تازه های سایت

کد مطلب: 11931
10. مرداد 1392 - 9:41
بدون شک هیچ تعبیری رساتر از جمله امام خمینی(ره) در مورد اسرائیل به عنوان غده سرطانی نیست چرا که غده سرطانی وقتی در گوشه ای از بدن انسان پیدا می شود به تدریج شروع به گسترش و ریشه دواندن در بدن نموده، در اندک مدتی قلب را که مرکز پالایش خون و سلامت بدن است تهدید می کند.

s_200_150_16777215_00_images_siasi_israel4.jpg

اسرائیل دولتی است مبتنی بر نژاد پرستی که سابقه نژاد پرستی اش به حتی قبل از ظهور حضرت موسی(ع) می رسد. علاوه بر خصلت خود خواهی و استکباری، دشمنی و خصومتی عمیق با اسلام دارد زیرا زمانیکه پیامبر اسلام(ص) با حضورش در مدینه از همه قبایل از جمله یهود پیمان گرفت که دست به خیانت و توطئه نزنند لیکن آنها ناجوانمردانه خیانت نمودند و پیمان ها را زیر پا نهادند. لذا پیامبر (ص) بر اساس موازین شرعی و عرفی با آنها در آویخت و در غزوه خیبر آنها را شکست داد و مجبور نمودند که جلای وطن نمایند یا تن به کشته شدن بدهند، لذا این خاطره هرگز از ذهن قوم یهود از میان نرفت لیکن هر موقع که فرصتی پیدا می کرد علیه اسلام و امت اسلامی توطئه می کرد تا اینکه با کمک و وساطت بریتانیای کبیر(انگلستان) و بی عرضگی آخرین پادشاه عثمانی در بهترین منطقه از سرزمین های اسلامی (فلسطین) تشکیل حکومت داد و با این کار چند هدف عمده را دنبال نمود که عبارتند از:
1. انتقام خود را از اسلام و امت اسلامی بگیرد و دائما احکام و مبانی نورانی اسلام را زیر سوال برده، موجب سلب اعتقاد مسلمانان از اسلام گردد.
2. منافع مالی و اقتصادی خود و ارباب دیروز و امروزش (انگلیس و آمریکا) را از طریق غارت منابع انرژی تامین کند.
3. بذر تفرقه را بین دولت ها و ملت های اسلامی پاشیده و آنها را با هم در گیر سازد.
4. به حضور خود در قطعه تعیین شده در سال های قبل از 1948 قانع نشده به تدریج به وسعت سرزمین های غصب شده از طریق ایجاد شهرک های یهودی نشین ادامه دهد.
5. به رویای دیرینه خود که به دروغ به تورات نسبت می دهد یعنی اسرائیل بزرگ در خاورمیانه تحت عنوان از نیل تا فرات تحقق بخشد.
6. نسل مسلمانان بخصوص شیعه را از طریق ترورهای گسترده همراه با ایجاد شبکه های تروریستی نظیر القاعده، طالبان، سازمان مجاهدین خلق واحزاب انحرافی نظیر وهابیت و بهائیت از میان بردارد.
7. ترویج آزادی سیاسی(لیبرالیسم) برای فریب ملت ها و در واقع نافرمانی مدنی از حکومت های سالم.
8. ترویج مواد مخدر در جهان بخصوص بین ملت های مسلمان
9. فساد اخلاقی و عیش و عشرت از طریق فیلم ها و رسانه ها که مهم ترین مرکز پخش آن در شهر سینمایی هالیود در آمریکاست.
10. ترویج مکاتب انحرافی نظیر مارکسیسم ، دارو ینیسم، نازیسم، اومانیسم و ... به منظور دور نگه داشتن جوانان مسلمان از اسلام.
11. به دست گرفتن تحقیقات علمی به منظور نیازمند کردن دنیا بخصوص کشورهای اسلامی به خود.
12. به دست گرفتن رشته های حساس علوم نظیر روان شناسی، اقتصاد و جامعه شناسی به منظور پاشیدن بذر الحاد در جوانان مسلمان.
13. رخنه کردن در جوامع اسلامی از طریق طرح کودتا و براندازی که نمونه آن در فتنه 88 در ایران بود.
14. ایجاد مشکلات اقتصادی و بحران های مالی برای کشورهایی که می خواهند مستقل بمانند.
15. جذب روحانیت مرتجع و نخبه های سیاسی و فرهنگی به منظور دور کردن جوانان از روحانیت اصیل و نخبگان دین دار.
16. ترور فیزیکی و معنوی دانشمندان به ویژه دانشمندان هسته ای در سال های اخیر.
17. خریدن دولت های مرتجع منطقه به منظور خاموش ساختن فریاد بیداری ملت های اسلامی و ...
اینها نمونه های از اهداف کوتاه مدت و بلند مدت اسرائیل این غده سرطانی است که تا کنون بر اثر غفلت مسلمانان و خیانت آشکار و پنهان دولت ها به خصوص اعراب صورت عملی به خود گرفته و هر روز گسترده تر می شود.
به راستی اگر فریاد کوبنده ابراهیم زمان امام خمینی(ره) و انقلاب شکوهمند اسلامی نبود بی تردید اسرائیل با کمک های اربابش آمریکا خیلی زودتر از این به اهدافش نایل می شد لیکن این مرد بی نظیر از سال 1340 به بعد که خیانت شاه ایران در برگزاری رابطه با آمریکا و اسرائیل به اوج خود رسیده بود، فریاد بر آورد که: خطر بر اسلام وارد شده و آن خطر یهود و حزب یهود که همین حزب بهاییت است.(کوثر – ج1- ص82)
امام خمینی(ره) که به راستی مظهرغیرت اجداد طاهرینش امام علی(ع) و امام حسین(ع) بود به خوبی می دانستند که چگونه رژیم محمد رضا شاه که دست نشانده اسرائیل و آمریکا بود به مردم ایران که مردمی آزاده و با فرهنگ بودند اهانت روا می دارد لذا همواره می فرمودند: دولت ما به تبع اسرائیل به ما اهانت می کند.(همان ص92)
امام راحل با دید وسیعی که از اوضاع جهانی و دنیای اسلام داشتند می دانستند که دشمنی اسرائیل با یکی دو ملت نیست. او دشمن قسم خورده اسلام و آیین محمدی(ص) است. لذا ایشان تنها به فکر نجات کشورش ایران از خطر اسرائیل نبودند بلکه فریادش علیه آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمن بشریت بویژه امت اسلامی بود لذا همواره هشدار می دادند که (ای مردم عالم، بدانید ملت ما مخالف است با پیمان با اسرائیل، این ملت ما نیست، این روحانیت ما نیست، دین ما اقتضا می کند که با دشمن اسلام موافقت نکنیم، قرآن ما اقتضا می کند با دشمن اسلام هم پیوند نشویم در مقابل صف مسلمین) (همان ص 127)
امام خمینی(ره) که از بالاترین شم سیاسی برخوردار بود (المومن ینظر بنورالله) در زمانی که عده ای از مردم پی برده بودند که میان اسرائیل و آمریکا رابطه وثیقی وجود دارد لیکن جرات اظهار آن را نداشتند به صراحت اعلام فرمودند که: (اقا تمام گرفتاریهای ما از این آمریکاست، تمام گرفتاریهای ما از این اسرائیل است، اسرائیل هم از امریکاست)(ج1ص175) چرا که دیروز گرگ پیر استعمار انگلستان، و میراث خوار آن آمریکا بودند که اسرائیل را بوجود آوردند تا بتوانند به اهداف شوم خود یعنی مسخ هویت مسلمانان و غارت منابع آنان برسند. لذا در آن شرایط خفقان امام با شجاعت تمام اظهار داشتند که (این همین امریکاست که می بیند در اسرائیلش که نگاه می کنیم (اسرائیل) را به وجود آوردند. این ها به مسلمین چه کردند و دارند چه می کنند. چه خیاناتی به مسلمین خصوصا شیعه کرده اند و دارند می کنند.)(همان ص347)
پیر جماران و رهبر آزادگان که یک لحظه از توطئه ها و کارهای پشت پرده رژیم شاه در تحکیم پیوند با اسرائیل و خیانت به ملتش غافل نبودند به خوبی می دانستند که برداشتن متن سوگند در تحلیف ارتشی ها بعدا نمایندگان مجلس چه معنایی دارد لذا در یکی از سخنرانی های کوبنده شان فرمودند: تغییر آئین تحلیف در ارتش از دسیسه های خطرناکی بود که رژیم شاه به دستور اربابان آمریکایی به آن دست زد به این معنا که به جای قسم خوردن به قرآن مجید؛ سوگند به (کتاب آسمانی که به آن اعتقاد دارم) را وضع کردند تا مزدوران صهیونیسم در ایران که به اسم بهاییت فعالیت می کردند رسما وارد ارتش شوند. (همان ص137)
گاهی در برخی از جوانان که در واقع به نسل سوم چهارم انقلاب تعلق دارند و از عمق توطئه دشمنان اصلی مسلمانان بویژه ملت ایران بی خبرند مع الاسف تحت القائات رسانه های دشمن قرار می گیرند، شنیده می شود که: مگر ما خودمان به اندازه خود گرفتاری نظیر بیکاری، فقر، گران، فساد اخلاقی و غیره نداریم. بنا براین چه لزومی دارد که تحت عنوان روز قدس علیه اسرائیل و آمریکا شعار بدهیم و یا بخشی از امکانات مادی خود را صرف کمک به مردم فلسطین یا لبنان نماییم و به لحاظ معنوی همواره خصومت آمریکا و اسرائیل و دولت هایی که در کنار آن ها علیه فلسطین یا لبنان یا سوریه و ... موضع گیری می کنند در دل بپرورانیم؟
پاسخ به این شبهه با اندکی تامل در ساختار سیاسی آمریکا و اسرائیل روشن می شود:
اولا اسرائیل و آمریکا دشمن یک ملت نیستند بلکه دشمن همه ملت هایی هستند که نمی خواهند زیر بار زور گویی و قلدری آنها بروند و حاضر نیستند که منابع اقتصادی خود را با دست حکام مزدورشان به این دو دولت تقدیم نمایند.
ثانیا اگر ما کاری با آمریکا و اسرائیل نداشته باشیم آنها با ما کار دارند یعنی به محض اینکه در برابر آن ها کوتاه بیاییم، آنها با انجام کودتا چه خونین وچه مخملی بی سر و صدا تمام امور را به دست می گیرند و همان بلایی را که امروز بر سر بسیاری از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی آوردند امروز می خواهند بر سر سوریه، لبنان و مصر بیاورند.
ثالثا به عنوان یک مسلمان که رسول خدا فرمود: کسی که روزی را به شب آورد و در امور مسلمانان اهتمامی نداشته باشد مسلمان نیست، تنها ملیت ما اقتضا نمی کند که با اسرائیل و آمریکا بر سر ستیز باشیم، این آیین توحیدی و اسلام عزیز است که اقتضا می کند که با دشمن اسلام مخالفت کنیم همانطور که امام راحل توصیه کردند.
رابعا اگر ما از فلسطین یا لبنان یا سوریه دفاع نکنیم چه کسی دفاع خواهد کرد؟ آیا وجدان بیدار یک ایرانی غیرتمند که از رهبرانی چو علی(ع) و شاگردش امام خمینی(ره) تبعیت می کند به خودش اجازه می دهد که برای حفظ آرامش کاذب مربوط به معیشت عادی از داشتن دغدغه کشتار گسترده مسلمانان چه در فلسطین و چه در لبنان و سوریه، میانمار و ... غافل بنشینیم و آنگاه خود را مسلمان غیرتمند بنامیم. اینجاست که قضیه فلسطین و دفاع از آن یک امتحان بزرگ الهی برای تک تک مسلمانان بخصوص ملت بزرگ ایران است.
شما ملاحضه کنید که وقتی یک موج پیروزی نظیر حماسه سیاسی اخیر و یا شکسته شدن فتنه 88 و نظایر آن در کشورمان اتفاق می افتاد چگونه ملت های مظلوم بخصوص فلسطین و لبنان به وجد می آیند و برای ادامه مقاومت از پای نمی نشیند. یادمان نرود که اولین کسانی که بر حمایت انقلاب اسلامی در سال 57 تظاهرات کردند مردم مظلوم فلسطین بودند که خبر این تظاهرات توسط خبرگزاری های بزرگ به تمام مردم جهان مخابره شد.
اینکه امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را روز قدس اعلام کردند تنها بعد ملی ندارد بلکه یک حرکت بین المللی است با این هدف و با این آرمان که ملت مسلمانان و حتی غیر مسلمان بیدار شوند و دریابند که مشتی یهودی صهییونیست با حمایت و قدرت پوشالی و تار عنکبوتی آمریکا نمی تواند در برابر امواج خروشان مسلمین کاری از پیش ببرند.
لذا امام خمینی (ره) مشفقانه نصحیت می کنند که (می بینید که شما در فلسطین یک عده معدودی از این صهیونیست ها از از این یهودیها یک قسم از این اسرائیل، یک عده محدودی، این قدر ممالک عربی را که بیش از صد میلیون جمعیت (طبق آمار زمان امام) طوری کرده است که بعضی شان تسلیم او شده اند و بعضی شان هم نمی تواند هیچ کاری بکنند. الان چقدر سال است که اسرائیل آمده و غصب کرده است این اراضی فلسطینی ها را و این همه جمعیت عرب و ممالک عربی این قدر عرضه نداشته اند که این فلسطین را رد بکنند می گویند آمریکا پشت سرش است. خیر بی عرضه هستید، بی عرضه اند. نه این است که آمریکا اگر این قدرت، قدرت صد میلیونی عرب با هم مجتمع شوند آمریکا هم نمی تواند کاری بکند، اروپا هم نمی تواند، هیچ جا نمی تواند کاری بکند، لیکن مجتمع نیستند بله آنها کاری که می کنند این است که این ها را نگذارند مجتمع بشوند. کاری که این ها می کنند این است که اگر یک وقت استشمام این را کردند که این دول عربی می خواهند با هم مجتمع شوند یک کاری بکنند، برهم بخورد این اجتماعشان، مثلا رئیس مصر را ببرند به آنجا، رئیس جمهور مصر را ببرند به آمریکا و با او قراردادی بکنند و از یک راهی او را به یک راهی ببرند که دیگران آن راه را ندارند و آن یکی را ببرند یک راه دیگری که آن راه را ندارند. این از کم فهمی آن هاست و از بی عرضگی ما مسلمین است که این طور اسیر هستیم و همه ما تحت سلطه هستیم و همه منافع شرق را دارند آمریکا و شوروی و امثال این ها می برند برای اینکه این حضرات در آنجایی هم که با هم مجتمع اند اجتماع نیست.(کوثر – ج2 صفحات 68 و 79)

 

نویسنده: دکتر احمد حبیبیان

دیدگاه شما