تازه های سایت

کد مطلب: 14667
28. آبان 1392 - 14:15

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نهاوند گفت:همزمان با هفته کتاب 72 نمایشگاه کتاب در 72 مدرسه به تعداد شهدای کربلا در آموزشگاههای شهرستان نهاوند بر پا شده است .

به گزارش پایگاه خبری گرو ، جمشید ذکایی افزود: در این نمایشگاهها که با هدف تهیه کتابهای مورد نیاز دانش آموزان و انس بیشتر آنان با مطالعه و کتابخوانی برگزار شده است سه هزار و 800 جلد کتاب با 500 عنوان در موضوعات کودکان آموزشی ،مذهبی و علمی ارائه شده است .

وی برگزاری این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای تجهیز و به روز شدن کتابخانه های مدارس از نظر موضوع کتابها عنوان کرد و گفت: به منظور فراهم آمدن زمینه های لازم جهت غنی سازی کتابخانه های مدارس و تعویض کتابهای کهنه با کتابهای نو و جدید این نمایشگاهها با 20 درصد تخفیف کتابهای خود را ارائه میدهند که بر اساس بررسیهای به عمل آمده میزان استقبال دانش آموزان نیز خوب بوده است.

وی میزان سرانه کتاب در آموزش و پرورش نهاوند را 4/5 جلد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تعداد اعضای کتابخانه های مدارس 15 هزار و 800 نفر، کتابخانه های آموزشگاهی 149 باب و تعداد کتابخانه های کلاسی نیز 650 باب است که مجموعا بیش از 120 هزار جلد کتاب در آنها نگهداری می شود.

ˈذکاییˈ به دیگر برنامه های این اداره در هفته کتاب اشاره کرد و گفت: در هفته کتاب علاوه بر برگزاری نمایشگاه ، طرح اهداء کتاب از سوی دانش آموزان به مدرسه و همچنین مسابقه کتابخوانی با موضوع عاشورا و محرم برگزار می شود .

وی در پایان گفت: یکی از راههای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه از طریق مدارس می باشد لذا انتظار میرود از سوی متولیان امر کتاب درسطح کشور و شهرستان طی این هفته یا در طول سال تحصیلی کتب مورد نیاز در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

دیدگاه شما