تازه های سایت

کد مطلب: 20800
25. مرداد 1393 - 9:00
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: بیشترین گندم استان همدان در نهاوند تولید می شود.

 

به گزارش پایگاه خبری گرو، احد ظفری در نشست خبری با خبرنگاران گفت: از مجموع 217 هزار تن گندم برداشت شده استان، 50 هزار تن آن مربوط به نهاوند است که این شهرستان نزدیک به دو برابر جمعیت خود گندم از نوع مرغوب تولید می کند که بیشتر آنها توسط کارخانه آرد و سیلوی بخش خصوصی نهاوند خریداری شده است .

 وی  افزود: از مجموع مزارع زیر کشت گندم امسال نهاوند ، 23 هزار هکتارگندم به صورت دیم و 13 هزار هکتار نیز به صورت آبی کشت شده است که برای برداشت آنها 70 دستگاه کمباین به کار گرفته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: از ابتدای آغاز فصل برداشت گندم در نهاوند تا کنون 50 هزار تن گندم از سوی مراکز خرید در سطح شهرستان خریداری شده است.

ظفری بیان کرد: میزان راندمان گندم آبی در هر هکتار چهار تن و 700 کیلو گرم است و در مزارع دیم نیز میزان راندمان 700 کیلو گرم می باشد که با توجه به بارش های خوب جوی در سال زراعی جاری میزان راندمان کشت پائیزه بالا بوده است .

وی افزود: امسال برای نظارت برداشت گندم ستاد برداشت غلات در نهاوند تشکیل و 10 مرکز خرید نیز ایجاد گردید که با توجه به بالا بودن تولید گندم در منطقه خزل هفت مرکز آن در روستاهای این بخش و سه مرکز دیگر در شهرهای برزول ،گیان وفیروزان تشکیل شده و کار خرید تضمینی گندم توسط آنها صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند در ادامه از افتتاح چهار طرح کشاورزی در هفته دولت خبر داد و گفت: همزمان با هفته دولت چهار طرح کشاورزی در شهرستان با اعتبار21 میلیارد ریال در شهرستان مورد بهره برداری قرار می گیرد که با بهره برداری از این طرح ها برای 50 نفر اشتغالزایی به وجود می آید.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از زحمات یک ساله خبرنگاران نهاوند تجلیل شد.

دیدگاه شما