تازه های سایت

کد مطلب: 10728
18. خرداد 1392 - 10:57
با شدت گرفتن شور انتخاباتی و نیز پایان مناظرات تلوزیونی، مردم در انتظار معرفی کاندیدای نهایی ائتلاف پیشرفت، از میان سه کاندیدا، یعنی قالیباف، ولایتی و حداد عادل هستند.
s_200_150_16777215_00_images_entkhab92_etelaf11.jpg

به گزارش پایگاه خبری گرو ، حتی در صورتی که بخواهیم همه گزینه های مربوط به زمان اعلام نهایی کاندیدای برتر اصولگرایان را در نظر بگیریم، نباید بیش از این مردم را در انتظار گذاشت؛ چرا که پایان مناظرات تلوزیونی حداکثر موقعیت زمانی برای این موضوع اعلام شده بود.

 

در حالی که سه کاندیدای اصولگرا از مدت ها پیش میثاقی را امضا کرده بودند تا در نهایت دو نفر دیگر به نفع کاندیدای برتر این جریان کنار بکشد، به نظر می رسد زمان این عمل به این میثاق نامه فرا رسیده است.

 

علی اکبر ولایتی که ظاهرا مبدع ائتلاف اصولگرایان است، از همان زمان آغاز ائتلاف اعلام کرده بود که قطعا از سه کاندیدا، یک نفر در عرصه باقی خواهد ماند.

 

حداد عادل نیز بارها بر این نکته تاکید کرده است که همچنان پایبند به ائتلاف است. محمد باقر قالیباف، دیگر کاندیدای این جریان که در نظر سنجی ها، از سایر رقبا بالاتر است، اعلام کرده است که در انتظار اعلام موضع دیگر اعضای ائتلاف است.

 

از مدت ها قبل مباحث متعددی در خصوص زمان اعلام کاندیدای نهایی ائتلاف سه گانه مطرح بود. برخی از جریانات اعتقاد داشتند که کاندیدای نهایی باید قبل از ثبت نام ها اعلام شود. عده ای اما این موضوع را به بعد از ثبت نام ها و اعلام تایید صلاحیت ها موکول کرده بودند. جریانی دیگر نیز معتقد بود که کاندیدای نهایی باید بعد از مناظرات به مردم معرفی شود. در هر حال، با پایان زمان هر سه گزینه، به نظر می رسد که تعلل بیش از حد، مردم را دچار سردرگمی کرده و عدم پایبندی کاندیداها را به میثاق خود نشان خواهد داد.

 

در حالی که سه کاندیدای اصولگرا از مدت ها پیش میثاقی را امضا کرده بودند تا در نهایت دو نفر دیگر به نفع کاندیدای برتر این جریان کنار بکشد، به نظر می رسد زمان این عمل به این میثاق نامه فرا رسیده است.

 

 

 

شب گذشته، رییس ستاد قالیباف، که زمانی رییس ستاد ائتلاف بود، با بیان این که قالیباف، بیشترین رای را نسبت به کاندیداهای دیگر دارد، ابراز امیدواری کرد که تا اوایل هفته جاری، دیگر کاندیداها به میثاقی که امضا کرده اند پایبند باشند.

 

این که آیا بالاخره کاندیداهای اصولگرا به میثاق و امضای خود پایبند خواهند بود، موضوعی است که در روزهای جاری باید در انتظار آن باشیم. ائتلاف کاندیداهای اصولگرا، قطعا احتمال پیروزی اصولگرایان را به میزان بسیار زیادی افزایش داده و این جریان را مدعی اصلی کسب کرسی ریاست جمهوری خواهد کرد.

دیدگاه شما