تازه های سایت

کد مطلب: 20420
5. مرداد 1393 - 12:45
فرماندار نهاوند گفت: مدیرانی که پاسخگوی مطالبات مردم نیستند جابه جا میشوند.

639371491

به گزارش پایگاه خبری گرو، امامعلی عبدالملکی در دومین نشست خبری با خبرنگاران نهاوند در سال جاری با بيان اينکه از عملکرد برخي مديران راضي نيستم، افزود: هيچ مديري از زير ذره بين نظارت ما خارج نيست و کسانی که نتوانند به مطالبات مردم پاسخ گويند جابه جا می شوند.

فرماندار شهرستان نهاوند با اشاره به نقش رسانه ها در توسعه همه جانبه گفت: رسانه ها نقش مهمي در توسعه و پيشرفت کشور در سطوح مختلف دارند و نقد آنها باعث رشد و تعالي جامعه مي شود لذا بايد به رسانه ها به عنوان يکي از فرصتهاي رشد و ترقي جامعه نگاه کرد.

عبدالملکی گفت: متآسفانه با وجودی که چندین بار اعلام شده مدیران شهرستانی موظف به پاسخ گویی به اصحاب رسانه و خبرنگاران هستند اما بازهم برخی مدیران جایگاه خبرنگاران و اصحاب رسانه را مهم نمی دانند و انگیزه ای برای خدمت در انها دیده نمی شود به همین علت تغییر برخی مدیران نهاوند در آینده نزدیک اجتناب ناپذیر است.

وي پاسخگو بودن مديران شهرستان به رسانه ها را امري مهم خواند و افزود: متاسفانه برخي از مديران برايشان مهم نيست که رسانه چگونه در باره آنها قضاوت نموده و يا کارهاي آنها ر ا نقد مي کنند که اين مساله به علت عدم شناخت آنان از حقوق مردم است و لذا پاسخي به مطالب طرح شده در رسانه ها داده نمي شود.

وی افزود: تمام مديران می بايست تعامل سازنده ای با خبرنگاران داشته باشند و به نقدهايي که در رسانه ها از آنان می شود پاسخ گويند.

عبدالملکی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری گرو، مبنی بر آخرین وضعیت تملک و تخریب ساختمان دخانیات و احداث میدان مرکزی نهاوند گفت: براي تبديل ساختمان دخانيات به ميدان مرکزي و تملک آن قرار بود که اين ساختمان ظرف سه ماه از سوي صنايع فولاد ايران واگذار شود که متاسفانه آنان به تعهدات خود عمل نکردند و تا حال حاضر کار خاصي روي آن انجام نشده است.

وي افزود: با توجه به نقش اين ميدان در روان سازي ترافيک و همچنين زيبا سازي شهر ما همچنان در حال پيگيري مي باشيم و با توجه به اينکه کاربری اين ساختمان از سوي شهرداري فضاي سبز اعلام شده لذا قيمت آن بسيار پايين تر از قيمت پيشنهادي صنايع فولاد مي باشد و همين مساله باعث شده که آنان راضي به واگذاري ساختمان شده اند.

**** مراکز آموزش عالی نهاوند مشکل اساسی دارند

فرماندار نهاوند یکی دیگر از انتقادهای خود را به مراکز آموزش عالی نهاوند و دو دانشگاه آزاد و پیام نور عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد نهاوند در سال 84 تأسیس شده اما با گذشت چند سال این دانشگاه 850 دانشجو با 12 رشته دارد در حالیکه دانشگاه آزاد شهرستان تویسرکان دارای 62 رشته است.

عبدالملکی انتقاد خود را متوجه مسئولان ارشد دانشگاه آزاد در استان و کشور کرد و گفت: مسئولان ارشد دانشگاه آزاد چشم خود را برروی دانشگاه نهاوند بسته اند اما باید بدانند نهاوند یکی از شهرستان های مهم غرب کشور و سومین شهر مهم استان همدان است.

وی افزود: اهمال و کم کاری مسئولان استانی دانشگاه آزاد در حق و حقوق مردم نهاوند با هیچ عذر و بهانه ای قابل جبران نیست.

**** لزوم جذب رشته پرستاری در دانشکده پیراپزشکی نهاوند

فرماندار نهاوند با ابراز تأسف از رویکرد دوگانه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان داشت: در شرایطی که شهرستان نهاوند دارای یکی از بهترین سایت های دانشکده پیراپزشکی استان همدان است اما چند سال است از دادن رشته پرستاری به این دانشکده شانه خالی می کنند.

وی اظهار داشت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی همدان اگر مشکل و اختلافی با مدیر شهرستانی خود دارند نباید مردم نهاوند تاوان و خسارت آن را پس بدهند این درست است که نهاوند در شرایطی فعلی نماینده ای در مجلس ندارد تا حق و حقوق نهاوند را در مجلس فریاد بزند و از ان دفاع کند اما صدای من صدای همه مردم نهاوند و صدای نماینده مردم نهاوند است.

عبدالملکی ادامه داد: اگر برای جذب رشته پرستاری وجود هئیت علمی مورد نیاز است چرا به شهرهای کوچک تر از نهاوند که هئیت علمی هم ندارند رشته پرستاری واگذار شده است.

فرماندار شهرستان نهاوند در در پایان این نشست خبری گفت: برای توسعه شهرستان در حال حاضر پنج يا شش طرح عمراني که محرک توسعه و تاثير گذار باشند با جديت در حال پيگيري مي باشد که بخشهايي از آن اجرايي شده و بخشهايي نيز در حال اجرا مي باشد.

وي با اشاره به اين طرحها گفت: يکي از زير بنايي شهرستان طرحهاي حوزه راه است که يکي از آنها طرح چهار بانده کردن مسير نهاوند به بروجرد می باشد که تاکنون از مجموع 20 کيلومتر حوزه استحفاظی شهرستان 11 کيلومتر آن آماده و در دست استفاده می باشد و 9 کيلومتر ديگر نيز در دست اجرا میباشد.

وی گفت: يکی ديگر از راههای ارتباطی شهرستان طرح چهار بانده کردن محور نهاوند به کنگاور در استان کرمانشاه است که در اين زمينه از 40 کيلومتر حوزه استحفاظي نهاوند 15 کيلومتر انجام شده و 13 کيلومتر نيز در دست اجرا می باشد که پيشرفت آنها نيز بيش از 60 درصد می باشد.

دیدگاه شما