تازه های سایت

کد مطلب: 13007
21. شهريور 1392 - 9:19
سرمربی تیم فوتبال استقلال که هنوز نپذیرفته تیمش در دربی هفتاد و هفتم به اتفاق پرسپولیس نمایش قابل قبولی نداشته و باعث دلگیری هواداران و علاقمندان به فوتبال شده است، با انتقاد از میزگردی که بعد از کنار گذاشتن او از تیم ملی توسط کارشناسان برگزار شد گفت: چرا این آقایان نمی‌روند دو بازی آخر تیم ملی در مقدماتی جام‌جهانی را آنالیز کنند؟ کارشناسانی که از دربی انتقاد می‌کنند کارشناس بعد از بازی هستند!

 

 

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از مهر، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل ذوب‌آهن اصفهان که بعدازظهر امروز برگزار شد ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان حادثه اتوبان قم و درگذشت محمدی مربی کرمانی به دیدار تیمش برابر ذوب آهن اشاره کرد و گفت: ذوب‌آهن همیشه ذوب‌آهن است و تیم بسیار خوب و با برنامه‌ای است و بازیکنان و مربی حرفه‌ای دارد. لوکا واقعا مربی است و روزی که بازیکنان خوب بازی می‌کنند آن را می‌گوید و روزی که خوب بازی نکنند نیز آن را رسانه‌ای می‌کند و این بر خلاف مربیانی است که برخی به در و دیوار می‌زنند و ایراد می‌گیرند.

وی افزود: ذوب‌آهن فصل را خوب شروع نکرد اما در هفته‌های گذشته بد نتیجه نگرفت و مقابل فولاد بازی خوبی بود که روی اشتباه گل خورد اما با این حال فردا بازی سختی با این تیم داریم چون 4،5 بازیکن ما نیستند و گوران به ما اضافه شده است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال که در هفته های اخیر بارها به مشکلات تیمش اشاره کرده است مجددا به مشکلات بدنسازی بازیکنان این تیم و نداشتن استراحت اشاره کرد و گفت: با این حال ما با هر شرایطی کنار می‌آییم و تمام تلاشمان این است که از این دیدار سخت امتیاز بگیریم.

وی تصریح کرد: ما سال گذشته با نتایج خوبی که گرفتیم کل تیم ما نفری 5 میلیون پاداش گرفتند اما با این حال این دغدغه‌ها دلیل نمی‌شود که خوب بازی نکنیم. ما بازی‌های خوبی مقابل فجر سپاسی و سپاهان انجام دادیم اما نتیجه نگرفتیم.

قلعه‌نویی گفت: متاسفانه ما در دربی آمار بالاتری داشتیم اما حمله تبلیغاتی مردم و دوستان که با موج حرکت کردند، مناسب نبود. امیدوارم کارشناسان ما دو بازی باعث صعود به جام جهانی شد که ایران و قطر و ایران و کره بود را از نظر کیفی بررسی کنند و ببینند که این بازی‌ها شاید ضعیف‌ترین بازی‌های تاریخ فوتبال ایران بود. اگر توپ فرهاد مجیدی یا ساموئل در دربی گل می‌شد یا شوت صادقیان گل می‌شد، نتیجه به گونه‌ای دیگر می‌شد بنابراین امیدوارم که مطبوعات واقعا موج سواری نکنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی کارشناسان بعد از نتیجه کارشناسی می‌کنند و چون اشراف نداشته، نتوانستند حق مطلب را ادا کنند؛ من با سپاهان با استقلال بازی کردم و 4 بر 3 باختم که یکی از بازی‌های قشنگ لیگ بود. با سپاهان 4 بر یک پرسپولیس را در آزادی بردیم که 5 گل داشت و همه بازی‌هایی که من در تیم‌هایی به جز استقلال داشتیم، بسیار زیبا بوده‌اند.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: ما در سپاهان بهترین خط دفاع و حمله داشتیم و در سپاهان به غول‌های آسیا 18 گل زدیم اما با وجود اینکه دایی و من تفکر رو به جلو داریم، بسیاری با حمله‌های برنامه‌ریزی شده علیه من، سعی در تخریبم داشتند و این در حالی بود که در شهرآورد بر خلاف میل باطنی‌ام 4-3-3- بازی کردم و تعویض‌های من رو به جلو بود اما امیدوارم قلم به دستان پاک اسیر بازی‌های تبلیغاتی نشوند چون اگر یکی از این موقعیت‌ها وارد دروازه می‌شد، شرایط به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

وی افزود: امیدوارم این کارشناسان با همان برنامه بازی ایران با قطر و کره را آنالیز کنند و اگرچه خوشحالم که تیم ملی به جام جهانی رفت اما اگر 3 گل از کره می‌خوردیم، اتفاق دیگری می‌افتاد. اگر دلتان برای فوتبال مملکت می‌سوزد، بیایید این دو بازی را نیز کارشناسی کنید چون برخی جوان و احساسی هستند و این درست نیست که مردم را سوار موج می‌کنیم و به فوتبال کشور ضربه می‌زنیم.

قلعه‌نویی بیان کرد: در یکی از بازی‌ها مجتبی جباری دریبل زد و به پای دفاع خورد و قوچان‌نژاد آن را گل کرد اما سئوال من این است چرا این دو بازی را از نظر کیفیت آنالیز نکردید و شما که دلتان می‌سوزد، این دو بازی را نیز که با مربی خارجی انجام شد، آنالیز کنید. متاسفانه کارشناسان ما ، کارشناسان بعد از نتیجه هستند و به جای اینکه قبل از مسابقه کارشناسی کنند بعد از مسابقه کار می‌کنند و قبل از مسابقه بیایند و سیستم‌های تیم‌های مختلف را تجزیه و تحلیل کنند اما این که بعد از بازی کارشناسی کنیم، هنری نکرده‌ایم و باید از سیستم بازی حرف بزنیم.

وی تاکید کرد: همه می‌دانند که بهترین دوران سپاهان در زمان من بوده بنابراین هجمه‌ای که علیه من بوده را صحیح نمی‌دانم؛ البته من نیز قبول دارم که توقع از تیم‌های ما بالاتر است ولی این حمله‌ها درست نیست بنابراین از دوستان مطبوعاتی می‌خواهم اسیر کسانی نشوند که دشمن مربی ایرانی هستند؛ مردم از دربی توقعات بیشتری داشتند و من خودم هم دوست داشتم که گل رد و بدل شود اما این اتفاقات درست نبود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: شما ببینید این آقایان چه بلایی بعد از باخت ایران مقابل کره سر من آوردند و این در حالی بود که در این بازی در پنالتی‌ها باختیم. میزگرد معروف سر من و دایی بلای بزرگی آوردند. آن میزگرد معروف را چه کسی درست کرد؟ مگر کسانی به جز ذولفقارنسب، حاج‌رضایی و فردوسی‌پور بودند که اینگونه حرف زدند.

وی در ادامه یادآور شد: افکار من همیشه تاکتیکی است و دوست دارم دفاع چپ و راست در حمله شرکت کنند که افکار تاکتیکی من عملی شود. برای بازی با تایلند باید مدافعان چپ و راست خودمان را برسانیم؛ مصدومیت احمد جمشیدیان در حال برطرف شدن است و اگر احمد بتواند به شرایط ایده‌آل خود در سپاهان برسد، مشکل او نیز برطرف می‌شود.

قلعه‌نویی پیرامون وضعیت جباری و اینکه گفته می‌شود او در راه استقلال است، گفت: جباری بازیکن سپاهان است و حق نداریم راجع به او صحبت کنیم. ما بازیکنان خارجی خوبی داریم که یک هافبک را جایگزین او کنیم و حتی بازیکنی به نام جاجا آمد که خوب بود و چون ما نتوانستیم پول او را بدهیم، نتوانستیم او را جذب کنیم. احمد جمشیدیان نیز مصدوم شده اما تلاش می‌کنیم که یک بازیکن خارجی بگیریم که او را جایگزین کنیم.

دیدگاه شما