تازه های سایت

کد مطلب: 13476
13. مهر 1392 - 9:23
طبق پیش بینی های موجود در عربستان، شاید “عبد الله بن عبد العزیز” از آخرین فرزندان “عبد العزیز آل سعود”، موسس پادشاهی این کشور باشد، وی وصیت کرده بود که حکومت به صورت موروثی در میان فرزندان وی باشد؛ به همین خاطر پادشاهی در میان خاندان عبد العزیز از برادر به برادر دیگر منتقل می شود و نه از پدر به پسر.

به نظر می رسد، هر روز اطلاعاتی بیشتری درباره اختلافات و جنگ قدرت میان خاندان آل سعود در مورد جانشینی ملک عبدالله بن عبد العزیز فاش می شود؛ اطلاعات موجود حاکی از وخامت حال پادشاه فعلی عربستان است

 

 

طبق پیش بینی های موجود در عربستان، شاید “عبد الله بن عبد العزیز” از آخرین فرزندان “عبد العزیز آل سعود”، موسس پادشاهی این کشور باشد، وی وصیت کرده بود که حکومت به صورت موروثی در میان فرزندان وی باشد؛  به همین خاطر پادشاهی در میان خاندان عبد العزیز از برادر به برادر دیگر منتقل می شود و نه از پدر به پسر.

 

ملک عبد الله بن عبد العزیز آخرین پادشاهی است که پادشاهی را از برادر به ارث برده که این امر – طبق اطلاعات فاش شده – منجر به اختلافات شدیدی در میان خاندان آل سعود شده است، منابع آگاه اعلام کرده اند که شاهزاده “متعب بن عبد الله بن عبد العزیز”، پسر ملک عبد الله به نشستن بر مسند قدرت بعد از پدرش چشم دوخته و در حال حاضر از حمایت بی دریغ “خالد التجویری”، با نفوذترین فرد در دیوان پادشاهی برخوردار است و به گفته منابع آگاه بعد از وخامت حال ملک عبد الله، وی امر و نهی کننده و در حقیقت پادشاه فعلی عربستان سعودی به شمار می رود.

 


متعب بن عبد الله بن عبد العزیز

 

منابع مذکور تاکید می کنند که خود ملک عبد الله نیز از جانشینی پسرش متعب حمایت می کند؛ از این رو فضا را برای تقویت اعمال نفوذ تجویری باز گذاشته تا راه را برای پادشاهی متعب بعد از مرگ ملک عبد الله هموار کند.

 


متعب بن عبد الله بن عبد العزیز در دیدار با ملک عبدالله

 

این منابع همچنین با اشاره به برخی تغییرات اخیر در مناصب حکومتی توسط ملک عبد الله، می افزایند: تلاش ها برای راضی کردن شهروندان سعودی از طریق تهیه مسکن و ایجاد اشتغال و بالا بردن حقوق کارمندان ادامه دارد؛ گفتنی است که همه این اقدامات به پیشنهاد التجویری به منظور هموار کردن راه برای به قدرت رسیدن متعب بدون هیچ گونه مانع بعد از مرگ ملک عبد الله صورت می گیرد.

 

طبق اطلاعات به دست آمده، شاهزاده “محمد بن نایف بن عبد العزیز”، وزیر کشور عربستان سعودی یکی از شاخص ترین چهره های خاندان آل سعود است که برای جانشینی ملک عبدالله بن عبد العزیز چشم دوخته است.

 


محمد بن نایف بن عبد العزیز

 

شاهزاده محمد بن نایف در حال حاضر بر وزارت کشور و سرویس های امنیتی عربستان سلطه دارد و او جانشین پدرش که اخیرا فوت شده و دارای نفوذ گسترده ای در داخل این کشور بود، شده است. شاهزاده نایف یکی از عناصر اصلی حکومت  در عربستان و یکی از عناصر تثبیت قدرت خاندان آل سعود بود. 

 


محمد بن نایف بن عبد العزیز

 

ملک عبد الله بن عبد العزیز در تلاش برای بسط نفوذ پسرش شاهزاده متعب و کاستن از نفوذ شاهزاده محمد بن نایف، متعب را به عنوان وزیر امنیت ملی عربستان منصوب کرد تا وی مسئول نظارت بر امنیت ملی که در عین حال نماینده ارتش و سرویس های امنیتی نیز است و نقش کلیدی را در این کشور ایفا می کند، باشد.

 

گفتنی است که وضعیت سلامتی ملک عبد الله بن عبد العزیز آل سعود ۸۹ ساله وخیم است و پیش از این یک منبع آگاه فاش کرده بود که یک تیم پزشکی ویژه متشکل از ۶ پزشک متخصص در تمامی سفرها او را همراهی و در کل شبانه روز از او مراقبت می کنند، با توجه وخامت حال ملک عبد الله این اقدام به منظورکنترل سلامتی و حفظ جان وی می باشد.

 

 

دیدگاه شما