تازه های سایت

کد مطلب: 26462
20. فروردين 1395 - 11:09
پدر شهید احمدی روشن گفت: از مصطفی پرسیده بودند که غنی‌سازی بالای 5 درصد برای شما لازم نیست ولی مصطفی در جواب انها گفته بود این غنی‌سازی 20 درصد باعث می‌شود که دست ما جلوی دشمنان پر باشد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، رحیم احمدی روشن پدر شهید مصطفی احمدی روشن از شهدای گران‌قدر هسته‌ای کشورمان در سفر گذشته خود به شهرستان نهاوند و حضور در یادواره شهدای منطقه جوادیه این شهرستان، سخنانی در مورد فرزند شهیدش بیان کرد و خاطراتی را از این شهید والامقام هسته‌ای کشورمان را برای حاضران بازگو کرد که مرور برخی از این سخنان به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای خالی از لطف نیست.

وی گفت: مصطفی سرباز خوبی برای مردم بود و برای کار سر از پا نمی‌شناخت و همیشه آماده‌به‌کار بود و در شبانه‌روز کمتر از 4 ساعت می‌خوابید به‌طوری‌که بعضی مواقع که با او حرف می‌زدیم می‌دیدیم که به خواب‌رفته است.

احمدی روشن اظهار کرد: بچه‌های هسته‌ای در عمل ثابت کردند که ولایت مدارند و در عمل، به فرمان‌ها رهبر معظم انقلاب گوش کردند و به آن عمل کردند.

وی افزود: یک تیم چندنفره در کنار مصطفی 12 شبانه‌روز شروع به کارکردند و به خدا قسم بچه‌های انقلاب پشت دستگاه‌های سانتریفیوژ 12 شبانه‌روز بدون استراحت کارکردند.

پدر شهید هسته ای ادامه داد: یکی از همکاران مصطفی برای من قسم می‌خورد و می‌گفت: بعضی از این بچه‌ها پشت دستگاه‌های سانتریفیوژ براثر کار زیاد از حال می‌رفتند.

وی گفت: مصطفی از پایین‌شهرهمدان با اتکای به خدا و دست یاری امام زمان (عج) و با بصیرتی که انها داشتند و بعضی از نخبگان نداشتند و به خاطر اینکه حرف رهبری روی زمین نماند رفتند و کارکردند.

پدر شهید احمدی روشن بیان داشت: این جوانان انقلابی صنعت هسته‌ای را از غنی‌سازی 3.5 درصد به 5 و سپس به 20 درصد رساندند و در این مورد از مصطفی پرسیده بودند که غنی‌سازی بالای 5 درصد برای شما لازم نیست ولی مصطفی در جواب انها گفته بود این غنی‌سازی 20 درصد باعث می‌شود که دست ما جلوی دشمنان پر باشد.

وی در ادامه خاطره جالبی را از زیارت قبر فرزند شهیدش نقل می کند و می گوید: یک روز بالای قبر مصطفی فاتحه می‌خواندم ناگهان آیه " وَ لا تَحَسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللهِ اَمواتًا بَل اَحیآءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون" به نظرم آمد گفتم خدایا آیا مصطفی در نزد خودت آرام‌گرفته یا در زیر این خاک است و به یاد این داستان قرآنی افتادم که حضرت ابراهیم از خدا پرسید که آیا مردگان زنده می‌شوند و خدا در جواب فرمود: ای ابراهیم مگر ایمان نداری؟ و حضرت ابراهیم هم فرمود بله ایمان آورده‌ام ولی می‌خواهم قلبم آرام بگیرد.

پدر شهید هسته‌ای ادامه داد: بعد از قرائت فاتحه بر مزار مصطفی به امام‌زاده علی‌اکبر چیذر رفتم و به خدا گفتم این آیه عین واقعیت است و بعد قرآن را باز کردم و به‌حق همین قرآن آیه " وَ لا تَحَسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللهِ اَمواتًا بَل اَحیآءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون " آمد و خداوند به‌سرعت جواب من را داد.

وی افزود: خداوند به شهدا می‌گوید در جوار من آرام بگیرید و از نعمت‌های بی‌پایان خداوندی استفاده کنید و شهدا نیز به خدا می‌گویند بزرگ‌ترین آرزوی ما این است که مجدداً به دنیا برگردیم و درراه خدا شهید شویم.

احمدی روشن گفت: ما همان‌طور که در لحظه شهادت در فیلم می‌بینیم و فکر می‌کنیم که شهدا دارند سختی می‌کشند ولی در حقیقت انها دارند به دیدار معبود واقعی خود می‌روند و به گفته شهید دستغیب شهدا دارند پیراهنی دیگر بر تن می‌کنند.

وی اظهار کرد: مصطفی ویژگی‌های خاصی داشت و ما معتقدیم که مصطفی مال همه مردم ایران است و تنها متعلق به خانواده ما نیست.

پدر شهید احمدی روشن در پایان می گوید: مصطفی ستون زندگی من بود و او ویژگی‌های بسیار خاصی داشت و فرزند خوبی برای خانواده بود و مصداق بارز آیه به پدر و مادر خود نیکی کنید بود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما