تازه های سایت

کد مطلب: 11305
1. تير 1392 - 11:37
با توجه به اینکه حجت الاسلام حسن روحانی توانسته است منتخب مردم در انتخابات ریاست جمهوری امسال شود گمانه زنی ها در درباره جایگزین وی به عنوان رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح است .

 

s_200_150_16777215_00_images_Modir_Rohany.jpg

 

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از نافع، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال ۱۳۶۸ با هدف تدوین و تنظیم استراتژی برای جمهوری اسلامی ایران در ابعاد گوناگون تشکیل شد اما در سال ۱۳۷۶ بر اساس مصوبه شورای عالی اداری از نهاد ریاست‌جمهوری منتزع و به عنوان بخش تحقیقاتی مجمع تشخیص مصلحت نظام به آن پیوست. اولین رئیس این مرکز موسوی خوئینی‌ها بود و رئیس بعدی این مرکز تا به حال حسن روحانی بوده است.

 

حال که روحانی توانسته است منتخب مردم در انتخابات ریاست جمهوری امسال شود گمانه زنی ها یی در باره جاگزینی وی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح است .

 

شنیده ها حاکیست علی یونسی که در دولت اصلاحات به عنوان وزیراطلاعات بود یکی از گزینه هایی است که سکان این مرکز را برعهده بگیرد ولی برخی از رسانه ها از وی به عنوان وزیر احتمالی اطلاعات در دولت روحانی نام می برند.

 

گزینه ی دیگری که برای تصدی ریاست این مرکز مطرح سید مصطفی محقق داماد (احمد آبادی‌)، فرزند آیت‌ الله‌ سید محمد داماد است ، وی هم اکنون استاد پایة ۱۰ دانشکده حقوق و رئیس مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم می باشد. به علاوه عضویت هیأت امناء و مجامع علمی چندین دانشگاه و مراکز علمی کشور را بر عهده دارند.

 

محقق داماد به سبب وابستگی به برادران لاریجانی می‌تواند از حمایت آنان نیز برخوردار باشد، حضور وی می‌تواند جامعه علمی را نیز متوجه خود کند چه آنکه وی توأمان استاد حوزه و دانشگاه است.

دیدگاه شما