تازه های سایت

کد مطلب: 12869
14. شهريور 1392 - 11:33
پیروزی پرسپولیس و شکست استقلال پیش از شهرآورد، پرده برداری از برخی حقایق در رابطه با اصلاح اساسنامه کمیته المپیک و فروش ساختمان این کمیته توسط قدمی و خسروی‌وفا، عنوان پنجمی والیبالیست‌های جوان در جهان، تهدید سرمربی تیم ملی فوتبال به استعفا، پایان کار خلعتبری برای پیوستن به پرسپولیس، نایب قهرمانی نماینده ایران در فوتسال آسیا و .. از مهمترین اتفاقات هفت روز رو به پایان ورزش بود.

 

به گزارش پایگاه خبری گرو ، در آغازین روزهای این هفته رو به پایان هفتمین هفته رقابت‌های لیگ برتر برگزار شد که طی آن پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به یک پیروزی شیرین دست یافت در حالیکه استقلال در خوزستان متحمل شکست بدی شد. در این هفته همچنین ماجرای جدایی محمدرضا خلعتبری از تیم عجمان امارات با سرخپوش شدن این بازیکن بالاخره به پایان رسید که همه اینها حکم پیش بازی شهرآورد بزرگ تهران را داشت. شهرآوردی که فردا برگزار می‌شود اما طبق معمول همیشه از یک هفته گذشته تمام رویدادهای فوتبالی و بعضا غیر فوتبالی را تحت الشعاع خود قرار داد.

 

این در حالی است که طی یک هفته گذشته ورزش ایران با اتفاقات مهم دیگری هم روبرو شد مانند دو نشست خبری که توسط نایب رئیسان کمیته ملی المپیک برگزار شد و طی آن قدمی و خسروی‌وفا پرده از بسیاری حقایق برداشتند. در این هفته تیم والیبال جوانان با کسب عنوان پنجم به کار خود در مسابقات جهانی پایان داد. تیم گیتی‌پسند به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. پبنگ‌پنگ‌بازان نوجوان و جوان بدون کسب عنوان در خور توجه به کار خود در مسابقات آسیایی پایان دادند و کار دو ملی‌پوش بزرگ بسکتبال و فوتبال یعنی نیکخواه بهرامی و شجاعی برای حضور در لیگ چین و اسپانیا به پایان رسید ضمن اینکه در این هفته سرمربی تیم ملی فوتبال تهدید به کناره گیری کرد.

 

مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش عبارتند از:

 

کاروان 120 نفره کشتی برای سفر به مجارستان
برای حضور در محل برگزاری رقابت‌های جهانی کشتی در مجارستان نام 120 نفر به مسئولان کشتی مجارستان معرفی شده تا مقدمات دریافت ویزای آنها فراهم شود اما مسئولان فدراسیون اعلام کرده‌اند افرادی که با هزینه فدراسیون اعزام می‌شوند فقط 32 نفر هستند. مدیر روابط بین‌الملل فدراسیون کشتی شنبه گذشته در این زمینه به مهر گفت: معرفی بسیاری از اهالی کشتی و رسانه‌ها به معنای پرداخت هزینه اعزام و اسکان آنها نیست. تنها گروهی که با هزینه فدراسیون کشتی به رقابت‌های جهانی می روند همان کشتی‌گیران و مربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی هستند.

 

تکذیب صحبت‌های دبیر کمیته ملی المپیک توسط نایب رئیس این کمیته
مهدی قدمی، نایب رئیس کمیته ملی المپیک شنبه گذشته طی نشست خبری روند اصلاح اساسنامه این کمیته که بالاخره به تائید کمیته بین‌المللی المپیک رسید را تشریح کرد. وی در بخشی از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه با وجود این تائیدیه هنوز مجاز به برگزاری انتخابات نیستیم، گفت که در اجلاس کپنهاگ هیچ الزامی مبنی بر اصلاح اساسنامه نشده بود این در حالی است که پیش از این افشارزاده گفته بود در این اجلاس بر اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک ایران تاکید شد.

 

 

حذف 20 داور و 3 ناظر بین المللی از فهرست فیبا
فهرست داوران و ناظران فدراسیون بین‌المللی بسکتبال شنبه گذشته با حذف نام برخی داوران و ناظران و جایگزین کردن آنها به روزرسانی شد. بر اساس فهرست جدید نام 20 داور ایرانی از فهرست فیبا کنار گذاشته شد تا بسکتبال ایران تنها سه داور زن و چهار داور مرد دیگر در این فهرست داشته باشد. همچنین بسکتبال ایران تنها سه ناظر (جعفریان، کمالیان، طاهری) در فهرست فیبا داشت که نام همه آنها هم از این فهرست کنار گذاشته شده است. شرکت نکردن در کلاس‌های آموزشی سالیانه یا پرداخت نشدن 25 دلار حق عضویت سالیانه که باید توسط فدراسیون پرداخت شود، دلیل این امر است.

 

به دنبال آرزو در تیم ملی قایقرانی آمریکا!
آرزو معتمدی، قايقران سابق تيم ملی ايران در ترکيب تيم ملی آمريکا در رقابت‌های قهرمانی جهان پارو زد. این مسابقات به میزبانی آلمان برگزار شد طی آن معتمدی در بخش 1000 متر کاياک در فينال B ششم شد و در 500 متر نيز از دور رقابت‌ها کنار رفت. این قایقران با وجود کسب سهمیه المپیک 2011 لندن در انتخابی تيم ملی نتوانست اين سهميه را حفظ کند و به همين دلیل از قايقرانی و ايران خارج شد.

 

معرفی سهمیه‌های ملی بسکتبال
شنبه گذشته و در پایان نخستین نشست اعضای هیات رئیسه فدراسیون بسکتبال، بازیکنان سهمیه ملی برای حضودر لیگ برتر 92 معرفی شدند. بر این اساس صمد نیکخواه‌بهرامی، حامد حدادی، مهدی کامرانی، حامد آفاق، اوشین ساهاکیان، آرن داوودی، حامد سهراب‌نژاد، جواد داوری، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی، روزبه ارغوان، اصغر کاردوست، موسی نبی‌پور، محمد حسن‌زاده، حامد حسین‌زاده، عرفان نساج‌پور، بنی کوچوئی،  یونس لاله‌زاده، سامان ویسی و سعید داورپناه 20  بازیکنی هستند که به عنوان سهمیه ملی معرفی شده‌اند.

 

تیم ملی بسکتبال بانوان قهرمان شد
تورنمنت بین‌المللی بسکتبال بانوان شنبه گذشته با قهرمانی بدون باخت تیم ملی ایران در تهران به پایان رسید. در پایان این مسابقات تیم ترکمنستان دوم شد و تیم‌های جوانان ایران و تیم عراق به ترتیب در رده‌های سوم و چهارم ایستادند.

 

 

پیروزی پرسپولیس و شکست استقلال یک هفته پیش از دربی
هفته هفتم مسابقات لیگ برتر فوتبال جمعه گذشته با برگزاری هفت دیدار آغاز شد. در چارچوب این مسابقات و در مهمترین دیدار روز نخست، پرسپولیس با نتیجه 3 بر یک به پیروزی دست یافت و بهترین برد برای خود در این فصل از مسابقات را رقم زد. تیم نفت تهران هم برابر ذوب‌آهن اصفهان تن به شکست 3 بر 2 داد تا از رسیدن به صدر جدول محروم شود. در رشت هم سپاهان شکست برابر داماش را با تساوی یک بر یک عوض کرد تا 2 امتیاز حساس دیگر را در فصل جاری از دست بدهد. صبای قم هم با پیروزی 3 بر صفر برابر فجرسپاسی، به ناکامی‌ هفته‌های گذشته خود پایان داد و پنجمین باخت فصل جاری را به تیم فجرسپاسی تحمیل کرد.

 

تراکتورسازی هم در خانه توانست با گل دقایق پایانی محمد نصرتی سایپا را یک بر صفر شکست دهد تا طلسم عدم پیروزی خانگی شاگردان مجید جلالی در این فصل شکسته شود. راه‌آهن نیز در خانه پیروزی را با شکست 2 بر یک برابر گسترش فولاد عوض کرد تا چهارمین باخت متوالی‌اش در فصل جاری لیگ برتر را تجربه کند. ضمن اینکه تیم ملوان هم در زمین مس کرمان به پیروزی 3 بر یک دست یافت تا به وضعیت خود در جدول لیگ سروسامان دهد.

 

هفته هفتم از مسابقات لیگ برتر شنبه شب با دیدار دو تیم استقلال و استقلال صنعتی خوزستان به پایان رسید. در این دیدار که در اهواز برگزار شد، استقلال با دو گل نتیجه را واگذار کرد تا ضمن از دست دادن فرصت صدرنشینی با شکست به استقبال دربی پایتخت برود.

 

جودو ایران در جهان بیست و ششم شد
پرونده سی ویکمین دوره رقابت‎های جودو قهرمانی جهان پس از 6 رقابت 678 جودوکار شرکت کننده یکشنبه گذشته با قهرمانی ژاپنی‌ها در ریودوژانیرو برزیل بسته شد. تیم ایران که با پنج ورزشکار در این مسابقات شرکت کرده بود، با افتی محسوس در در میان 123 کشور شرکت کننده صاحی رده بیست و ششم شد.

 

فروش ساختمان کمیته ملی المپیک
به دنبال نشستی که مهدی قدمی برای تشریح روند اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک داشت و طی آن صحبت‌های محمود خسروی‌وفا در مورد مهندسی بودن این روند را نقد کرد، خسروی‌وفا هم یکشنبه گذشته نشستی برگزار کرد. وی در این نشست در خصوص فروش ساختمان خیابان گاندی صحبت‌هایی را مطرح کرد و حتی گفت که دو هفته پیش متوجه شدم یک ساختمان دیگر کمیته ملی المپیک هم فروخته شده و آن هم زیرقیمت کارشناسی و دو سوم قیمت واقعی؛ این ساختمان در مشهد به فروش رفته است.

 

خلعتبری بالاخره پرسپولیسی شد
پس از پیگیری‌های فراوان، مبلغ رضایتنامه محمدرضا خلتعتبری به باشگاه عجمان پرداخت و شنبه شب فسخ قرارداد این بازیکن ملی‌پوش از سوی باشگاه عجمان صادر شد. به دنبال آن محمدرضا خلعتبری یکشنبه گذشته پس از توافق نهایی با محمد رویانیان با باشگاه پرسپولیس قرارداد دو ساله بست. انتقال این فوتبالیست در شرایطی صورت گرفت که باشگاه های استقلال و سپاهان به این انتقال ابهاماتی وارد کردند و درگیری های لفظی بین مدیران و مسئولان باشگاه ها بوجود آمد.

 

 

عنوان پنجمی جهان برای والیبالیست های جوان
تیم والیبال جوانان یکشنبه گذشته آخرین دیدار خود در رقابت‌های جهانی را با پیروزی برابر میزبان این مسابقات یعنی ترکیه به پایان رساند. با کسب این پیروزی شاگردان فرهاد نفرزاده به عنوان پنجم جهان دست یافتند. این در حالی است که در دوره پیشین این مسابقات تیم والیبال جوانان ایران ششم شده بود.

 

تایلندی‌ها مانع قهرمانی گیتی‌پسند شدند
فینال چهارمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی باشگاه‌های آسیا یکشنبه گذشته میان دو تیم گیتی‌پسند و چونبوری تایلند در ناگویای ژاپن برگزار شد. در این دیدار تیم گیتی‌پسند پس از تساوی یک بر یک در وقت قانونی مسابقه، در ضربات پنالتی مغلوب حریف خود شد و به عنوان نایب قهرمانی بسنده کرد. این دومین شکست گیتی‌پسند مقابل چونبوری در این دوره از مسابقات بود. گیتی‌پسند در دوره پیشین مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا قهرمان شده بود.

 

کاپیتان تیم ملی بسکتبال در لیگ چین
صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال که بعد از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا با چند پیشنهاد روبرو شده بود، با تیم فوجیان به توافق رسید تا این تیم را در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی چین همراهی کند. دوشنبه گذشته ضمن اعلام این خبر تاکید شد که نیکخواه بهرامی برای مرحله پلی‌آف فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر دوباره به ترکیب مهرام می‌پیوندد.

 

پایان کار پینگ‌پنگ‌بازان در آسیا
پینگ‌پنگ‌بازان اعزامی به مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا دوشنبه گذشته با شکست برابر حریفان خود در دور دوم مرحله مقدماتی رقابت‌های انفرادی و همچنین دیدارهای دوبل به کار خود در این پیکارها پایان دادند. د ذرچارچوب این مسابقات و در بخش تیمی در بخش تیمی تیم نوجوانان ایران به عنوان نهم دست یافت و تیم‌های جوانان دختر و پسر و نوجوانان پسر هم صاحب جایگاه دهم شدند.

 

شجاعی به لاس پالماس پیوست
مسعود شجاعی، هافبک تیم ملی فوتبال ایران با انعقاد قراردادی یک ساله به تیم دسته دومی لاس پالماس اسپانیا پیوست. این بازیکن دوشنبه شب در آخرین فرصت باقیمانده از فصل نقل و انتقالات تابستانی به عنوان بازیکن آزاد به تیم فوتبال لاس پالماس پیوست.

 

 

ایران میزبان بازی‌های خانگی تیم ملی عراق شد
تیم ملی فوتبال عراق به خاطر شرایط نامناسب در این کشور نمی‌تواند بازی‌های رسمی خود در مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2015 را میزبانی کند.  در همین راستا سه شنبه "کامل زغیر"، یکی از اعضای فدراسیون فوتبال عراق از موافقت فدراسیون فوتبال ایران با برگزاری بازی‌های دوستانه این کشور در ورزشگاه غدیر اهواز خبر داد.

 

ادامه همکاری قوچان نژاد با استاندارد لیژ
بازیکن ایرانی استاندارد لیژ برخلاف انتشار شایعات بسیار در تیم استاندارد لیژ لیگ بلژیک ماندگار شد. این در حالی است که شایعه حضور رضا قوچان‌نژاد در تیم‌های گرونینگن هلند، میشلن بلژیک و فورتونادوسلدورف هلند مطرح شده بود.

 

ایران صدرنشین دوچرخه سواری آسیا باقی ماند
در تازه‌ترین رده‌بندی ماهیانه برترین تیم‌های دوچرخه‌سواری آسیا که سه شنبه اعلام شد، کشور ایران و تیم پتروشیمی تبریز با اقتدار کامل صدرنشینی را همچنان برای خود حفظ کردند. در این رده‌بندی ایران با 1068 امتیاز در صدر ایستاده است. در رده‌‍بندی برترین باشگاه‌های آسیا نیز تیم پتروشیمی تبریز با 813 امتیاز در صدر قرار دارد.

 

استعفای کارلوس کی‌روش!
کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال که بعد از لغو اردوی پرتغال به خلاطر بی پولی فدراسیون انتقادات زیادی را مطرح کرده بود، در یکی از تندترین اظهارنظرهایش تهدید کرد برای اینکه به سرنوشت تومیسلاو ایویچ در فاصله هفت روز مانده تا شروع  جام جهانی گرفتار نشود هم اکنون از سمتش استعفا خواهد داد. البته کی‌روش نهایی کردن این تصمیمش را به برگزاری یک جلسه با مسئولان فدراسیون فوتبال منوط کرد اما تا به امروز نه خبری از این جلسه بوده است و نه استعفا!

 

بازداشت عضو پیشین تیم ملی کشتی ایران به جرم معاونت در قتل
سه شنبه شب اتفاقی در شیراز رخ داد که منجر به بازداشت "ح - ز" شد. ظاهرا يكی از دوستان نزديک ملی‌پوش اسبق تيم ملی كشتی فرنگی در شيراز با فردی درگير می‌شود كه در اين بين زد و خوردی صورت می‌گيرد و در نهايت منجر به قتل يكی از طرفين درگيری با ضربات چاقو می‌شود. به همین دلیل پليس فرنگی‌كار مذكور را به دليل حضور در اين درگيری بازداشت كرد. علت بازداشت او معاونت در درگيری و قتل عنوان شده است.

 

صعود والیبالیست‌های نوجوان و جوان
بر اساس جدیدترین رده‌بندی فدراسیون جهانی والیبال که چهارشنبه اعلام شد، تیم‌های نوجوانان و جوانان ایران با 182 امتیاز و چهار پله صعود در رتبه سوم جهان قرار گرفتند.

 

فغانی داور داربی پایتخت شد
کمیته داوران فدراسیون فوتبال روز چهارشنبه علیرضا فغانی را به عنوان داور شهرآورد پایتخت انتخاب کرد. این دیدار روز جمعه ساعت 18:50 در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

دیدگاه شما