تازه های سایت

کد مطلب: 14891
5. آذر 1392 - 8:55
1329123584big

 فرماندار شهرستان نهاوند گفت: عملیات اجرایی پروژه سد گرین نهاوند دارای 10 درصد پیشرفت فیزیکی است

به گزارش پایگاه خبری گرو ، مجتبی مولوی با بیان اينكه سدگرین بزرگترین سد آبی و خاکی غرب کشور است، اظهار داشت: با وضعیت موجود برای تکمیل ساخت سد گرين بیش از 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مولوی گفت: سد مخزنی گرین نهاوند با حجم  120 ميليون متر مكعب آب و ارتفاع 105 متر و  611 متر  طول تاج سد و طول درياچه سه كيلومتر است و عرض آن نيز يك‌هزار و 200 متر و تراز نرمال ذخيره آب آن 144 هكتار است.

وی با اشاره به اینکه  پیمانکار پروژه سد گرین نهاوند اعلام کرده نیازمند تزریق اعتبار است، افزود: عملیات اجرایی این طرح با توجه به هزینه بالای آن زمان بر است و  با توجه به بودجه های تخصیص یافته فعلی این سد در زمان پیش بینی شده به  بهره برداری نخواهد رسید.

فرماندار شهرستان نهاوند عنوان کرد: تاکنون پیمانکار پروژه از محل جا به جای بودجه های اعتبارات طرح های دیگری که در اختیار دارد به پروژه سد گرین نهاوند اعتبار تزریق کرده است  تا از تعطیلی پروژه جلوگیری شود.

عملیات اجرایی پروژه سد گرین نهاوند دارای 10 درصد پیشرفت فیزیکی است

مجتبی مولوی بیان داشت: در حال حاضر مجموع  عملیات اجرایی پروژه سد گرین نهاوند دارای 10 درصد پیشرفت فیزیکی است  که در بعضی موارد مانند جاده جایگزین و تونل انحرافی میزان پیشرفت تا 35 درصد هم می رسد.

مولوی گفت: انجام کار بزرگ و تأثیر گذار سد گرین نهاوند در شهر نهاوند موجب تغییر و تحول بزرگی در زمینه کشاورزی و اقتصادی غرب کشور می شود و این سد می تواند آب  9‌ هزار و 269 هكتار از اراضي دشت نهاوند را تأمين  كند.

وی ادامه داد: رسانه ها و خبرنگاران باید در اجرای این پروژه مسئولان اجرایي کشور را یاری و کمک کنند تا مشکلات اعتباری آن با همکاری و رایزنی و پیگیری مستمر حل شود و از انعکاس اخبار غیر واقع و کذب که موجب اخلال در ادامه کار پروژه می شود خودداری کنند.

فرماندار شهرستان نهاوند با بیان اینکه همه مدیران شهرستان و استان همدان به خصوص استاندار و نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری مشکلات مالی سد گرین هستند، گفت: کارگاه‌های این پروژه فعال بوده و به‌صورت دو شیفت کار می‌کنند، این پروژه هم مانند پروژه‌های دیگر دارای مشکلاتی است و باید برای رفع آن و جذب اعتبارات، بیشتر پیگیری کنیم.

مجتبی مولوی اظهار داشت: در سال جاری حدود 3 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار در لایحه بودجه 92 از ردیف ملی اعتبارات پیش‌بینی شده است، و حدود 5 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای سد‌گرین به فروش می‌رسد و 4 میلیارد از منابع تامینی مانند صندوق توسعه ملی تخصیص می‌یابد که امیدواریم این اعتبارات هر چه زودتر به سد گرین تزریق شود.

دیدگاه شما