تازه های سایت

کد مطلب: 13290
4. مهر 1392 - 8:56

پایگاه خبری گرو : مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت:‌ کارآفرین موفق نهاوندی توانسته برای خود و 50 نفر از اهل خانواده‌اش شغل پایدار ایجاد کند.index

احد ظفری  گفت : یکی از کارآفرینان نهاوندی با فعالیت در بخش کشاورزی، دامداری، مرغداری و شیلات برای 50 نفر از فرزندان شامل هفت دختر، هفت پسر و 30 نوه شغل پایدار ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه 59 درصد شغل اهالی شهرستان نهاوند کشاورزی و دامداری است، ابراز داشت: همواره شرایط مناسب برای ایجاد اشتغال پایدار در این بخش در شهرستان نهاوند مهیا است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: یکی از کشاورزان 60 ساله نهاوندی ساکن روستای دهفول از توابع بخش مرکزی نهاوند توانسته با همت و پشتکار در باغ 50 هزار متر مربعی مشاغلی چون پرورش گاو گوشتی و شیرده، شیلات، تولید تخم مرغ و پرورش مرغ تخم‌گذار ایجاد کند و روزانه بیش از 200 لیتر شیر تولید و به فروش رساند.

وی ادامه داد: این کارآفرین موفق به نام حجت‌الله میرزایی با پشتکار خوب خود و نظارت بر فعالیت بیش از 50 نفر از اعضای درجه یک خانواده توانسته، نوعی نشاط، همدلی و رونق اقتصادی را در سطح خانواده و جامعه فراهم کند.

ظفری تصریح کرد: پسران این کارآفرین نیز با الگو قرار دادن پدرشان به دنبال شغل کشاورزی و دامداری بوده و موفق شده‌اند از فضولات حیوانی نوعی کود ورمی کمپوست تولید کنند.

وی بیان داشت: از دیگر فعالیت‌های این خانواده استفاده بهینه از آب کشاورزی توسط یک حلقه چاه مکانیکی است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند خاطرنشان کرد: میرزایی توانسته با مدیریت مصرف قبل از رسیدن آب به مزرعه، با احداث استخر تولید ماهی سالانه 20 تن ماهی تولید و مجدداً آب را به مزارع رسانده و استفاده کند.

وی با اشاره به دلایل موفقیت این کارآفرین تصریح کرد: ‌در این خانواده زنان نیز در کنار مردان و دوشادوش آنان به فعالیت‌هایی چون تأمین و پخت نان گرم، نگه‌داری از 200 رأس مرغ خانگی و شیردوشی می‌پردازند.

ظفری در پایان خاطرنشان کرد: این کارآفرین موفق نهاوندی اعتقاد دارد که در روستای دهفول توانسته شعار «خواستن، توانستن است» را در زندگی خویش نهادینه کند./فارس

دیدگاه شما