تازه های سایت

کد مطلب: 3037
15. مهر 1391 - 4:33
بر اساس آمار موجود، در ۵ ماه اول سال جاری ۱۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو وارد کشور شد که ۷۸ درصد ارزش وارداتی آنها از محل ارز مرجع بوده است.
براساس آمار ۵ ماهه، صورت گرفته است

 

خبرگزاری فارس:<br />
ثبت سفارش۵۰ میلیارد دلاری در نیمه اول سال/واردات۱۵۷۰۰دستگاه خودرو

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در حالی که سال گذشته واردات قانونی به کشور به 56 میلیارد دلار رسید، در سال جاری با وجود همه مشکلات و تحریم 50 میلیارد دلار ثبت سفارش برای واردات کالا در نیمه نخست سال جاری انجام شد.

براین اساس از این 50 میلیارد دلار تنها 11 میلیارد دلار کالای اولویت یک و دو و بقیه سایر اولویت‌های وارداتی بوده است. آمار موجود نشان می‌دهد در سال گذشته 40 هزار دستگاه خودروی سواری به ارزش 830 میلیون دلار وارد کشور شد که از این رقم 86 درصد با ارز مرجع دولتی یعنی 716 میلیون دلار وارد کشور شده است. آمار گمرک نشان می‌دهد در 5 ماه سال جاری 15 هزار و 700 دستگاه خودرو به ارزش 341 میلیون دلار وارد کشور شده که 78 درصد از این دلار‌ها یعنی 265 میلیون دلار با ارز مرجع بوده است.

گزارش فارس حاکی است واردات بی‌رویه خودروهای لوکس خارجی توسط عده‌ای انجام می‌شود که به سودهای بادآورده دست پیدا کرده‌اند، خریداران خودروهای گران قیمت خارجی مانند پورشه، بنز، هیوندای و دیگر خودروهای گران قیمت هر روز در خیابان‌های شهر به  فخرفروشی می‌پردازند،در حالی که قدرت خرید حقوق‌بگیران هر روز در حال کاهش است. این وضعیت باعث تشدید اختلاف طبقاتی و ناراحتی مردمی می‌شود که با مشکلات عدیده اقتصادی دست به گریبانند.

دیدگاه شما