تازه های سایت

کد مطلب: 13753
25. مهر 1392 - 9:10
پایگاه خبری گرو : به مناسبت فرارسیدن هفته کاهش بلایای طبیعی مانور آمادگی در برابر زلزله در دبیرستان دخترانه امام خمینی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو ، در این مانور دانش آموزان با همکاری نیروهای امدادی هلال احمر با شیوه های صحیح پناه گیری در راهروها و کلاس درس وهمچنین حمل مجروح و انتقال آنان به بیمارستان آشنا شده و علاوه بر آن ماموران آتش نشانی نیز تسبت به اطفاء حریق ناشی از وقوع زلزله اقدام کردند .

در این مانورمدیر آموزش و پرورش  و رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند در ارتباط با لزوم آمادگی در برابر خطر زلزله به منظور کاهش آثار زیانبار این پدیده طبیعی مطالبی را برای دانش آموزان بیان کردند .
در این مراسم  محمد تقی شهبازی رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند با اشاره به هفته کاهش بلایای طبیعی افزود: با توجه به اینکه یکی از اهداف این هفته توجه دادن مردم و مسئولین به امر مقابله با سوانح و همچنین آموزش آنها در این راستا می باشد لذا برگزاری تمرین آمادگی در برابر زلزله با همکاری ادارات شهرستان می تواند توجه آنان را به این مساله مهم جلب کند.
وی به تشریح تمرین های برگزار شده در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت:اولین تمرین برگزار شده با مشارکت هلال احمر ،آموزش و پرورش ،اورژانس ،آتش نشانی و دیگر دستگاهها در محل دبیرستان امام خمینی این شهرستان برگزار شد .
وی گفت: در این تمرین پناه گیری صحیح ، تخلیه امن و اسکان اضطراری در مدارس، آموزش اطفاء حریق و امداد و نجات با همکاری دانش آموزان و کارشناسان آتش نشانی و هلال احمر در سطح مدرسه تمرین شد و دانش آموزان با مراحل مختلف امداد رسانی را آشنا شدند.
شهبازی افزود: دومین تمرینی که امروز در نهاوند برگزار شد تمرین اطفاء حریق مناطق جنگلی که دچار آتش سوزی شده بودند بود که با مشارکت امدادگران هلال احمر آتش نشانی و اداره منابع طبیعی در منطقه جنگلی پارک ابوذر انجام گرفت که در این تمرین یگانهای امدادی ما همراه با ماموران آتش نشانی به اطفاء حریق پرداختند.
وی گفت: همچنین به منظور نمایش توان آمادگی نیروهای شهرستان جهت مقابله با بحران ناشی از آتش سوزی منابع ذخیره نفت تمرین دیگری با همکاری شرکت نفت ،یگانهای انتظامی آتش نشانی در منطقه ذخیره منابع نفتی برگزار شد.
شهبازی گفت: علاوه بر برگزاری تمرین های اطفاء حریق و نجات مصدومان زلزله مانور نشت کلر با همکاری مرکز آبفای شهری ،نیروی انتظامی،اورژانس ،هلال احمر در جایگاه تصفیه خانه برگزار شد که در این برنامه چگونگی امداد رسانی به مصدومیتهای ناشی از مسمومیت تمرین شد .
رئیس جمعیت هلال احمر آموزش اقشارکمکهای اولیه به اقشار مختلف به ویژه دانش آموزان را از برنامه های در دست پیگیری خود عناون کرد و گفت: به منظور آموزش کمکهای اولیه به دانش آموزان طرح دادرس با همکاری این اداره و آموزش و پرورش در سطح ۳۰ آموزشگاه نهاوند اجرا می شود که برای این منظور ابتدا مربیان و معلمان آموزش داده می شوند و سپس آموزش برای دانش آموزان برگزار می شود.

 

دیدگاه شما