تازه های سایت

کد مطلب: 11266
29. خرداد 1392 - 13:13

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: ارزش تولیدات محصولات کشاورزی نهاوند سالانه بیش از 390 میلیارد تومان است.

خبرگزاری فارس: ارزش تولیدات کشاورزی نهاوند 390 میلیارد تومان است

به گزارش پایگاه خبری گرو، احد ظفری صبح امروز در دیدار با فرماندار این شهرستان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: نهاوند به دلیل وجود اراضی حاصلخیز و تولید محصولات مختلف کشاورزی اعم از محصولات زراعی، باغی، لبنیات و شیلات به قطب کشاورزی و دامداری استان تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در نهاوند بیش از 17 هزار و 500 نفر در عرصه‌های مختلف کشاورزی اشتغال دارند، افزود: این شهرستان در تولید سه محصول حائز رتبه برتر کشور و در تولید 14 محصول حائز رتبه برتر استان همدان است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند بیان داشت: یکی از مهمترین علل افزایش تولید محصولات کشاورزی انجام مکانیزاسیون در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات است.

وی ادامه داد: مدیریت جهاد کشاورزی با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی ویژه کشاورزان و دامداران توانسته است تولیدکنندگان محصولات کشاورزی را با ارائه راهکارهای مناسب و مطلوب برای تولید بیشتر یاری کند.

ظفری یکی از عمده مشکلات کشاورزان را نبود صنایع تبدیلی و تولیدی و بسته‌بندی در تولید برخی محصولات عنوان کرد و افزود: با وجود زحمات فراوان کشاورزان، این دلالان و واسطه‌ها هستند که سود بالایی می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: ارزش تولیدات محصولات کشاورزی نهاوند سالانه بیش از 390 میلیارد تومان است.

فرماندار نهاوند نیز در ادامه تغییر نگرش کشاورزان از سنتی به صنعتی را مهم خواند و بیان داشت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که تمام کشاورزان بتوانند به سمت کشاورزی صنعتی حرکت کنند.

مجتبی مولوی یکی از راه‌های نزدیک شدن به کشاورزی صنعتی را استفاده از روش‌های مکانیزه در مراحل سه‌گانه کاشت، داشت و برداشت ذکر کرد و افزود: باید صد در صد این مراحل توسط دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مکانیزاسیون انجام شود.

وی از فعالیت 21 شرکت مکانیزاسیون در نهاوند خبر داد و اظهار کرد: این شرکت‌ها علاوه بر به کارگیری کارشناسان و فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی، موجب صرفه‌جویی در وقت، نیروی انسانی و هزینه مادی برای کشاورزان شده‌اند تا جایی که با انجام مراحل مختلف کشاورزی به روش مکانیزه میزان تولید محصولات کشاورزی افزایش چشمگیری در این شهرستان داشته است.

دیدگاه شما