تازه های سایت

کد مطلب: 13780
27. مهر 1392 - 8:38
پایگاه خبری گرو : امام جمعه نهاوند گفت: غدیر بهترین الگو وحدت را برای مسلمانان ترسیم کرد.

DSC00404

به گزارش پایگاه خبری گرو ،حجت الاسلام عباسعلی مغیثی ظهر جمعه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه شهر نهاوند گفت :  معنويتی كه اسلام از آن سخن به ميان می‌آورد تنها با تكيه بر عقلانيت و اصل امامت قابل تبيين و تشريح است چرا كه بايد در كنار عقل سالم و راهبر، انسانی امين و مشاوری صالح نيز وجود داشته باشد تا به انسان‌ها كمك كند كه مسير حق را درست بپيمايند و آسمانی بينديشند.

وی در ادامه تكريم و تعظيم دهه ولايت را خواستار شد و گفت: شئون جامعه اسلامی ايجاب می‌كند تا در دهه ولايت اصل و اساس هدايت و راهبری جامعه به دست انسانی صالح تبيين و تشريح شود چرا كه خداوند متعال بعد از فرمان حادثه غدير به نبی مكرم اسلام(ص) برای انتخاب جانشينی صالح ، هرگز اجازه نداده است امت الهی بدون رهبر، ولی و سرپرست صالح باشند.

مغیثی گفت:  غدیر سند حقانیت تشیع است و تمامی مشکلات و تحریف های اسلام  پس از رحلت پیامبر از عدم اطاعت فرمان پیامبر از واقع غدیر آغاز شد و اگر مسلمانان از فرامین پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر تبعیت می کردند، دیگر شاهد مظلومیت حضرت علی(ع)، سیلی خوردن حضرت زهرا(س) و هتک حرمت ائمه معصومین نبودیم.

وی افزود: بی شک بدون غدیر، نه دنیا برای مردم فراهم شده و نه آخرت،  دنیایی که امروز درگیر جاه طلبی و وحشیگری کشورهای ابرقدرت استکباری شده است که دستاورد آن صدها میلیون گرسنه، قتل و کشتار، غارت و ده ها میلیون زندانی است نمی تواند انسان به کمال و سر منزل مقصود برساند.

مغیثی  با برشمردن مناسبت‌های روز و هفته تربیت بدنی به اهمیت ورزش در دین مبین اسلام پرداخت و گفت: اسلام توجه و تاکید خاصی را بر سلامت جسم و روح داشته و با انجام ورزش می‌توان سلامتی را تأمین کرد.

دیدگاه شما