تازه های سایت

کد مطلب: 20583
14. مرداد 1393 - 9:01
استاندار همدان گفت: به منظور ايجاد زير ساخت های لازم برای جذب گردشگر 12 ميليارد و 300 ميليون ريال به ساماندهی سراب های گيان و گاماسياب نهاوند اختصاص يافت.

429691505

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمدناصر نيکبخت به همراه معاون امور عمراني و برنامه ريزي استانداری ، فرماندار و سایر مسئولان نهاوند،پس از بازديد از سراب گيان در جلسه ای در همين مکان گفت: نهاوند شهر سراب هاي خروشان ايران است و وجود دوسراب بي نظير گاماسياب و گيان در اين شهرستان بهترين شرايط جذب گردشگر را به وجود آورده است.

وی گفت: متأسفانه در سالهاي گذشته براي جذب گردشگر و اقامت مسافران در اين دو سراب اقدامات لازم و کافي انجام نشده که مهمترين علت آن مشخص نبودن متولي اين دو سراب است.

 نيکبخت اداره ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي را متولي اصلي تمام مراکز گردشگري تاريخي و طبيعي عنوان کرد و گفت: تا يک ماه آينده بايد دستگاه هاي متولي برق، مخابرات و راه و شهرسازي امکانات خود را در اين دو سراب متمرکز کنند.

وي عنوان کرد: به منظور احداث 20 عدد آلاچيق، 20 چشمه سرويس بهداشتي، جمع آوري زباله و حفظ و نگهداري سراب گاماسياب نهاوند مبلغ 3 ميليارد ريال اعتبار از محل اعتبارات استاني اختصاص يافته است.

استاندار همدان از اختصاص 2 ميليارد ريال براي احداث خط انتقال برق به سراب گاماسياب نهاوند خبر داد و گفت: تا يک ماه آينده بايد سيستم روشنايي و آنتن دهي تلفن همراه در اين سراب راه اندازي شود.

وي بيان داشت: جاده ورودي سراب گاماسياب نهاوند تا 10 شهريور توسط اداره راه و شهرسازي استان همدان آسفالت و وضعيت پارکينگ اين سراب اصلاح مي شود.

وي در ادامه از تشکيل اولين کارگروه گردشگري در شهرستان نهاوند خبر داد و افزود: يکي از معاونين مدير کل ميراث فرهنگي و گردشگري استان همدان بايد مسئول پيگيري مشکلات و اجراي طرح ساماندهي سراب هاي گيان و گاماسياب نهاوند باشد.

استاندار همدان اظهار داشت: برابر طرح تهيه شده ساماندهي سراب گيان نهاوند مبلغ 800ميليون ريال از محل اعتبارات استاني براي احداث 200 سکوي سيماني نشيمن توسط شهرداري گيان اختصاص يافته است.

 نيکبخت افزود: براي آسفالت جاده ورودي سراب گيان نهاوند مبلغ 2 ميليارد ريال و آسفالت جاده منتهي به سرچشمه سراب گيان نهاوند تخصيص داده مي شود.

وي همچنن افزود: براي مرمت و آسفالت جاده دسترسي به سراب گاماسياب و آسفالت پارکينگ سراب گاماسياب مبلغ 3 ميليارد ريال از سوي سازمان راه و شهرسازي استان اختصاص داده ميشود.

نيکبخت از ضرورت راه اندازي سيستم روشنايي و آنتن دهي تلفن همراه در سراب گيان نهاوند در يک ماه آينده خبر داد و گفت: براي تحقق اين طرح و احداث پارکينگ و نمازخانه مبلغ 15 ميليارد ريال اعتبار منظور شده است.

وي با بيان اينکه استان همدان بعنوان يکي از مهمترين قطب هاي گردشگري و جذب توريست در ايران معروف و مطرح است، گفت: بايد زير ساخت ها و شرايط و امکانات لازم براي استقرار و سکونت چند روزه گردشگران و توريست ها در مراکز مختلف جاذبه هاي گردشگري استان همدان مهيا و فراهم شود.

استاندار همدان عنوان کرد: استان همدان به لحاظ گردشگري و اقليم آب و هوايی استان اول کشور است که تقويت گردشگري استان همدان از با تأسي از اقتصاد مقاومتي مدنظر مقام معظم رهبري از اهداف اصلي و مهم دستگاه هاي متولي است که بايد برنامه‌هاي ويژه‌اي براي آن در نظر گرفته شود.

دیدگاه شما