تازه های سایت

کد مطلب: 12708
6. شهريور 1392 - 9:14
شبکه‌های تلویزیونی ترکیه با پخش سریال‌های ضدایرانی درصدد القاء ادعای تلاش ایران برای احیای امپراتوری پارس و متهم کردن دستگاههای امنیتی کشورمان به حمایت از حزب پ.ک.ک می‌باشند.

s_200_150_16777215_00_images_culture_6_n00102762-b.jpg

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گرو ،به‌تازگی شبکه‌های تلویزیونی ترکیه با پخش دو سریال‌ تحت عنوان “شوکت تپه” و “دولت پنهان در امپراتوری عثمانی” بر دامنه اقدامات ضدایرانی خود افزوده‌اند.

 

در صحنه‌هایی از سریال ضدایرانی “شوکت تپه” به مخاطبان این‌گونه القاء می‌شود که افسران و ماموران امنیتی ایران تحت عنوان ”ساواما” ضمن همکاری با بخش ناراضی حزب پ.ک.ک تلاش دارند مذاکرات صلح در این کشور را به بن بست بکشانند.
در سکانسی از این سریال یکی از نظامیان ترک که به همراه تیم امنیتی پس از عبور غیر قانونی از خط مرزی وارد ایران شده است، فرمانده ایرانی را متهم به حمایت از حزب پ.ک.ک ترکیه و پذیرایی از تروریست‌های این حزب در ارومیه می کند!

 

از سوی دیگر در بخشی از سریال ضدایرانی “دولت پنهان در امپراتوری عثمانی” از ایرانی‌ها به عنوان کسانی که دربر هم زدن آسایش و امنیت امپراتوری عثمانی نقش داشته‌اند، یاد می‌شود و کارگردان در صدد القای این توهم به بیندندگان است که ایرانی‌ها همان طور که در دوره صفوی درپی ایجاد ناآرامی داخلی در عثمانی بودند،امروز نیز از طریق دخالت در حوادث پارک گزی و… در حال برهم زدن امنیت ترکیه می باشند.
در بخشی از دیالوگ‌های این سریال فردی به نام “شیخ” به قهرمان داستان به نام “پهلوان علی” می گوید:دغدغه ایرانی‌ها عشق به علی(ع) نیست، نفرت از عمر است، آنها به فکر اسلام نیستند بلکه در پی احیای امپراتوری پارس هستند!

 

 

گفتنی‌ است، در این سریال بدترین فحاشی‌ها و الفاظ توهین آمیز به ایرانی‌ها و مذهب تشیع نسبت داده شده است.

 

منبع:ندای انقلاب

دیدگاه شما