یک دست یافت. ضمن اینکه سپاهان هم با همین نتیجه برابر تراکتورسازی تبریز پیروز شد.

اعلام آمادگی پنج رئیس برای انتخابات کمیته ملی المپیک
مهلت تعیین شده کمیته ملی المپیک برای ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات این کمیته از شنبه گذشته به صورت رسمی و با وجود اعتراضاتی که به آیین‌نامه مصوب شده بود، آغاز شد. طی روزهای اول و دوم این مهلت مجید شایسته، سید مهدی هاشمی و محمد زارع پور، روسای فدراسیون‌های تنیس، تیراندازی و تنیس روی میز برای گرفتن فرم ثبت‌نام اقدام کردند. در روزهای سوم و چهارم نیز محمدعلی رستگار و علی‌نژاد برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی خود را با گرفتن فرم ثبت‌نام اعلام کردند.

ساعی، جدیدی و دنیامالی از حضور در انتخابات منع شدند!
سازمان بازرسی کل کشور شنبه گذشته در نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که طبق ماده "28" قانون تشکیلات و وظایف شورای شهر، اعضای این شورا اجازه شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون‌های ورزشی را ندارند. بر این اساس، احمد دنیامالی، عباس جدیدی و هادی ساعی اجازه حضور در انتخابات فدراسیون‌های قایقرانی، کشتی و تکواندو را ندارند مگر اینکه از شورای شهر استعفا دهند.

انتصاب سرپرست برای فدراسیون سوارکاری
محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان شنبه گذشته طی حکمی موسی لنکرانی را به عنوان سرپرست جدید فدراسیون سوارکاری منصوب کرد. پیش از این محمود حیدری به عنوان سرپرست فدراسیون سوارکاری فعالیت داشت. 

شهریان جایگزین اکبرآبادی در وزارت ورزش و جوانان شد
محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان شنبه گذشته طی حکمی رباب شهریان را به عنوان معاون امور ورزش بانوان این وزارتخانه منصوب کرد. شهریان که در حال حاضر عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک نیز است، پیش‌تر رئیس انجمن آمادگی جسمانی و مدیر کل ورزش بانوان در سازمان تربیت بدنی بود. وی در واقع جایگزین مرضیه اکبرآبادی شده که طی دو سه سال گذشته این مسئولیت را بر عهده داشت.

بیانیه وزارت ورزش و جوانان در مورد تغییرات مدیریتی سرخابی‌ها
به دنبال صحبت‌های مطرح شده مبنی بر تغییرات مدیریتی در باشگاه پرسپولیس و کنار رفتن رویانیان، وزارت ورزش و جوانان شنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که تغییرات مدیریتی در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس صحت ندارد و اصلا قرار نیست تغییراتی در مدیریت این دو باشگاه صورت بگیرد.

لغو ناگهانی مجمع انتخاباتی تکواندو
شنبه شب گذشته و به دنبال ارسال نامه سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر ممنوعیت حضور اعضای شورای شهر در انتخابات ریاست فدراسیون‌ها، انتخابات فدراسیون تکواندو در روز یکشنبه  لغو شد. دفتر امور مجامع فدراسیون‌های ورزشی وزارت ورزش و جوانان از آنجائیکه این نامه را بعد از ظهر شنبه و تنها ساعاتی قبل از آغاز انتخابات فدراسیون تکواندو دریافت کرد، برای حفظ حقوق نامزدها چنین تصمیمی را اتخاذ کرد و در عین حال اعلام کرد که زمن جدید برگزاری مجمع به زودی اعلام خواهد شد.

شرط‌هایی که رویانیان برای ماندن در پرسپولیس گذاشت
پس از صدور بیانیه وزارت ورزش و جوانان مبنی بر اینکه قرار نیست تغییری در مدیریت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال ایجاد شود، انتظار می‌رفت محمد رویانیان با قدرت به کارش در پرسپولیس ادامه دهد اما وی شنبه گذشته نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان نوشت و طی آن شرایطش برای ادامه فعالیت در این باشگاه را اعلام کرد.

پرداخت بودجه 10 میلیارد تومانی مصوب مجلس محترم که تنها یک میلیارد تومان آن به باشگاه پرداخت شده همراه با اضافه شدن دو فرد علاقمند و واجد صلاحیت و دارای تمکن مالی به هیات مدیره پرسپولیس دو شرط اصلی رویانیان برای ادامه حضور در پرسپولیس بود.

اخراج رونالدینیو توسط داور ایرانی
دیدار رده‌بندی جام باشگاه‌های جهان شنبه شب بین تیم‌های اتلتیکو مینیرو برزیل و گوانگژو چین در مراکش برگزار شد که در پایان نماینده برزیل با نتیجه 3 بر 2 حریف خود را شکست داد. در دقیقه 87 این بازی علیرضا فغانی، داور ایرانی مسابقه در تصمیمی شجاعانه "رونالدینیو" را به خاطر خطا روی بازیکن حریف مستقیما اخراج کرد.

نشست حمایتی در فدراسیون تکواندو!
روسای برخی هیات‌های استانی که برای حضور در مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو به تهران سفر کرده بودند با وجود لغو این مجمع در روز یکشنبه به استان‌های خود بازنگشتند. آنها روز یکشنبه با درخواست برخی نزدیکان فدراسیون نشستی در محل فدراسیون تشکیل دادند تا بیانیه‌ای در حمایت از سیدمحمد پولادگر، رئیس پیشین فدراسیون تکواندو تنظیم کنند. در این نشست پولادگر هم حضور داشت.

جدایی هاشمیان از نیندورفر تی اس وی
وحید هاشمیان، مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال  پس از توافق با مسئولان باشگاه اوبرلیگایی "نیندورفر تی اس وی" از ادامه سرمربیگری در این تیم آلمانی استعفا کرد. برنامه‌ریزی هاشمیان برای شرکت در دوره تکمیلی مربیگری که یکی از پیش‌نیازهای آن، داشتن یک سال سابقه مربیگری برای کسانی که دارای مدرک A یوفاست، دلیل این جدایی است چراکه حالا وحید هاشمیان سابقه یک سال مربیگری در آلمان را در کارنامه خود دارد.

طالقانی مشاور عالی رئیس فدراسیون بین‌المللی کشتی باچوخه شد
"محمدهادی موذن جامی"، رئیس فدراسیون بین‌المللی کشتی با چوخه یکشنبه گذشته طی حکمی محمدرضا طالقانی را به عنوان مشاور عالی خود منصوب کرد. این حکم در حالی برای طالقانی صادر شده است که وی چندی پیش سمت خود به عنوان سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای را از دست داد و حتی در مجمع انتخاباتی فدراسیون پهلوانی اجازه حضور پیدا نکرد. 

تعیین کمیته نظارت برای انتخابات کمیته ملی المپیک
دوشنبه گذشته اعضای کمیته نظارت بر انتخابات کمیته ملی المپیک معرفی شدند. بر این اساس احمد ناطق نوری (عضو هیات اجرایی و رئیس فدراسیون بوکس)، لطفعلی پورکاظمی و سردار صبور (روسای فدراسیون‌های پزشکی - ورزشی و ورزش‌های سه گانه و از اعضای مجمع که از عضو هیات اجرایی نیستند)، نادر شکری (رئیس کمیسیون حقوقی) و حسین احمدیان (مدیر کل حراست) اعضای پنج نفره این کمیته را تشکیل می‌دهند.

بانوی ایرانی جزو 50 چهره تاثيرگذار ورزش معلولان جهان
سايت رسمى كميته بين‌المللى پارالمپيک در آستانه سال نو ميلادى، 50 چهره تاثيرگذار ورزش معلولان جهان در سال 2013 را معرفی کرد. در این میان این سایت از زهرا نعمتى، دارنده مدال طلاى پارالمپيک لندن و مسابقات جهانى 2013 تايلند، به عنوان يک الگوى ايرانى براى مسلمانان و زنان جامعه یاد كرد. این خبر سه شنبه اعلام شد.

نایب قهرمانی تیم شیتوریوکاراته ایران در مالزی
رقابت‌های کاراته بین‌المللی مالزی بعد از دو روز رقابت مدعیان سه شنبه با نایب قهرمانی تیم اعزامی ایران به پایان رسید. دو مدال طلا، دو مدال نقره و پنج برنز حاصر کار نمایندگان ایران در این مسابقات بود. بر این اساس برای تیم ایران  در بخش کاتا  نگین مهدیون مدال طلا کسب کرد. فاطمه بهلولی و محمد حسن زارع  صاحب مدال برنز شدند. در بخش کمیته آرش حسین زاده صاحب مدال برنز شد. اهدا طبق فروش و فاطمه بنائیان به نشان نقره دست پیدا کردند. آیلین قالی بافی، عرفان شهبازیان و نگین مهدیون سه نشان برنز کومیته انفرادی را به خود اختصاص دادند.

پایان نیم فصل لیگ بسکتبال با قهرمانی پتروشیمی
با انجام دو دیدار معوقه از هفته نخست مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور، نیم فصل نخست این رقابتها به پایان رسید. در چارچوب این دیدارهای معوقه که سه‌شنبه برگزار شد، ماهان موفق به شکست افراخلیج فارس شد و پتروشیمی بندرامام هم در دیدار خانگی ذوب‌آهن را شکست داد. پتروشیمی با کسب این پیروزی به صدر جدول رده‌بندی صعود کرد و به عنوان تنها تیم بدون باخت قهرمانی خود در نیم فصل را جشن گرفت. البته این تیم پیش از این و در هفته پایان نیم فصل، با غلبه بر مهرام قهرمانی خود در نیم فصل را مسجل کرده بود.

درخواست کاندیداهای ریاست فدراسیون تکواندو از وزیر ورزش
به دنبال لغو مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو که قرار بود یکشنبه گذشته برگزار شد، هفت کاندیدای رياست این فدراسیون سه شنبه با تهیه و ارسال نامه‌ای به محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان خواستار انتخاب سرپرست برای این فدراسیون شدند.

همسایگی استقلال و پرسپولیس
هفته بیستم مسابقات فوتبال لیگ برتر سه شنبه گذشته برگزار شد. در چارچوب این هفته از مسابقات تیم پرسپولیس با یک گل مقابل ملوان بندرانزلی پیروز شد و در صدر جدول رده‌بندی باقی ماند. استقلال هم با همین نتیجه داماش گیلان را از پیش رو برداشت و با توجه به متوقف شدن نفت تهران در دیدار خانگی برابر استقلال صنعتی خوزستان یک پله صعود کرد و در رده دوم قرار گرفت. نتیجه صفر بر صفر که در دیدار نفت و استقلال صنعتی رقم خورد، در رقابت میان دو تیم فولاد خوزستان و راه آهن هم به دست آمد.

در کرمان و در دیدار میان دو تیم مس و تراکتورسازی دو گل از خط دروازه‌ها عبور کرد که سهم هر تیم یک گل بود. در اصفهان اما سپاهان با 3 گل فجرسپاسی شیراز را شکست داد. فولاد تبریز در دیدار خانگی با یک گل مغلوب صبای قم شد و سایپا با همین نتیجه ذوب آهن را شکست داد.

افشاگری عابدینی در مورد سرپرست تیم ملی
امیر عابدینی، مدیرعامل باشگاه داماش که طی هفته گذشته صحبت‌های زیادی را در مورد آلودگی در فوتبال و تخلفات صورت گرفته مطرح کرده بود، پرده از پیشنهادهایی برداشت که یک سال و نیم پیش به تیمش برای باقی ماندن در لیگ و کسب جایگاه بهتر شده بود. طبق ادعای عابدینی فرد پیشنهاد دهنده که حتی به سرپرستی تیم ملی فوتبال هم رسید، اعلام کرده بود که در ازای دریافت 1.5 میلیارد تومان تیم داماش را ششم می‌کند. در همین رابطه عابدینی از کمیسیون اصل 90 مجلس وقت ملاقات گرفته تا موضوع را از طریق این کمیسیون و همچنین مراجع قضایی بالاتر پیگیری کند.

دیدگاه شما