تازه های سایت

کد مطلب: 10874
21. خرداد 1392 - 9:57
مرحله انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در قاره آسیا فردا سه‌شنبه درحالی پیگیری می‌شود که تیم‌های کره‌جنوبی، ایران، استرالیا و عراق از امتیاز میزبانی برای نزدیک شدن به جام جهانی سود خواهند برد. ضمن اینکه تیم‌های ازبکستان و اردن هم به فکر شگفتی‌سازی در زمین حریفان قدرتمند خود برای رسیدن به جام بیستم هستند.

 

 

به گزارش پایگاه خبری گرو ، هفته نهم از مرحله انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در قاره آسیا فردا سه‌شنبه با برگزاری 4 دیدار در شرق و غرب قاره کهن پیگیری می‌شود که 6 تیم برای افزایش شانس خود جهت صعود به این تورنمنت مهم فوتبال تلاش می‌کنند.

در گروه A تیم‌‎های کره‌جنوبی و ازبکستان در سئول برگزار کننده یکی از دیدارهای حساس هفته نهم هستند زیرا برنده این بازی به یک قدمی جام جهانی می‌رسد و حتی این شانس را دارد در صورت ناکامی ایران برابر لبنان، جشن صعود به برزیل را برپا کند. تساوی در این بازی هم به سود ایران است زیرا در صورت برتری خانگی مقابل لبنان، به صدر جدول صعود خواهد کرد.

در این بازی کره‌ای‌ها برای جبران ناکامی در زمین لبنان، کنار زدن یکی از رقبای اصلی خود و نزدیک شدن به برزیل، تنها به پیروزی فکر می‌کنند زیرا می‌دانند در هفته پایانی کار به مراتب سخت‌تری برابر ایران دارند، به همین دلیل می‌خواهند کار را در زمین خود تمام کنند. اما ازبکستانی‌ها که در هفته پایانی برابر تیم حذف شده قطر کار آسانی دارند و اطمینان بسیاری به پیروزی در آن بازی دارند، چشم به کسب امتیاز در سئول دوخته‌اند، امتیازی که شانس آنها را برای نخستین صعود به جام جهانی افزایش می‌دهد.

در دیگر بازی این گروه تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی میزبان تیم حذف شده لبنان است. سفیدپوشان ایران از دو جهت به این بازی نگاه می‌کنند، ابتدا گرفتن انتقام شکست دور رفت و دوم پیروزی برای نزدیک شدن به جام جهانی. مردان کی‌روش اگر در این بازی پیروز شوند و نبرد سئول برنده داشته باشد به رده دوم می‌رسند اما اگر آن بازی با تساوی تمام شود، هفته نهم را با صدر‌نشینی به پایان می‌رسانند. قطعا پیروزی پرگل برابر لبنان مقدمه‌ای خواهد بود برای صعود به جام جهانی و جشن 75 میلیون ایرانی برای صعود مجدد تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی بعد از 8 سال.

البته تساوی و یا شکست برابر تیم لبنان که برای دفاع از حیثیتش به میدان می‌آید، شانس صعود مستقیم تیم ملی را به حداقل می‌رساند و مردان ایرانی باید برای رسیدن به جام جهانی راه سخت پلی‌آف را در پیش گیرند، مگر اتفاقات خاصی رخ دهد و قطر در زمین ازبکستان نتیجه بگیرد و ایران در زمین کره‌جنوبی به پیروزی دست یابد، اتفاقاتی که از نظر فوتبالی رخ دادن آن بسیار سخت خواهد بود.

برنامه و جدول رده‌بندی گروه‌ A مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در قاره آسیا به شرح زیر است:
گروه A:
* کره‌جنوبی - ازبکستان، ساعت 15:30، ورزشگاه جام جهانی سئول
* ایران - لبنان، ساعت 20، ورزشگاه آزادی تهران

جدول رده‌بندی گروه A

 

تیم بازی برد تساوی باخت زده خوزده تفاضل‌گل امتیاز
1 کره‌جنوبی 6 3 2 1 12 6 6+ 11
2 ازبکستان 6 3 2 1 6 4 2+ 11
3 ایران 6 3 1 2 3 2 1+ 10
4 قطر 7 2 1 4 4 8 4- 7
5 لبنان 7 1 2 4 3 8 5- 5

استرالیا پس از اینکه در دقیقه 1+90 بازی با ژاپن پیروزی را با تساوی عوض و در نهایت با توجه به پیروزی عمان برابر عراق به رده سوم گروه B سقوط کرد، باید در خانه برابر اردن پیروز شود تا شانس خود را برای صعود مستقیم به جام جهانی مجددا بدست آورد. مردان سرزمین کانگوروها که دو بازی آینده خود را در خانه برگزار می‌کنند، برای اینکه کارشان به پلی‌آف نکشد باید 6 امتیاز در این دیدارها بدست آوردند، به همین دلیل دیدار روز سه‌شنبه برایشان بسیار حائز اهمیت است.

در سوی دیگر میدان هم اردن حضور دارد که به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به استرالیا در رده چهارم گروه ایستاده است، تیمی که تنها باخت‌‎ها استرالیا و ژاپن در این گروه را به آنها تحمیل کرده است. این تیم هم برای اینکه شانس صعود مستقیم به جام جهانی و یا حضور در بازی پلی‌آف را از دست ندهند، باید در استرالیا امتیاز بگیرند تا با پیروزی در بازی آخر برابر عمان شگفتی بزرگی را در فوتبال آسیا رقم بزنند.

دیگر بازی گروه هم عراق در زمین بی‌طرف قطر میزبان ژاپنی است که هفته پیش به جام جهانی صعود کرده است. این آخرین فرصت عراقی‌ها برای حضور در جام جهانی 2014 برزیل است زیرا از دست دادن امتیاز در این مسابقه زمینه‌ساز وداع عراقی‌ها با جام جهانی بیستم برزیل را فراهم می‌کند.

برنامه و جدول رده‌بندی گروه‌ B مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در قاره آسیا به شرح زیر است:
گروه B:
* استرالیا - اردن، ساعت 13:30، ورزشگاه دوکلندز ملبورن
* عراق - ژاپن، ساعت 19، ورزشگاه العربی دوحه

جدول رده‌بندی گروه B

 

تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل‌گل امتیاز
1 ژاپن 7 4 2 1 15 5 10+ 14
2 عمان 7 2 3 2 7 9 2- 9
3 استرالیا 6 1 4 1 7 7 - 7
4 اردن 6 2 1 3 6 12 6- 7
5 عراق 6 1 2 3 4 6 2- 5

مهر

دیدگاه شما