تازه های سایت

کد مطلب: 21737
5. مهر 1393 - 0:00
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: به منظور برگزاری و اقامه نماز جماعت در مدارس نهاوند، 50 نفر از روحانیون به عنوان امام جماعات مدارس اعزام شدند.

حجت الاسلام حسین گروسی در گفت و گو با خبرنگار سایت گرو، گفت: با توجه به نقش فرهنگی نماز در مقابله با تهاجم فرهنگی لازم است با شیوه های نوین و خلاقانه دانش آموزان را برای شرکت در نمازجماعت تشویق نماییم.

وی حضور روحانیون در مدارس را عامل تقویت برنامه های فرهنگی ذکر کرد و گفت: با توجه به هجمه های فرهنگی دشمن که نسل جوان و نوجوان را نشان رفته لازم است روحانیون از فرصت حضور در مدارس در جهت تقویت امور فرهنگی و ارزشهای دینی بهره براری های لازم را به عمل آورند .

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند افزود: ائمه جماعات مدارس باید در دل دانش آموزان نفوذ نمایند تا بتوانند آنها را به سمت نماز جماعت سوق داده و از افتادن به دام شیاطین نجات دهند .

وی اظهار کرد: برای ایجاد ارتباط بیشتر دانش آموزان با روحانیون سال گذشته طرح مشاوره مذهبی با درسطح دبیرستانها برگزار شد و یک روحانی در هفته یک روز در آموزشگاه حضور یافته و به سوالات مذهبی دانش آموزان پاسخ می گفت.

گروسی بیان داشت: در سازماندهی امسال ائمه جماعات مدارس 30 نفر طلبه خواهر و 20 روحانی برادر وجود دارد .

وی افزود: در شرایطی که دشمن از تمامی ابزارهای خود اعم از ماهواره و اینترنت برای جدا نمودن جوانان ما از ارزشهای الهی و معنوی استفاده می کنند ما نیز باید با آشنا سازی دانش آموزان با فرهنگ نمازو ارزشهای الهی توطئه های آنان را خنثی سازیم .

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: یکی از راهکارهایی که امروز می تواند معنویت و ارزشهای دینی را نزد دانش آموزان تقویت نماید ایجاد ارتباط و گفت و گو با آنان می باشد .

وی اظهار کرد: برای فراهم آوردن بسترهای لازم جهت ارتباط با دانش آموزان گفتمانهای دینی بهترین راهی است که می تواند اثر گذاری در ذهن دانش آموزان داشته باشد .

گروسی افزود: تجارب سالهای گذشته نشان داده که برگزاری جلسات گفتمانهای دینی با موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی مورد اقبال دانش آموزان قرار گرفته است لذا در این زمینه ما آمادگی داریم که در طول سال تحصیلی گفتمانهای دینی را برای تبیین سبک زندگی اسلامی و ایرانی و مساله عفاف و حجاب و دیگر موضوعات فرهنگی برگزار نماییم.

وی گفت: با توجه به شعار محوری اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری ، یکی از اولویتهای اصلی ما در مدارس توجه به مسائل فرهنگی به ویژه اقامه نماز جماعت در مدارس می باشد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند افزود: امروز دشمن روی نسل جوان سرمایه گذاری زیادی نموده تا آنان را با ارزشهای دینی بیگانه کند و ما نیز وظیفه داریم در برابر این ترفند دشمن برنامه های فرهنگی خود را تقویت کنیم.

   

دیدگاه شما