تازه های سایت

کد مطلب: 10585
11. خرداد 1392 - 8:38
پایگاه خبری گرو ، اخبار نهاوند : فرماندار شهرستان نهاوند با بیان اینکه ساماندهی کانال های آبرسانی به بخش کشاورزی نهاوند باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در حال حاضر طرح جامع سراب گیان نهاوند پیشرفت 80 درصدی دارد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از مهر ، مجتبی مولوی در سومین شورای برنامه ریزی استان همدان در زمینه پروژه های شهرستان نهاوند با بیان اینکه اولین پروژه دارای اولویت پیگیری، تجهیز بیمارستان 160 تخت خوابی این شهرستان است که جزو پروژه های مهر ماندگار نیز هست و در حال حاضر 52 درصد پیشرفت فیزیکی دارد خواستار تامین اعتبار در راستای به بهره برداری رسیدن این بیمارستان تا پایان سال جاری شد.

فرماندار شهرستان نهاوند به پروزه سد گرین اشاره کرد و در این زمینه نیز گفت: عملیات اجرایی این طرح در سال 89 آغاز شد که در صورت به بهره برداری رسیدن تاثیرات شایان توجهی در برخواهد داشت.

سد گرین در حال حاضر 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

وی با بیان اینکه سد گرین در حال حاضر 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد نیز گفت: قسمتی از این طرح نیز جزو مهر ماندگار است که نیازمند عنایت بیشتری است.

مولوی عنوان داشت: با توجه به وضعیت آب و اهمیت کشاورزی و نیز اولویت آبرسانی به حدود 20 روستایی که به کم آبی دچار هستند نیز  توجه به سد گرین راهگشا است.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه 12 روستای شهرستان نهاوند به صورت سیار آبرسانی می شوند گفت: تجهیزات آبرسانی سیار به این مناطق فرسوده شده است که نیازمند جایگزینی با تجهیزات جدید است.

وی با بیان اینکه نهاوند از نظر کشا.رزی غنی است نیز گفت: ساماندهی کانال های آبرسانی به بخش کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد چرا که این کانال ها آب را مدیریت می کنند که بر این اساس نیز در مصرف آب صرفه جویی می شود.

ساماندهی کانال آبرسانی راج و برزول توجه شود

مولوی افزود: ساماندهی کانال آبرسانی راج و برزول که پوشش منطقه ای بیشتری دارند نیز باید اولویت دهی شود.

فرماندار نهاوند به اولویت تکمیل پروژه چهار بانده کردن محور دو خواهر نهاوند اشاره کرد و گفت: این طرح از سال 86 آغاز شده ئ 86 درصد نیز پیشرفت فیزیکی دارد که اگر اعتبار لازم به آن تزریق شود در توسعه شهرستان مثمر ثمر است که باید نسبت به تملک محوری از این طرح توجه بیشتری شود چرا که در کاهش ترافیک نیز موثر است.

وی عنوان داشت: 500 میلیون تومان اعتبار برای تملک این موضوع مورد نیاز است.

پروژه آسفالت 56 کیلومتر راه روستایی شهرستان نهاوند

وی به پروژه آسفالت 56 کیلومتر راه روستایی شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: بر اساس انجام این طرح کل راه های روستایی شهرستان نهاوند آسفالت می شود.

فرماندار نهاوند به پروژه سالن ورزشی بانوان شهرستان نهاوند اشاره کرد و در این زمینه نیز با بیان اینکه این طرح در حال حاضر پیشرفت 60 درصدی دارد خواستار تخصیص اعتبار برای اتمام آن شد.

مولوی همچنین با اشاره به فرسوده بودن ساختمان آموزش و پرورش شهرستان نهاوند گفت: بحث احداث ساختمان جدید این مجموعه از سال 85 مورد توجه قرار گرفت که در حال حاضر نیز پیشرفت 43 درصدی دارد و حدود یک سال و نیم است که طرح متوقف شده اما با تزریق بودجه به اتمام می رسد.

طرح جامع سراب گیان نهاوند پیشرفت 80 درصدی دارد

وی در پایان سخنانش همچنین به اجرای طرح جامع سراب گیان نهاوند اشاره کرد و در این زمینه گفت: این طرح 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در امر جذب گردشگر نیز مثمرثمر است.

دیدگاه شما