تازه های سایت

کد مطلب: 14611
27. آبان 1392 - 9:42
تیم ملی فوتبال ایران روز سه‌شنبه در مقدماتی جام ملت‌های آسیا میهمان لبنان است.
خبرگزاری فارس: ایران - لبنان؛ صدور جواز صعود به استرالیا در بیروت/ انتقام شکست تاریخی

 

به گزارش پایگاه خبری گرو، تیم ملی فوتبال ایران سه‌شنبه در بیروت باید پنجمین بازی‌اش را در مقدماتی جام ملت‌های آسیا مقابل بیروت برگزار کند. تیم ملی ایران با یک مساوی مقابل لبنان هم می‌تواند جواز صعود به جام ملت‌های آسیای استرالیا در سال 2015 را بگیرد.

اگرچه ما در دیدار رفت 5 بر صفر  لبنان را در هم کوبیدیم و برتری فنی خود را بار دیگر به رخ لبنان کشیدیم؛ اما حضور در بیروت یادآور شکست تاریخی و تلخ مقابل لبنان در مقدماتی جام جهانی است. شکستی که باعث شد خیلی‌ها از صعود مستقیم ایران به جام جهانی برزیل ناامید شوند. هرچند در نهایت ملی‌پوشان ما با هدایت کی‌روش توانستند جواز حضور در جام جهانی را هم بگیرند.

شرایط تیم ملی ایران نسبت به آن بازی کاملاً متفاوت است. در آن زمان بازیکنان تیم ملی و رسانه‌ها رابطه خوبی نداشتند و بعد از باخت هم از کی‌روش انتقادهای زیادی شد؛ اما اکنون تیم ملی ایران یکی از 32 تیم راه یافته به برزیل است. روابط رسانه‌ها با بازیکنان دیگر تیره و تار نیست و ضمن اینکه مهدی رحمتی، هادی عقیلی و علی کریمی دیگر در تیم ملی نیستند و تیم ایران تغییرات زیادی داشته است و نفراتی مثل رضا قوچان نژاد، اشکان دژاگه و دانیال داوری ملی پوش شده‌اند.

کی‌روش هم از زیر فشار انتقادها رها شده و این بار برای اعاده حیثیت و گرفتن انتقام آن باخت تاریخی به همراه تیم ملی ایران به بیروت رفته است.

اگر چه با یک مساوی هم جواز حضور در استرالیا را خواهیم گرفت اما ملی‌پوشان ایران قطعاً برای برد به میدان خواهند رفت.

تیم لبنان هم نسبت به آن بازی مقدماتی جام جهانی تغییرات زیادی کرده است و دیگر آن تیم منسجم و شگفتی‌ساز نیست. با این حال لبنان اگر در این بازی بازنده شود امیدش را به حضور در جام ملت‌ها نیز از دست خواهد داد. بنابراین نباید این تیم را دست کم گرفت و تجربه آن شکست تلخ و تاریخی می‌تواند درس خوبی برای ملی پوشان ما باشد.

ما هنوز روی کاغذ به جام ملت‌های آسیا صعود نکرده‌ایم و اگر بر فرض دو دیدار باقی‌مانده مقابل لبنان و کویت را بازنده شویم ممکن است به جام ملت‌ها نرویم. بنابراین نباید بی‌گدار به آب زد و حریف را از پیش بازنده دانست.

تیم ملی ما روز جمعه مقابل تایلند نمایشی دلپذیر ارایه کرد و با گلزنی بازیکنان شاغل در اروپا توانست یک برد مقتدرانه در بانکوک به دست آورد. ملی‌پوشان ما اگر مثل همان نیمه اول بازی با تایلند بازی کنند کسب یک برد پرگل دور از ذهن نیست ولی فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است بخصوص اینکه لبنان در صورت باخت در این بازی شانسی برای صعود نخواهد داشت. لبنان در این مسابقات فقط یک باخت مقابل کویت داشته است و دو بازی دیگرش را مساوی کرده است. ما هم فقط یک مساوی مقابل کویت داشتیم و بهترین خط حمله و دفاع گروه را هم در اختیار داریم. بنابراین همه در انتظار یک برد شیرین هستیم بردی با تیم ملی جدید که شیوه‌ بازی‌اش هم دوست داشتنی است.

*جدول گروه  B:

1- ایران 10 امتیاز

2- کویت 6 امتیاز

3- لبنان 5 امتیاز

4- تایلند بدون امتیاز

دیدگاه شما