تازه های سایت

کد مطلب: 14303
15. آبان 1392 - 13:47
رئیس کمیته امداد امام خمینی نهاوند گفت: در دهه فجر امسال 123 زوج جوان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی نهاوند با مساعدت خیران این شهرستان به خانه بخت می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری گرو ، علی کاویانی صبح امروز در جمع خیران و حامیان کمیته امداد اظهار کرد: تمکن مالی به عنوان یکی از نعمات خداوندی چنانچه در راه رضای خدا هزینه شود قطعاً خیر دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه هر ساله با مساعدت و کمک خیران بخشی از هزینه‌های جهیزیه زوج‌های زیر پوشش و غیرمددجویی نیازمند تأمین می‌شود، افزود: این امر موجب شده تا کمیته امداد هر ساله بر تعداد و مبلغ مساعدت‌های مالی خود در راستای تأمین جهیزیه نوعروسان و تازه دامادها بیفزاید.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهاوند تصریح کرد: تأمین جهیزیه برای زوج‌های جوان یکی از راه‌های تسهیل در امر ازدواج است و خانواده‌ها می‌توانند با پایین آوردن توقعات خود جوانان را در تشکیل خانواده یاری کنند.

وی بیان داشت: در کمیته امداد نهاوند بیش از یک‌هزار و 100 حامی در بخش‌های مختلف افراد نیازمند زیر پوشش این را نهاد را یاری می‌کنند که یکی از این حمایت‌ها مساعدت مالی برای تأمین جهیزیه زوج‌های جوان مددجو و غیر مددجو است.

کاویانی با بیان اینکه 60 زوج جوان در نیمه نخست سال جاری با کمک خیران به خانه بخت رفته‌اند، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در دهه فجر امسال نیز 123 زوج جوان مددجو و غیر مددجو به خانه بخت می‌روند.

وی با اشاره به اهدای 12 میلیون تومان وجه نقد توسط خیران در نخستین گردهمایی خیران نهاوندی به دعوت کمیته امداد در دفتر امام جمعه نهاوند تصریح کرد: در طول سال نیز خیرانی از شهرستان نهاوند و دیگر استان‌های کشور به ویژه تهران با مراجعه به کمیته امداد اقدام به پرداخت وجه نقد برای تأمین جهیزیه زوج‌های جوان می‌کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهاوند با بیان اینکه در شهرستان نهاوند بیش از 10 هزار و 450 نفر زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند، ابراز داشت: برای تأمین جهیزیه زوج‌های جوان این نهاد 500 هزار تومان در نظر گرفته شده که هر چند این مبلغ ناچیز است اما بخشی از مشکلات خانواده‌های نیازمند را در این راستا رفع می‌کند.

وی با اشاره به یکی از مهم‌ترین مشکلات پیش روی خانواده‌ها و زوج‌های جوان تأکید کرد: به دلایل مختلف پدیده طلاق یکی از این مشکلات است.

کاویانی با بیان اینکه در مقایسه با دیگر اقشار جامعه در خانواده‌های کمیته امداد از هر 100 ازدواج تقریباً یک یا دو مورد منجر به طلاق می‌شود، خاطرنشان کرد: این امر رتبه بسیار عالی در جامعه محسوب می‌شود که به دلیل برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی مختلف برای زوجین و والدین آنها است.

دیدگاه شما