تازه های سایت

کد مطلب: 27427
29. تير 1395 - 8:27
امام‌جمعه و نماینده مردم نهاوند در اولین دوره مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی عدم‌کفایت سیاسی بنی‌صدر نطق شجاعانه و روشنگرانه‌ای را در مورد بنی‌صدر قرائت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، آیت‌الله شهید محمدعلی حیدری به‌عنوان نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی و امام‌جمعه این شهر در اولین دوره مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی عدم‌کفایت سیاسی بنی‌صدر در نطقی شجاعانه زوایای پنهانی را از شخصیت و اقدامات بنی‌صدر آشکار می‌کند.

جلسات بررسی کفایت سیاسی بنی‌صدر از ۲۰ خرداد ۱۳۶۰ آغاز شد و تا ۳۱ خرداد همان سال به طول انجامید؛ در این روز مجلس شورای اسلامی با اکثریت ۱۷۷ نفر رأی بر عدم‌کفایت سیاسی بنی‌صدر داد؛ و در روز اول تیرماه وی توسط امام خمینی (ره) از ریاست جمهوری اسلامی ایران عزل شد.

شهید حیدری در نطق خود در مجلس، با افشای جریان لیبرال وابسته به بنی‌صدر گفت: بنی‌صدر بداند که تا رهبری امام هست و ملت پشتیبان امام است نقشه‌های انها نقش بر آب خواهد شد. امروز امام ملت را مأمور و موظف کردند به این‌که مکلفا شرعاً و موظفا در مقابل این مفسده‌ها ایستادگی کنند.

وی در ادامه می‌گوید: اگر چنانچه بنی‌صدر تسلیم در مقابل قانون بشود و دست از این تحریکات بردارد و دست از حمایت گروهک‌های منحرف و جریان‌های انحرافی بردارد و بیاید رسماً در برابر ملت متعهد شود که دست از این مفسده‌ها بردارد؛ اما این را بدانید که ایشان هیچ‌گاه حاضر نیست در مقابل قانون تسلیم شود.

شهید آیت‌الله محمدعلی حیدری پس از عمری مجاهدت در روز ۷ تیرماه سال ۱۳۶۰ به همراه شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام راحل در انفجار ساختمان مرکزی حزب جمهوری اسلامی توسط منافقین کوردل به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما