تازه های سایت

کد مطلب: 12346
23. مرداد 1392 - 12:32

گندم کشاورزی

به گزارش پایگاه خبری گرو : احد ظفری  مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: شهرستان نهاوند به لطف داشتن منابع آبی متعدد و زمین‌های حاصلخیز، به‌عنوان قطب کشاورزی، دامداری و شیلات غرب کشور و همچنین شهر شیلاتی غیرساحلی کشور مطرح شده است.

وی اظهار کرد: وجود تعداد 264 سراب، چشمه و قنات و تعداد 776 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق موجب توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه کل سطح زیر کشت محصولات آبی و دیم در نهاوند 59 هزار و 33 هکتار است  افزود: از این مقدار 12 هزار و 19 هکتار زیر کشت محصولات باغی و 47 هزار و 14 هکتار نیز دیگر محصولات کشاورزی کشت شده است.

وی با اشاره به تولید 37 هزار و 500 تن هلو انجیری در دو هزار و 500 هکتار زمین در تابستان امسال گفت:  سالانه 111 هزار 192 تن محصول باغی در نهاوند تولید می شود که 107میلیارد ریال ارزش افزوده آن است.

ظفری با بیان اینکه 8 هزار نفر در بخش تولید محصولات باغی این شهرستان اشتغال دارند گفت: در نهاوند ارقام هلو عبارتند از انجیری زعفرانی، مغانی و تبریزی که علاوه بر توزیع در سطح کشور، به کشور عراق هم صادر می شود.

وی همچنین عنوان کرد: 350 هکتار از اراضی نهاوند زیر کشت محصولات جالیزی است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان تابستان 20 هزار تن گوجه، خیار و بادمجان در این شهرستان برداشت شود و این موجب کسب رتبه اول استان در تولید این محصولات می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با بیان اینکه در شهرستان نهاوند بیش از 17 هزار و 400 نفر در عرصه‌های مختلف کشاورزی فعالیت دارند، گفت: سال گذشته توانستیم در تولید 14 محصول رتبه اول استان و همچنین در تولید سه محصول رتبه برتر کشور را کسب کنیم.

شهرستان نهاوند با جمعیتی حدود 180 هزار نفر و با یک هزار و 536 کیلومترمربع مساحت، در جنوب استان همدان واقع شده و وجود رودخانه‌های گاماسیاب، ملایر، خرچنگ‌رود و قلقل‌رود آب زمین‌های کشاورزی این شهرستان را تامین می‌کنند./تسنیم

دیدگاه شما