تازه های سایت

کد مطلب: 14332
16. آبان 1392 - 11:07

546385_G5UTy2Nx به گزارش پایگاه خبری گرو عبد العلی ملکی گفت : نهادینه سازی فرهنگ عمومی و همچنین توجه به مسائل ورزشی و اجتماعی شهروندان بخشی از وظایف شوراها و شهرداری است که این شورا تاکنون مصوباتی نیز در این خصوص داشته است .

ملکی به مصوبه این شورا در خصوص برنامه ریزی برای ایام سوگواری سالار شهیدان اشاره کرد و گفت: قیام امام حسین (ع) یک قیام فرهنگی بود که برای اصلاح در دین اسلام صورت گرفت لذا رساندن پیام عاشورا به مردم ازبخشی از وظایف این نهاد در قبال مردم می باشد.

وی گفت: در این راستا شورای شهر مصوبه ای را به تصویب رسانده که بر اساس آن شهرداری همکاری های لازم را با هیات های عزاداری داشته باشد و نسبت به سیاه پوش نمودن خیابان ها و همچنین ایجاد ایستگاه صلواتی در چند نقطه شهر اقدام کند.

وی افزود: به منظور انتقال پیام عاشورا از سوی شورای شهر15 نوع تراکت با مضامین قیام امام حسین (ع) و تبیین فلسفه عاشورا به چاپ رسیده شده که با توزیع آنها در بین عزاداران اهداف امام حسین برای مردم تشریح می شود.

وی گفت: این شورا برنامه ریزی در خصوص ماه محرم را اولین برنامه فرهنگی خود دانسته و در آینده در ارتباط با مناسبت های گوناگون نقش فعالی را ایفا خواهد نمود.

دیدگاه شما