تازه های سایت

کد مطلب: 12238
20. مرداد 1392 - 9:14
دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و صبای قم با برتری تیم فوتبال استقلال به پایان رسید تا امیر قلعه‌نویی یکبار دیگر در جدال با محمد مایلی‌کهن موفق شود این مربی را شکست بدهد. با این پیروزی، استقلال با احتساب یک امتیاز کسر شده، 8 امتیازی شد و به رده دوم جدول رسید. این در حالی است که هنوز کسر یک امتیاز از آبی‌ها قطعی نشده است.

 

 

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از مهر، در دومین دیدار هفته چهارم مسابقات لیگ برتر تیم‌های فوتبال استقلال و صبای قم از ساعت 21:15 امروز شنبه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسید. محمد قاضی در دقیقه 32 گل استقلال را به ثمر رساند.

این مسابقه در 10 دقیقه ابتدایی کیفیت زیادی نداشت و دو تیم بازی کسل کننده‌ای را به نمایش گذاشتند. اولین موقعیت جدی مسابقه در دقیقه 15 و روی اشتباه مدافعان استقلال نصیب مهدی مومنی شد که مهدی رحمتی دروازه‌بان آبی‌ها جلوی باز شدن دروازه خود را گرفت.

در ادامه بازیکنان استقلال هم توسط آرش برهانی صاحب یکی، دو موقعیت نصفه و نیمه شدند. محمد قاضی هم در دقیقه 21 با شوت سنگین خود بهترین فرصت شاگردان قلعه‌نویی را روی دروازه حریف ایجاد کرد که این شوت ثمری برای او و هم تیمی‌هایش نداشت.

با این حال تلاش بازیکنان استقلال برای بازکردن دروازه صبا در دقیقه 32 به ثمر نشست و محمد قاضی که به نظر مصدوم می‌رسید، با یک ضربه فنی از پشت محوطه جریمه آبی پوشان را از حریف پیش انداخت.

ناهماهنگی و اشتباهات مکرر خط دفاعی استقلال باعث شد تا رضا عنایتی و فرید کریمی مهاجمان صبا چندین بار تا محوطه جریمه حریف پیش بروند ولی حملات این دو بازیکن زهردار نبود تا شاگردان محمد مایلی کهن در باز کردن دروازه استقلال ناکام بمانند. البته بازیکنان استقلال در دقایق پایانی نیمه اول هم می‌توانستند توسط آرش برهانی به گل برسند ولی توپ این بازیکن به تیرک دروازه اصابت کرد تا این بازی در نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان برسد.

در ابتدای نیمه دوم، هر دو تیم این امکان را داشتند که دروازه حریف را باز کنند. بخصوص تیم صبای قم. این تیم ابتدا در دقیقه 47 با نفوذ عنایتی از سمت راست و سانتر توپ توسط این بازیکن، می‌توانست با اشتباه امیرحسین صادقی به گل تساوی برسد ولی توپ از کنار دروازه راهی کرنر شد.

هفت دقیقه بعد، فرید کریمی با حرکت حنیف عمران زاده در محوطه جریمه استقلال سرنگون شد تا داور یک پنالتی برای تیم صبا اعلام کند. هرچند در صحت اعلام تصمیم داور شبهه وجود داشت ولی غلامرضا عنایتی در دقیقه 55 بهترین فرصت تیم صبا برای به تساوی کشاندن بازی را با از دست دادن پنالتی، سوزاند. ضربه او را سیدمهدی رحمتی مهار کرد.

تیم صبا با وجود از دست دادن پنالتی تسلط بیشتری بر بازی داشت، با این حال شاگردان محمد مایلی کهن کاری از پیش نبردند تا بازی با همان یک گل به پایان برسد. با این پیروزی استقلال هشت امتیازی شد و به رده دوم جدول صعود کرد. صبای قم هم شش امتیازی باقی ماند و به رده پنجم جدول سقوط کرد.

در دیگر بازی هفته چهارم، تیم فولاد خوزستان موفق شد با نتیجه 3 بر یک تیم داماش را شکست بدهد و به صدر جدول برسد. برنامه سایر بازی‌های هفته چهارم که فردا یکشنبه برگزار می‌شود به شرح زیر است:

یکشنبه 20 مرداد:
* گسترش فولاد تبریز - فجر سپاسی - ساعت 19:45 ورزشگاه یادگار امام تبریز
* مس کرمان - ذوب‌آهن - ساعت 19:45 ورزشگاه امام علی کرمان
* نفت تهران - راه‌آهن - ساعت 19:45 ورزشگاه دستگردی تهران
* ملوان بندرانزلی - استقلال خوزستان - ساعت 19:45 ورزشگاه تختی انزلی
* سپاهان اصفهان - تراکتورسازی تبریز - ساعت 19:45 ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
* سایپا البرز - پرسپولیس - ساعت 19:30 ورزشگاه انقلاب کرج

دیدگاه شما