تازه های سایت

کد مطلب: 15189
17. آذر 1392 - 11:50
پایگاه خبری گرو : ورزش آموزشگاه‌ها اين روزها يكي از پايگاه‌هاي اصلي براي كشف و پرورش استعدادهاي ورزشي در سطح مدارس شهرستان نهاوند مي‌باشد.

پایگاه خبری گرو، تربيت‌بدني آموزشگاه‌هاي شهرستان نهاوند در سال 90-91 به عنوان برترين اداره استان همدان انتخاب شد. اعزام 40 تيم ورزشي به مسابقات استاني و كسب 35 رتبه اول تا سوم توسط دانش‌آموزان نهاوندي خود نشان‌دهنده رشد و پويايي ورزش در مدارس نهاوند است. به همين خاطر با رضا ساكي رئيس تربيت‌بدني آموزشگاه‌هاي شهرستان نهاوندگفتگويي انجام داده‌ايم كه با هم مي‌خوانيم.

726057
وضعيت ورزش در سطح مدارس نهاوند چگونه است؟
مدارس نهاوند در زمينه ورزش وضعيت بسيار مطلوبي دارد و امكانات لازم را براي زنگ ورزش دانش‌آموزان در اختيارشان گذاشته‌ايم و در حد امكان زمينه را براي كشف استعدادها در اختيار معلمان ورزش قرار داده‌ايم.


امكانات ورزشي در مدارس كافي و استاندار است؟
وسايلي كه ما در اختيار مدارس مي‌گذاريم همه استاندارد مي باشند هر چند به خاطر نبود بودجه كافي، وسايل ورزشي كه در اختيار مدارس گذاشته‌ايم بسيار ناچيز مي‌باشد.


اصلي‌ترين مشكل ورزشي در مدارس چيست؟
نبود بودجه كافي كه چند سالي است اين بودجه از سوي دولت قطع شده و در حال حاضر ما مجبوريم به خاطر نبود منابع مالي كار خودمان را به سختي ادامه دهيم ما به خاطر نبود منابع مالي خودمان درآمدزايي مي‌كنيم و مشكلات ورزشي مدارس را در حد توان حل می‌كنيم.


پس اينكه خانواده‌ها از امكانات مدارس رضايت ندارند، درست است؟
انتظار خانواده‌ها خيلي بالاست در حالي كه امكانات‌ ما در مدارس بد نيست. مخصوصاً در روستاها همه امكانات را در اختيارشان گذاشته‌ايم. در سطح شهرستان هم هر مدير مدرسه‌اي كه به ما مراجعه كرده، هر چه داشتيم و در توانمان بوده در اختيارشان گذاشته‌ايم خيلي از مدارس هم كه هيأت امنايي اداره مي‌شوند و خودگردانند.


جايگاه تربيت‌بدني آموزشگاه‌هاي نهاوند در استان كجاست؟
ما در استان حرف اول را در ورزش مي‌زنيم و اگر مسئولان بيشتر حمايت كنند در كشور هم حرف‌هاي زيادي براي گفتن داريم.


آخرين كلام شما؟
در پايان از مسئولان رده بالاي استاني تقاضا داريم كه امكانات لازم را در اختيار ما بگذارند مخصوصاً منابع مالي مناسب را تا ما بتوانيم در دو بعد ورزش همگاني و قهرماني زمينه پيشرفت را فراهم نماييم. البته رئيس آموزش و پرورش شهرستان عليرضا تكله ما را بسيار حمايت مي‌كند.

گفت و گو از کورش قپانوری

دیدگاه شما